فدراسیون "ورزش‌های هوایی" در افغانستان تاسیس شد

22:11 - 14 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۳۱۲۷
فدراسیون ورزش‌های هوایی افغانستان با حضور رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس این فدراسیون در کابل تاسیس شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، باور هوتک» رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ورزش‌های هوایی یکی از ضروری‌ترین رشته‌های ورزشی برای افغانستان به حساب می‌آید. ما توجه جدی به این ورزش داشته و تلاش می‌کنیم که تمامی امکانات مدرن لازم را در اختیار این فدراسیون قرار بدهیم.

هوتک افزود: ورزش‌های هوایی دارای رشته‌های زیادی است که می‌تواند زمینه ساز ارتقاء سطح ورزش افغانستان شده و جوانان زیادی را به خود جذب کند.همچنین این رشته ورزشی کمک‌های شایانی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان خواهد کرد.

نوید پوپل رئیس فدراسیون تازه تاسیس ورزش‌های هوایی نیز در این مراسم گفت: تاکنون بیش از 100 ورزشکار در این رشته در حال تمرین هستند که 90 تن آنان در این فدراسیون ثبت نام شده‌اند.

وی افزود: این ورزشکاران تاکنون به دلیل نبود امکانات کافی، با هزینه‌های شخصی خود در کشورهای دیگر آموزش‌ها را فرا می‌گرفتند. آنان در حال حاضر در بیش از 12 ولایت، نیز با هزینه‌های شخصی خود تمرین می‌کنند.

آقای پوپل همچنان گفت: " برای تمرین این ورزشکاران محل هایی در شماری از ولایت های کشور در نظر گرفته شده است. در سال آینده تمرینات آنان به صورت رسمی با حمایت این فدراسیون آغاز شده و مسابقاتی در آن سال نیز راه اندازی خواهد شد".

وی خاطرنشان کرد: این فدراسیون در نظر دارد تا شماری از مربیان خارجی را فرا خوانده و نیز تمامی امکانات لازم را برای این ورزشکاران فراهم و آنان را برای شرکت در مسابقات خارجی آماده کند.

پوپل تصریح کرد: مسابقات برون مرزی ورزش‌های هوایی در انتظار ورزشکاران افغان است. ما هفت ورزشکار زبده برای شرکت در مسابقات جاکارتا در رشته پاراگلایدر این ورزش داریم.

جمهور نوشت: گفتنی است که ورزش‌های هوایی در افغانستان توسط نوید پوپل رئیس کنونی فدراسیون ورزش‌های هوایی در افغانستان راه اندازی شد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *