باید با تکیه بر توان داخلی، اقتصاد کشور را معطل نتایج مذاکرات با اروپا نکنیم

9:59 - 01 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۱۳۵۸
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید با تکیه بر توان داخلی، اقتصاد کشور را معطل نتایج مذاکرات با اروپا نکنیم. چه برجام باشد و چه نباشد دولت بایدموانع را از سر راه تولید کنندگان بردارد تا تولید در کشور افزایش یافته و میزان صادرات هم بالابرود.
میزانآیت‌الله سیدهاشم بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به انجام مذاکرات با  اروپا، اظهار داشت: اخیراً گفتگو‌ها درباره ادامه برجام با کشور‌های اروپایی آغاز شده است البته مسئولان کشور باید بیش از پیش با بی اعتمادی به اروپا پا در عرصه مذاکرات بگذارند.

آیت الله بطحایی با بیان اینکه تکیه بر اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است، افزود: باید بر قدرت داخلی کشور در همه عرصه‌های اقتصادی تکیه کرده و با استفاده از توانایی‌های کشور نه تنها به دیگر کشور‌ها وابسته نباشیم بلکه آنها را به خودمان وابسته کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آن‌ها وقتی متوجه شوند ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی به داشته‌های خود متکی است و از نظر اقتصادی و نظامی دست برتر را دارد و از نظر علمی نیز پویا و کوشاست، قطعا برقراردادهای‌شان پایبند می‌مانند ولو اینکه اهلش هم نیستند.

وی یادآور شد: آمریکا و اروپا اگر احساس کنند از نظر داخلی کمیت‌مان لنگ است، بازی‌های زیادی درمی آورند و مدام می‌خواهند ایران را پای میز مذاکرات برای موضوعات مختلف بکشانند. مذاکرات حاشیه است. باید با تکیه بر توان داخلی، اقتصاد کشور را معطل  نتایج مذاکرات با اروپا نکنیم. چه برجام باشد و چه نباشد دولت بایدموانع را از سر راه تولید کنندگان برداردتاتولید در کشور افزایش یافته و میزان صادرات هم بالابرود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *