کشورهای منطقه بر خروج شناورهای جنگی کشورهای ثالث از آب های منطقه اتفاق نظر دارند

13:36 - 18 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۴۸۷۲
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: کشورهای منطقه بر خروج شناورهای جنگی کشورهای ثالث از آب های خلیج فارس اتفاق نظر دارند.

بکشورهای منطقه بر خروج شناورهای جنگی کشورهای ثالث از آب های منطقه اتفاق نظر دارنده گزارش گروه جامعه ،سردار قاسم رضایی در جمع خبرنگاران شهرستان قشم، اظهار داشت: مردم کشور‌های منطقه خلیج‌فارس حضور نامشروع کشور‌هایی که به دنبال منافع خودشان هستند و منافع سایرکشور‌ها را تهدید می‌کنند، نمی‌پسندند؛ ما از لحاظ حقوقی، این منفعت‌طلبی‌ها را مردود می‌دانیم.

وی ادامه داد: ما به عنوان مرزبانان این منطقه و جایگاه حقوقی‌مان از مجامع بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم موضوع کشور‌های ثالثی که با اهداف شوم به منطقه خلیج‌فارس می‌آیند از لحاظ حقوقی و ترک منطقه پیگیری کنند، زیرا این موضوع جزء مطالبات جدی جمهوری اسلامی ایران است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: از لحاظ حقوقی، منفعت‌طلبی‌های کشور‌های ثالث و حضور شناور‌های جنگی آن‌ها در آب‌های منطقه را مردود می‌دانیم و طی مذاکراتی، کشور‌های منطقه نیز بر این امر اتفاق‌نظر دارند.

اختلاف و نفاق محصول حضور کشور‌های ثالث در منطقه

سردار رضایی، ارتباط ملت‌های همسایه را ارتباطی دیرینه، تاریخی و دینی دانست و بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت کشور‌های همسایه، مذاکراتی با گارد ساحلی قطر، امارات و عمان داشته‌ایم و خواسته قانونی کشور‌های منطقه از سازمان ملل این است که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

وی، ایجاد اختلاف و نفاق را محصول حضور کشور‌های ثالث در منطقه خواند و ادامه داد: حمله به یمن و کشتار‌های غیرانسانی بخشی از نفاقی است که کشور‌های ثالث در منطقه ایجاد کرده‌اند.

افزایش ۹۹ درصدی مقابله با قاچاق و کشفیات کالا‌های هدف

فرمانده مرزبانی ناجا، عملکرد دریابانی استان هرمزگان را مثبت و شایسته اعلام کرد و ابراز داشت: مقابله با قاچاق به خصوص کالا‌های هدف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سردار رضایی، ارتقاء مهارت‌های مرزبانان، آمادگی عملیاتی و استفاده بهینه از امکانات در راستای راهبرد‌های اعلامی را از دیگر دستاورد‌های مرزبانی استان هرمزگان عنوان کرد و افزود: هدف‌گذاری که در بحث مقابله با قاچاق در سطح کشور انجام شده در استان هرمزگان به خوبی مدیریت می‌شود و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام گرفته که در اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است.

شناور‌های دریایی و سیستم‌های راداری هرمزگان تقویت می‌شوند

فرمانده مرزبانی ناجا، تقویت شناور‌ها و تجهیزات دریابانی به خصوص در رده‌های ماموریتی استان را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال ۹۷ عنوان کرد و ادامه داد: با ارتقاء تعداد شناور‌های دریابانی در راستای برنامه ششم توسعه، تحولی اساسی را در حوزه دریابانی هرمزگان شاهد خواهیم بود.

رضایی گفت: علاوه بر تقویت شناور‌های دریایی، ورود سیستم‌های اپتیکی و راداری از دیگر اقدامات مرزبانی برای تقویت راندمان کار در فرماندهی دریابانی استان است که بخشی از این تجهیزات در نیمه دوم سال ۹۶ و بخشی نیز تا نیمه اول سال ۹۷ عملیاتی می‌شود.

وی کاهش تردد‌های غیرمجاز در آب‌های سرزمینی را نشان از همراهی مردم با مرزبانی دانست و گفت: رعایت قانون و مقررات مرزی توسط مرزنشینان کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی و جرایم مرزی را به دنبال دارد، اما درعین حال با قانون‌شکنان و کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه اقتصاد کشور را هدف قرار دهند، طبق قانون برخورد می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: همچنین با کسانی که در مناطق مرزی مبادرت به قاچاق کالا، موادمخدر و کالا‌های ضدفرهنگی کنند طبق اختیارات به شدت برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *