کارکرد «تنگه هرمز» به شدت به منافع ملی ایران وابسته است/ ناوشکن «سهند» دریایی می‌شود

9:21 - 09 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۰۵۴۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: تنگه هرمز بخشی از منافع ایران است و نیروی دریایی تا امروز آزادی تردد در این تنگه را برقرار کرده و کماکان به این کار ادامه خواهد داد، اما فراموش نکنیم که کارکرد تنگه هرمز به شدت به منافع ملی ما وابسته است و ما هم در این زمینه بر اساس منافع ملی عمل می‌کنیم.

////////به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، امیر دریادار «حسین خانزادی» امروز در نشست خبری که در ستاد فرماندهی نداجا برگزار شد، با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی نظامی ۲۰۱۸ اظهار کرد: مُبدع این مسابقات کشور روسیه است و امسال برای اولین بار، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در یکی از بخش‌های مسابقات، میزبان خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسابقات بین المللی نظامی ۲۰۱۸ در ۲۷ رشته برگزار می‌شود و ما صرفا میزبانی رشته «غواصی عمق» را در این مسابقات بر عهده داریم، افزود: ۴۰ کشور در مسابقات بین‌المللی نظامی ۲۰۱۸ شرکت می‌کنند و نیرو‌های مسلح ما امسال در ۱۷ رشته حضور دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ نفر از نظامیان قاره‌های آسیا آفریقا و آمریکا از ۸ کشور آفریقای جنوبی، روسیه، سوریه، ونزوئلا، اندونزی، چین، آذربایجان و قزاقستان در بندر نوشهر حضور دارند و خود را برای مسابقات غواصی عمق مهیا می‌کنند، گفت: فردا افتتاحیه مسابقات غواصی عمق در نوشهر برگزار می‌شود.

امیر خانزادی همچنین گفت: رشته غواصی عمق از سخت‌ترین رشته‌های این دوره از مسابقات است؛ برخی از لباس‌های غواصی تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات امسال بیش از ۱۷ کیلو وزن دارند و این موضوع شرایط را برای غواصان بسیار سخت می‌کند.

وی همچنین گفت: دو ناو موشک‌انداز ما هم در جمهوری آذربایجان پهلو گرفته اند و مسابقات تیراندازی شناور‌ها از فردا در این کشور آغاز می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه همه نیرو‌های مسلح در طول سال تمرینات تاکتیکی مشخصی برگزار می‌کنند و نیروی دریایی ارتش نیز در حوزه‌های مختلف هوادریا، رزم سطحی و رزم زیر دریا تمرینات خود را دنبال می‌کند، گفت: نیروی دریایی ارتش در آذرماه یک رزمایش بزرگ خواهد داشت ضمن اینکه در پایان سال و با برگزاری رزمایش نیرو‌های مسلح، نیروی دریایی ارتش نیز نقش آفرینی خواهد کرد.

امیر خانزادی همچنین با بیان اینکه سهند به عنوان دومین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران آخرین آزمایشات خود را دریا انجام داد و اصلاحاتی بر روی سامانه رانش آن صورت گرفت، گفت: در شهریور ماه آخرین آزمایش‌های سهند در دریا انجام می‌شود و بعد از آن به نیروی دریایی راهبردی الحاق شود.

وی همچنین افزود: امیدواریم زیردریایی فاتح نیز تا آذرماه به ناوگان دریای جنوب بپیوندد.

امیر خانزادی در ادامه با بیان اینکه کارکرد تنگه‌ها به شدت وابسته به باز بودن آنهاست، گفت: تحریم‌ها بر کارکرد‌ها به شدت اثر می‌گذارد و تحریم‌هایی که علیه ایران صورت می‌گیرد بر کارکرد تنگه هرمژ تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: تنگه هرمز بخشی از منافع جمهوری اسلامی ایران است و نیروی دریایی تا امروز آزادی تردد در این تنگه را برقرار کرده و کماکان به این کار ادامه خواهد داد، اما فراموش نکنیم که کارکرد تنگه هرمز به شدت به منافع ملی ما وابسته است و ما هم در این زمینه بر اساس منافع ملی عمل می‌کنیم.

امیر خانزادی گفت: ما اقدامات آمریکا را محاسبه می‌کنیم، اما در تصمیم‌گیری ما تاثیری ندارد و تصمیمات ما بر اساس فرامین فرماندهی معظم کل قوا خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان در خصوص ماهیگیری چینی‌ها در خلیج فارس هم گفت: در ارتباط با فعالیت در دریا‌های تحت حاکمیت کشورمان علاوه بر نیروی دریایی، دریابانی، شیلات و ... هم نقش آفرین هستند؛ اما آن جایی که مربوط به امنیت دریا باشد و به این نیرو مربوط شود، قاطعانه برخورد می‌کنیم. ما معتقدیم هیچ اقدام غیرقانونی تحت حاکمیت ایران قابل انجام نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *