مصرف سالانه بیش از ۱۷ هزار تن چای خشک در کشور/ جایگاه ویژه چای ایران در بازار‌های خارجی

10:51 - 04 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۷۰۵۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان چای ایران گفت: در خصوص لغو ممنوعیت صادرات چای توسط وزیر صنعت معدن و تجارت هنوز هیچ مکاتبه‌ای به دست ما نرسیده است، ولی مطمئنا به نفع چی کاران کشور خواهد بود.
مصرف سالانه بیش از ۱۷ هزار تن چای خشک در کشور/ جایگاه ویژه چای ایران در بازار‌های خارچی
حبیب جهان ساز در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در مورد لغو ممنوعیت صادرات چای بیان کرد: صادرات چای به نفع کشاورزان و چای کاران کشور است به این دلیل که چای ما در بازار‌های جهانی مشتریان بسیاری دارد و اگر صادرات چای ممنوع شود این محصول ارزشمند توسط دلالان به کشور‌های خارجی صادر میشود که به هیچ عنوان به نفع اقتصاد کشور نیست.

وی ادامه داد: باز شدن راه صادرات به تولیدات بیشتر چای کمک می‌کند این تولیدات ضمن افزایش حجم صادرات و کمک به ارز آوری باعث اشتغال زایی و روی کار آمدن کشاورزان کمک می‌کند.

رئیس سازمان چای کشور در رابطه با میزان مصرف چای گفت: سالانه میانگین بین ۱۷ الی ۲۰ هزار تن چای خشک ایرانی توسط خانوار‌ها مصرف می‌شود و تجار کشور به صورت کاملا قانونی سالانه بین ۱۰ الی ۱۲ هزار تن به کشور‌های خارجی صادر می‌کنند و با لغو ممنوعیت صادرات چای امیدواریم که این اعداد و ارقام بیشتر شود.

جهانساز درباره آخرین وضعیتخرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: براساس آخرین آمار ۸۰ هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *