جان باختن بیش از ۱۱ هزار نفر در حوادث رانندگی در ۸ ماهه امسال / استان ایلام کمترین آمار تلفات

9:59 - 10 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۲۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در هشت ماهه سال جاری ۱۱ هزار و ۵۶۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۱ هزار و ۶۰۹ نفر بود، چهار دهم درصد کاهش یافته است.

جان باختن بیش از ۱۱ هزار نفر در حوادث رانندگی در ۸ ماهه امسال / استان ایلام کمترین آمار تلفاتبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در هشت ماهه سال جاری ۱۱ هزار و ۵۶۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این آمار ۹ هزار و ۶۷ نفر مرد و دو هزار و ۴۹۶ نفر زن بودند.

در این مدت استان‌های فارس با یکهزار و ۶۹، تهران با ۸۵۷ و خراسان رضوی با ۸۳۲ بیشترین و استان‌های ایلام با ۹۱، اردبیل با ۱۱۸ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۹ فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.

در هشت ماهه امسال محور‌های برون شهری بیشترین آمار تلفات تصادفات را داشته اند، در این مدت هفت هزار و ۶۷۱ نفر در محور‌های برون شهری، سه هزار و ۱۰۰ نفر در مسیر‌های دورن شهری، ۷۶۹ نفر در مسیر‌های روستایی و ۲۳ نفر در مسیر‌هایی نامعلوم جان خود را از دست داده اند.

همچنین مقایسه آمار‌های ماهیانه در هشت ماهه امسال نشان می‌دهد که بیشترین آمار تلفات تصادفات با یکهزار و ۷۴۹ کشته در شهریور ماه و کمترین آن با یکهزار و ۱۶۴ کشته در فروردین ماه به ثبت رسیده است.

در هشت ماهه امسال ۲۳۷ هزار و ۲۶۳ نفر در حوادث رانندگی مصدوم و برای تعیین خسارات به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷۰ هزار و ۱۸۵ نفر مرد و ۶۷ هزار و ۷۸ نفر زن بودند. آمار مصدومان تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک دهم درصد کاهش یافته است.


در آبان امسال تلفات حوادث رانندگی با رشد ۴.۷ درصدی مواجه بود. در این ماه یکهزار و ۴۰۹ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند که یکهزار و ۱۲۴ نفر آنان مرد و ۲۸۵ نفر زدن بودند.

در این ماه ۲۶ هزار و ۶۰۶ نفر نیز در حوادث رانندگی مصدوم شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۶ درصد کاهش یافته است.

 

نمودار تلفات تصادفات 8 ماهه

 

جان باختن بیش از ۱۱ هزار نفر در حوادث رانندگی در ۸ ماهه امسال / استان ایلام کمترین آمار تلفات



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *