تشکر معاون وزیر دفاع سوریه از مواضع ارزنده و ثابت جمهوری اسلامی ایران در ماجرای سوریه طی سال‌های گذشته

14:16 - 17 دی 1397
کد خبر: ۴۸۳۰۹۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
معاون وزیر دفاع سوریه گفت: از موضع ارزنده و ثابت ایران در ماجرای سوریه و حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران، دولت و رهبر ایران طی سال‌های گذشته تشکر می‌کنیم و همچنین از تلاش‌های روسیه و چین در جهت حل مسالمت آمیز این موضوع متشکریم.
تشکر معاون وزیر دفاع سوریه از مواضع ارزنده و ثابت جمهوری اسلامی ایران در ماجرای سوریه طی سال‌های گذشتهبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، «محمود الشوا» در همایش بین‌المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا در مورد دلایل جنگ در سوریه گفت: روزی استکبار نمی‌توانست پیشرفت سوریه را ببیند، اما سوریه همچنان با تمام سختی‌ها به محور مقاومت وفادار است.

وی با بیان اینکه جنگ در سوریه آغاز شد تا تجربه کشور‌های منطقه باشد، افزود: تروریست‌ها تمام زیرساخت‌ها و ساختمان‌های آموزشی و بهداشتی شهر‌های بزرگ سوریه را منهدم کردند و این کار در واقع اجرای نقشه صهیونیست‌ها بود.

معاون وزیر دفاع سوریه با بیان اینکه دشمنان سوریه با دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای سعی کردند تا جنگ را در این کشور دامن بزنند و محور مقاومت سوریه، ایران و حزب الله را تضعیف کنند، گفت: برخی کشور‌ها به سیاست‌های خصمانه استکبار علیه سوریه دامن زدند و جیره خوار آن‌ها شدند و نیرو‌های خود را به سوریه گسیل کردند و از این طریق حمایت خود را از صهیونیسم اعلام کردند.

الشوا با بیان اینکه جنگ داخلی سوریه یک جنگ واقعی در تمام زمینه‌ها بود که رأس آن جنگ سیاسی علیه حکومت مرکزی بود، خاطرنشان کرد: ارتش سوریه به شکل ارزنده‌ای توانست در برابر جنایتکاران، صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها مقاومت کند.

وی با بیان اینکه ارتش سوریه ثابت کرد یک ارتش ملی است و نقش مبارزاتی علیه رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت خود و یکپارچگی این کشور دارد، گفت: گروه‌های تفکیری، داعش و النصره و اسامی دیگر بر اساس تمایل رژیم صهیونیستی عمل کردند و جهان و محافل جهانی از واقعیت سوریه و وقایع آن دریافتند که توطئه بزرگی علیه ملت سوریه و دموکراسی این کشور رقم خورده است.

معاون وزیر دفاع سوریه همچنین گفت: از موضع ارزنده و ثابت ایران در ماجرای سوریه و حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران، دولت و رهبر ایران طی سال‌های گذشته تشکر می‌کنیم و همچنین از تلاش‌های روسیه و چین در جهت حل مسالمت آمیز این موضوع متشکریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت سوریه بر لزوم پاکسازی اراضی هم مرز با ترکیه از لوث جنایتکاران تاکید می‌کند.
 

برچسب ها: تشکر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *