ضارب پدر شهید مدافع حرم در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت/ درگیری به دلیل اختلافات شخصی بوده است

9:58 - 14 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۴۷۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شمس گفت: با پیگیری‌های دادستانی، همکاری ضابطین و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و ارشادات صورت گرفته نسبت به خانواده این فرد، متهمی که پدر یکی از مدافعین حرم را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، شب گذشته به صورت خود معرف تسلیم پلیس شد و صبح امروز در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت.

دادستان یزدعلی اکبر شمس دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، گفت: با پیگیری‌های دادستانی، همکاری ضابطین و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و ارشادات صورت گرفته نسبت به خانواده این فرد، متهمی که پدر یکی از مدافعین حرم افغانستانی مقیم ایران را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، شب گذشته به صورت خود معرف، تسلیم پلیس شد و صبح امروز در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت.

وی با اشاره به آغاز تحقیقات از متهم تاکید کرد که وفق مقررات به این پرونده رسیدگی و با متهم برخورد خواهد شد.

به گزارش ، دادستان یزد پیش از این گفته بود که هیچ بحث نژاد پرستی، قومیتی و ملیتی در جریان ضرب و شتم پدر شهید مدافع حرم دخیل نبوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، اظهار داشت: دو خانواده طرف مشاجره از مدتی قبل در همسایگی هم زندگی می‌کردند و در این درگیری پدر شهید مدافع حرم مضروب و به بیمارستان منتقل می‌شود.

وی در خصوص علت آزادی موقت متهم این پرونده، گفت: گزارش ناقص احدی از ضابطین به قاضی کشیک باعث شد تا قاضی کشیک دستور آزادی موقت متهم پرونده تا تکمیل شدن تحقیقات را بدهد که این امر باعث متواری شدن متهم پرونده شد.

شمس تصریح کرد: ضمن تعقیب متهم متواری این پرونده از سوی دادسرای یزد؛ برای مامورین خاطی که گزارش خلاف واقع داده بودند نیز پرونده قضایی تشکیل گردیده و با دستور فرمانده انتظامی استان ۲ مأمور خاطی نیز از خدمت تعلیق شده‌اند تا به پرونده آنان رسیدگی شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، ابراز داشت: با پیگیری این مرجع و همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی هزینه‌های درمان مصدوم تقبل شده است و این پدر شهید مراحل درمان را طی می‌کند.

همچنین یوسف مسیبی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد از «سیدقلندر سادات» پدر شهید مدافع حرم «سید مهدی سادات» که به دلیل ضرب و شتم توسط یکی از همسایگانش به کما رفته است، عیادت کرد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد با ابراز تأسف از این حادثه تلخ گفت: موضوع سوء استفاده احتمالی از موقعیت شغلی دو نفر از ضابطان در جریان متواری شدن ضارب مطرح شده و به همین دلیل پرونده‌ای در دادسرای نظامی استان تشکیل شده است.

وی افزود: به منظور بررسی دقیق ابعاد این قضیه، دستوراتی به بازرسی انتظامی استان داده شده است.

به گزارش میزان، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان یزد درباره این موضوع اظهار داشت: ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۷، در یکی از محلات شهر یزد به دلیل اختلافات شخصی و مزاحمت پارک خودرو و موتورسیکلت در کوچه، درگیری رخ می‌دهد.

میرحیدری ادامه داد: در این درگیری، ضارب با وارد کردن ضربه‌ای به سر پدر شهید مدافع حرم، باعث مصدوم شدن وی شده که بلافاصله فرد مصدوم به بیمارستان منتقل می‌شود و ضارب نیز متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان یزد افزود: بلافاصله پس از این موضوع تیمی از ماموران فرماندهی انتظامی استان یزد وارد عمل شده و رسیدگی به موضوع و دستگیری ضارب فراری به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات و پیگیری‌های خاص پلیس ادامه داشت تا اینکه شب گذشته متهم که همه راه‌های فرار را به روی خود بسته می‌دید و چاره‌ای جر تسلیم شدن در برابر قانون را نداشت؛ خود را به پلیس یزد معرفی کرد.

سردار میرحیدری در خاتمه گفت: متهم پس از اخذ بازجویی و تکمیل پرونده در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *