همراه داشتن قرص استامینوفن کدئین در برخی کشور‌ها جرم است/ ضرورت مشورت با وکلا برای خرید ملک در خارج

21:00 - 05 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۴۵۰۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
معاون اداره کل امور بین الملل قوه قضاییه به افرادی که قصد سفر به خارج از کشور دارند هشدار داد از به همراه داشتن قرص‌هایی مثل استامینوفن کدئین بدون نسخه معتبر پزشکی خودداری کنند، در غیراینصورت به عنوان مجرم با آنها برخورد خواهد شد.

همراه داشتن قرص استامینوفن کدئین در برخی کشورها جرم است/ ضرورت مشورت با وکلا برای خرید ملک در خارجسهیلا حامد معاون اداره کل امور بین الملل قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به افرادی که قصد سفر به خارج از کشور دارند  هشدار داد مراقب باشند که هر قرص و دارویی را با خود به همراه نداشته باشند.

وی در رابطه با حمل دارو و قرص به کشور‌های دیگر اینگونه توضیح داد: ایرانیانی که به کشور‌های دیگر سفر می‌کنند باید بدانند که بسیاری از قرص‌هایی که به راحتی در ایران در دسترس است و به سادگی از داروخانه‌ها تهیه می‌شود در دیگر کشور‌ها همان قرصها، مواد مخدر محسوب می‌شوند. مثلا قرص استامینوفن کدئین که به راحتی در دسترس عموم است در کشورهایی مثل امارات و ارمنستان به عنوان مواد مخدر شناخته شده و همراه داشتن آن جرم است.

حامد بیان کرد: لذا هیچ فردی هیچ دارویی بویژه داروی مسکن استامینوفن کدئین را با خودش به کشور‌های خارجی حمل نکند مگر اینکه نسخه معتبر پزشکی به همراه داشته باشد تا بتواند ثابت کند که بیمار است و نیاز به این دارو دارد.

حامد افزود: مسافران باید در سفر به این کشور‌ها مراقب باشند که این قرص‌ها بدون نسخه پزشک با خود به همراه نداشته باشند.

حامد همچنین در رابطه با خرید ملک در کشور‌های دیگر که تبلیغات فراوان آن در رسانه‌های مختلف دیده می‌شود هشدار داد و گفت: احتمال فریب و کلاهبرداری در این تبلیغات بسیار زیاد است و اگر کسی می‌خواهد ملکی در خارج از کشور خریداری کند باید قبل از سرمایه گذاری به خوبی قوانین آن کشور مثل قانون تجارت، یا مدنی را بشناسد و در صورت امکان با یک وکیل مورد اعتماد مشورت کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *