تشریح روند رسیدگی به پرونده سانحه سقوط هواپیمای ۷۰۷/ صدور دستور بررسی مکالمات رادیویی برج‌های مراقبت در جهت رفع ابهامات

16:48 - 09 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۹۷۴۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
افشار رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان البرز درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده سانحه سقوط هواپیمای ۷۰۷ توضیحاتی ارائه کرد.

تشریح روند رسیدگی به پرونده سانحه سقوط هواپیمای ۷۰۷/ دستور بررسی مکالمات رادیویی برج‌های مراقبت در جهت تکمیل تحقیقات و رفع ابهاماتفرج الله افشار رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در ارتباط با آخرین روند رسیدگی به پرونده سانحه سقوط هواپیمای ۷۰۷ گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای ۷۰۷ نهاجا، از مسئولان برج مراقبت فرودگاه‌های پیام و فتح تحقیق به عمل آمده و ارسال مکالمات رادیویی برج‌های مراقبت فرودگاه‌های پیام، فتح و واحد تقرب فرودگاه مهرآباد درخواست شده است.

وی اظهار داشت: بازدید و تحقیق از واحد تقرب فرودگاه مهرآباد نیز در دستور کار مقام قضایی قرار دارد و اولیاءدم جانباختگان سانحه نیز به دادسرای نظامی دعوت شدند.

این مقام قضایی درباره اظهارات مسئولان فرودگاه پیام در خصوص عدم ارتباط رادیویی خلبان همچنین رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره اشتباه خلبان در تشخیص دو فرودگاه گفت: تکمیل تحقیقات و رفع ابهامات موجود نیاز به بررسی اطلاعات جعبه سیاه همچنین مکالمات رادیویی توسط مقام قضایی دارد که دستور لازم در این زمینه صادر شده لذا از مسئولان ذی ربط در فرودگاه پیام و نمایندگان مجلس منتظر اعلام نظر مرجع قضایی درباره علت این حادثه بمانند تا شائبه‌ای به وجود نیاید.

افشار در همین ارتباط به اظهارات تنها بازمانده این حادثه اشاره و تصریح کرد: بنابه ادعای وی، هواپیما نقص فنی نداشته و پس از هماهنگی و تماس رادیویی به گمان اینکه در باند فرودگاه پیام به زمین نشسته اند، فرود آمده‌اند و قبل از توقف کامل هواپیما متوجه می‌شوند که باند به اتمام رسیده است لذا ابهاماتی وجود دارد که در جریان تحقیقات دادسرای نظامی روشن خواهد شد.

وی تأکید کرد: اطلاعات جعبه سیاه تنها در اختیار مرجع قضایی قرار خواهد گرفت که به محض اعلام کارشناسان، بعد از جمع بندی تحقیقات، علت این سانحه مشخص خواهد شد.

افشار خاطر نشان کرد: مالکان دو واحد مسکونی آسیب دیده در این سانحه شناسایی و در دادسرا حاضر شده اند و بنا به نظر کارشناسان میزان خسارت وارده به این دو واحد، بالغ بر یک میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش میزان، صبح روز بست و چهارم دی ماه یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ حامل گوشت در فرودگاه فتح البرز از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند و شهرک مسکونی مجاور دچار حریق شد، رییس اورژانس کشور از کشف هفت پیکر متعلق به سرنشینان هواپیمای بوئینگ ۷۰۷خبر داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *