رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هوای تهران سرد می‌شود/ رشد قیمت طلا در بازار/ کابوس سنگ در روستای منجیر

19:06 - 10 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۵۳۵
هوای تهران ۴ درجه سرد می‌شود، رشد قیمت طلا در بازار، کابوس سنگ در روستای منجیر و ... را در بسته اخبار پربازدید رسانه‌ها بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، هوای تهران 4 درجه سرد می شود، رشد قیمت طلا در بازار، کابوس سنگ در روستای منجیر و ... را در بسته اخبار پربازدید رسانه ها بخوانید.

هوای تهران 4 درجه سرد می شود

ایرنا: اداره کل هواشناسی کمینه و بیشینه دمای هوای تهران در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه را به ترتیب (6 و16)، (7 و15) و (4 و 12) درجه سانتیگراد پیش بینی کرده است. براساس بررسی و تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی امروز و فردا وضعیت جوی استان تهران صاف تا کمی ابری و غبار آلود خواهد بود. همچنین، از بعدازظهر دوشنبه با فعالیت سامانه بارشی، بتدریج افزایش ابر و وزش باد و از اواخر وقت فردا و طی روز سه شنبه در بعضی ساعات بارش باران و در ارتفاعات بارش باران و برف پیش بینی می شود. شهریار با 17 درجه سانتیگراد و فیروزکوه با منفی 6 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان تهران در 24 ساعت گذشته بودند.

چله‌نشینی ماهیان سفید دریای خزر

بر اساس اعلام شیلات مازندران ، صید ماهی سفید توسط صیادان عضو شرکت های پره در دو هفته گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته و در عوض میزان صید کفال افزایش داشته است .صیادان استان از آغاز فصل صید تاکنون 338 کیلوگرم ماهی سفید صید کرده اند در حالی که میزان صید کفال در این مدت 630 تن بوده است. ماهی سفید بیش از 50 درصد از صید و بیش از 60 درصد از درآمد صیادان ماهیان استخوانی دریای خزر در مازندران را به خود اختصاص می دهد. صید ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید در آب های ساحلی دریای خزر در مازندران از بیستم ماه مهر آغاز شده است و تا اواخر ماه فروردین ادامه دارد. کفال و کپور از دیگر گونه های غالب ماهیان استخوانی دریای خزر است . ماهی سفید فون بومی دریای خزر و جزو گونه های قطب شمال محسوب می شود که بعد از دوران یخبندان یعنی 10 تا 12 هزار سال پیش وارد این دریا شده و خصوصیات بومی دریای خزر را کسب کرده است .ماهی سفید جزو ماهیان نیمه مهاجر است که بسته به شرایط آب و هوایی و زمانی به نقاط مختلف دریا از عمیق ترین نقطه تا مصب رودخانه ها در فصل تخم ریزی در بهار مهاجرت می کند. بر اساس تحقیقاتی که پژوهشگران شیلات ایران انجام داده اند ، مهاجرت های مکانی و زمانی ماهی سفید در سواحل ایران در اعماق بین 10 الی 100 متر است که بیشتر بر اساس شرایط دمایی لایه سطحی آب صورت می گیرد .

جراحی زیبایی به شترها رسید!

باشگاه خبرنگاران: پلیس پادشاهی عربستان سعودی یک دامپزشک را که با استفاده از مواد تزریقی، ساختار چهره شتر‌ها را تغییر داده و برای شتر‌ها عمل جراحی زیبایی انجام می‌داد، دستگیر کردند. یکی از فعالان حوزه شترداری و پرورش شتر گزارش کرد، یک دامپزشک مقیم سعودی که از یکی از کشور‌های همسایه به سعودی آمده، با تزریق موادی مانند بوتاکس به کار زیباتر کردن چهره و بینی و پروتز گونه‌های شتر‌هایی که در جشنواره شتر ملک عبدالعزیز شرکت داده می‌شوند، مشغول بود. نیرو‌های پلیس سعودی هنگام دستگیری این دامپزشک مقدار قابل توجهی مواد تزریقی در بینی، گوش و گونه شتر‌ها و همچنین ۷۰۰ هزار ریال سعودی کشف و ضبط کردند. این دامپزشک مواد تزریقی را از یکی از کشور‌های همسایه به سعودی آورده بود.

هوای تهران سرد می‌شود/ رشد قیمت طلا در بازار/ کابوس سنگ در روستای منجیر


کابوس سنگ در روستای منجیر

تسنیم: «منجیر» روستایی کوهپایه‌ای از توابع بخش کجور مازندران است.در این روستا حدود ۱۵۰ خانوار زندگی می‌کنند.وقوع زلزله سال ۸۳، موجب فعال شدن و جابجایی سنگ‌های معلق آن منطقه شد و هر از چندگاهی ساکنان روستا شاهد سقوط این سنگ‌ها هستند.این حوادث تاکنون خسارت‌های فراوانی به اهالی روستا وارد کرده است. در سال ۱۳۸۷ سقوط سنگ‌های عظیم از کوه مجاور روستا، ۳۰ واحد مسکونی و چند محل نگهداری دام را تخریب کرد و ۷۰ راس دام را از بین برد،بدنبال این حادثه، از همان سال طرح جابجایی روستای منجیر در دستورکارمسئولان قرارگرفت.

هوای تهران سرد می‌شود/ رشد قیمت طلا در بازار/ کابوس سنگ در روستای منجیر

هوای تهران سرد می‌شود/ رشد قیمت طلا در بازار/ کابوس سنگ در روستای منجیر

هوای تهران سرد می‌شود/ رشد قیمت طلا در بازار/ کابوس سنگ در روستای منجیر


رشد قیمت طلا در بازار

میزان: هر گرم طلا 18 عیار امروز در بازار به ارزش 134 هزار و 571 تومان ارزش گذاری شد که در مقایسه با روز گذشته افزایش داشته است. قیمت سکه بهار آزادی یک میلیون و 416 هزار تومان و قیمت سکه امامی یک میلیون و 442 هزار تومان ارزش گذاری شد. دلار 4 هزار و 264 تومان و یورو 5 هزار و 245 تومان قیمت گذاری شد.

هوای تهران سرد می‌شود/ رشد قیمت طلا در بازار/ کابوس سنگ در روستای منجیر



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *