انتخاب جان بولتون نشان از تشدید فشار‌ها علیه ایران دارد/ آمریکایی‌ها اَبَر عهدشکنی می‌کنند

13:14 - 04 فروردين 1397
کد خبر: ۴۰۷۶۷۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: انتخاب جان بولتون در مسند مشاور امنیت ملی آمریکا با این هدف صورت می‌گیرد که فشار‌ها و سیاست‌های خصمانه علیه ایران در روز‌های آینده بیشتر شود.

انتخاب جان بولتن نشان از تشدید فشار‌ها علیه ایران دارد/ آمریکایی‌ها اَبَر عهدشکنی می‌کنندسیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به انتصاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا و تشریح سوابق و دیدگاه‌های وی درباره جمهوری اسلامی ایران گفت: جان بولتون یکی از طراحان براندازی جمهوری اسلامی ایران بود و در این مسیر حتی از گروهک تروریستی منافقین حمایت و از این گروه بهره برداری ابزاری می‌کند.


وی با بیان اینکه سوابق جان بولتون درباره ایران روشن است، افزود: در کنار این مسئله ما شاهد تغییر وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین طرح تحریمی جدید علیه ایران در کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا بودیم که این روند نشان می‌دهد آمریکایی‌ها بنا ندارند بر اساس گفت‌و‌گو، مذاکره و توافق به تعهدات بین المللی خود عمل کنند و قصد دارند همچنان رفتار خصمانه و دشمنانه خود علیه ایران را ادامه دهند.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: انتخاب جان بولتون در مسند مشاور امنیت ملی آمریکا با این هدف صورت می‌گیرد که فشار‌ها و سیاست‌های خصمانه علیه ایران در روز‌های آینده بیشتر شود.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران منطق و صداقت خود را در عرصه بین‌المللی نشان داد، گفت: ما آمریکایی‌ها را با برجام به آزمون کشیدیم و این آزمون در قالب توافق برجام مورد تأیید شورای امنیت و جامعه جهانی قرار گرفت و اما آمریکایی‌ها اَبَر عهدشکنی و بار‌ها و بار‌ها نقض برجام کردند.
 
باید فضا را برای بسیج کشور‌ها علیه اقدامات خصمانه آمریکا فراهم کنیم

این نماینده مجلس تاکید کرد: معتقدم دستگاه دیپلماسی ما در شرایط فعلی حرفی برای گفتن به جامعه بین‌المللی دارد و می‌تواند اظهار کند که ما آمریکا را به آزمون کشیدیم و در این آزمون بین‌المللی آمریکایی‌ها مردود شدند و این‌ها اهل منطق و گفت و گو نیستند تا اینکه از این طریق فضا برای بسیج کشور‌ها علیه اقدامات خصمانه آمریکا فراهم شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *