سیف برقی: تاسیس کلینیک‌ها باعث ارتقای پزشکی فوتبال در آسیا خواهد شد

10:19 - 10 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۳۰۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره چگونگی کسب مجوز کلینیک‌های عالی پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دکتر توحید سیف برقی، رئیس کمیته پزشکی درخصوص فلسفه و روش ایجاد مراکز یا کلینیک‌های عالی کنفدراسیون فوتبال آسیا در کشور اظهار داشت: اهمیت سلامت ورزشکاران بویژه بازیکنان فوتبال، درمان‌های نادرست در مراکز غیر تحصصی و عوارض ناگوار برای ورزشکاران و درمان‌های بدون شواهد علمی در بعضی از مراکز درمانی، سبب گردید تا کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا با ابلاغ ایجاد و تاسیس مراکز یا کلینیک‌های استاندارد در کلیه کشور‌های آسیایی، راهکار مناسبی برای بازگشت سریع و مطمئن ورزشکاران به مسابقات طراحی کند. قطعا تاسیس این مراکز باعث ارتقای کیفی پزشکی فوتبال در قاره کهن خواهد شد.
 
وی در ادامه بیان کرد: بدون شک مراکز فوق در توسعه آموزش، پژوهش و تولید علم در آسیا تاثیر گذار خواهند بود. همچنین اهداف کلی، ماموریت و چشم انداز تاسیس مراکز یا کلینیک‌های عالی AFC سبب ارتقای سطح سلامت و نیز پیشگیری از آسیب‌ها خواهد شد.
 
رئیس کمیته پزشکی در ادامه درخصوص چگونگی دریافت این مجوز اظهار داشت: مراکزی می‌توانند شاخص‌های کلینیک عالی مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب کنند که با تکمیل فرم‌های پیوست و ارسال آن به فدراسیون فوتبال، گام اولیه را برای تاسیس این مراکز بردارند. در ادامه این روند، فرم‌های تکمیل شده توسط دبیر کل فدراسیون فوتبال به AFC ارسال خواهد شد و در تاریخ‌های مشخصی این مراکز مورد بازدید و ارزیابی کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار خواهند گرفت.
 
دکتر سیف برقی در پایان افزود: در صورت تایید این مراکز توسط AFC، آن‌ها مجوز تاسیس مرکز یا کلینیک عالی AFC را دریافت خواهند کرد. این مجوز بمدت ۵ سال به این مراکز داده خواهد شد و برای تایید دوباره، نیاز به ارزیابی‌های مجدد و کسب شاخص‌های تعیین شده AFC خواهد بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *