فروش ۶ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها

12:42 - 10 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۸۹۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون امور بانک، بیمه و شرکتی‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک‌ها در ۶ ماه اخیر حدود ۶ هزار میلیارد تومان از سهام و اموال مازاد خود را به فروش رساندند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، امیر باقری در بیست و نهمین همایش بانکداری اسلامی گفت: در جلسه هیات دولت با مقام معظم رهبری بر لزوم اصلاحات نظام بانکی تاکید شد به طوریکه اموال مازاد بانک‌ها محل حاکمیت شرکتی در بانک است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در ۶ ماه اخیر حدود ۶ هزار میلیارد تومان از سهام و اموال مازاد خود را به فروش رساندند گفت: از این واگذاری، میزان سهام شرکت‌ها چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و سهم املاک و اموال مازاد بانک‌ها نیز یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد بوده است.

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد در خصوص خریداران املاک مازاد بانک‌ها گفت: با توجه به اینکه فروش اموال مازاد بانک‌ها برای نظام بانکی دارایی مالی ایجاد کرده، ولی این اموال در اختیار نهاد‌های عمومی و دولتی قرار گرفته و دست بخش خصوصی نیست.

باقری در ادامه گفت: در ماده ١٦قانون رفع موانع تولید عنوان شده ظرف سه سال بانک‌ها باید اموال مازاد را بفروشند و اصول حاکمیت شرکتی را رعایت کنند اما تا دی ماه سال  ٩٦ معادل ده هزار میلیارد تومان شرکت بانکی فروخته شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *