رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توضیحات استاندار هرمزگان درباره صیادی کشتی‌های چینی در خلیج فارس/ دستور به فرمانداران شهر‌های ساحلی/ گفتیم با متخلفان برخورد کنند

12:28 - 20 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۳۴۰۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار هرمزگان گفت: متاسفانه هم اکنون، صیادی کشتی‌های چینی در خلیج فارس، دستاویزی برای برخی شده که خودشان حتی یک بار هم برای صید به دریا نرفته‌اند و چنین شایعاتی را برای جوسازی‌های بیهوده می‌سازند.
توضیحات استاندار هرمزگان درباره کشتی‌های چینی که در خلیج فارس ماهیگیری می‌کنندفریدون همتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به موضوعاتی مبنی بر تاثیر ماهیگیری کشتی‌های چینی در آب‌های خلیج فارس بر معیشت ماهیگیران محلی این منطقه، اظهار داشت: این خبر اصلا واقعیت ندارد.

وی ادامه داد: این کشتی‌ها چینی نیسیتند. مجوز‌های صید برای ایرانی‌هاست و هرسال تمدید می‌شود. این کشتی‌ها مجازند در عمق۲۰۰ متری دریا  و فاصله۱۲ مایلی از ساحل ماهیگیری کنند.

همتی اضافه کرد: سازمان شیلات کشور مجوز‌هایی صادر کرده که ماهیگیران کشور از محل صید فانوس ماهی‌ که یک دوره خاصی عمر دارند، بهره‌مند شود. برهمین اساس، مجوز صید به ماهیگیران محلی کشور داده می‌شود و آنها هم از کشتی‌های چینی و یا دیگر کشور‌ها که امکان صید ماهی فانوس در عمق۲۰۰ متری دریا را دارند، استفاده می‌کنند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: بسیاری از نیرو‌های کار مستقر در این کشتی‌ها ایرانی هستند و طبق دستورالعملی که سازمان شیلات کشور دارد، باید به تدریج تمام نیروی این کشتی‌ها، ایرانی باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: احتمال دارد، سهوا این کشتی‌ها در مواردی تخلف کنند و وارد فاصله‌ای زیر ۱۲ مایل شده و به ساحل نزدیک شوند. به دریابانی و نیروهای دریایی سپاه ابلاغ کردیم که اگر این کشتی‌ها  در فاصله زیر ۱۲ متری ساحل اقدام به صید کردند، تخلف محسوب می‌شود و می‌توانند آنها را متوقف و با آن‌ها برخورد کنند.

همتی گفت: یکی از رویکردهای‌مان که به شیلات ابلاغ کردیم این است که باید در یک دوره زمانی تلاش کنند تا کشتی‌های بومی، به فناوری‌‌های جدید صید در عمق زیاد مجهز شوند تا در یک دوره زمانی خاص، دیگر نیاز به کشتی‌های خارجی نداشته باشیم.

وی افزود: البته دولت مجاز نیست این کشتی‌های مجاز برای صید را به سواحل استان هرمزگان بیاورد بلکه بخش خصوصی باید در این باره سرمایه گذاری کند. هم اکنون اعلام آمادگی برای همکاری با صیادان محلی می‌کنیم تا آنها تعاونی تشکیل داده، سازماندهی شوند و ما هم تسهیلات لازم را در اختیارشان بگذاریم تا از این کشتی‌های مدرن و مجهز برای صید در عمق ۲۰۰ متری بگیرند و کارکنند.

همتی گفت: اگر نیرو‌های محلی آمادگی سرمایه گذاری در بخش صیادی پیشرفته را داشته باشند، استانداری حمایت می‌کند. متاسفانه هم اکنون، صیادی کشتی های چینی در خلیج فارس، دستاویزی برای برخی شده که خودشان حتی یک بار هم برای صید به دریا نرفته اند و چنین شایعاتی را برای جوسازی‌های بیهوده می‌سازند.

استاندار هرمزگات تاکید کرد: به فرمانداران شهر‌های ساحلی استان هرمزگان دستور دادیم، شخصا درباره این مسئله ورد کنند، زیرا جوسازی‌های بی‌مورد روی این مسئله، آن راتبدیل به یک دغدغه برای مردم کرده است.
 


خورشید
|
-
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
عمق خلیج فارس در حداکثر اعماق از ۹۰ متر تجاوز نمیکند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *