مدارس سیل‌زده لرستان تا مهر آماده نمی‌شوند/ تمهیدات شهرداری برای مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) / تا هفته بعد عینک آفتابی بزنید

11:00 - 13 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۲۶۸۰
مدارس سیل‌زده لرستان تا مهر ماه آماده نمی‌شوند، تمهیدات شهرداری برای مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)، تا هفته بعد عینک آفتابی بزنید، ۳/۵ میلیون تردد غیرمجاز در محدوده طرح ترافیک، تغییر در چهره، نیازمند صدور مجددکارت ملی است و ... گزیده‌ای از اخبار درج شده در بسته اجتماعی امروز است.

مدارس سیل‌زده لرستان تا مهر آماده نمی‌شوند/ تمهیدات شهرداری برای مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) / تا هفته بعد عینک آفتابی بزنیدبه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، مدارس سیل‌زده لرستان تا مهر ماه آماده نمی‌شوند، تمهیدات شهرداری برای مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)، تا هفته بعد عینک آفتابی بزنید، ۳/۵ میلیون تردد غیرمجاز در محدوده طرح ترافیک، تغییر در چهره، نیازمند صدور مجددکارت ملی است و ... گزیده‌ای از اخبار درج شده در بسته اجتماعی امروز است که در ادامه می‌خوانید.

 

• مدارس سیل‌زده لرستان تا مهر ماه آماده نمی‌شوند
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره خسارت وارد شده به مدارس مناطق سیل‌زده گفت: حدود ۴۴۰ میلیارد تومان به مدارس ما در استان‌های سیل‌زده خسارت وارد شده است. به گزارش مهر، مهرالله رخشانی‌مهر با اشاره به آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده افزود: در مناطق سیل‌زده کلاس‌های اغلب دانش‌آموزان تمام شده و ما باید برنامه‌های بعد را در نظر بگیریم. پیش از ماه مبارک رمضان و در هفته معلم، کنگِ سه مدرسه در سه شهر گمیشان، آق قلا و گنبد توسط وزیر آموزش و پرورش زده شد. البته این اقدام به صورت نمادین و برای شروع عملیات اجرایی مدارس مناطق سیل‌زده بوده است.

 

• تمهیدات شهرداری برای مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)
معاون خدمات شهری شهرداری تهران اقدامات شهرداری برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب را تشریح کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مجتبی یزدانی گفت: سومین سال است که مراسم ارتحال در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و فردا سه‌شنبه حدود ۳ ساعت قبل از افطار آغاز می‌شود و تا نیم ساعت قبل از اذان مغرب هم ادامه خواهد داشت. وی افزود: سال گذشته دو ماه پس از مراسم ارتحال نشست‌های آسیب شناسی برگزار شد و همه مسئولان و روسای کارگروه‌ها حضور داشتند تا موضوع‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد و مشکلات احتمالی برای امسال مرتفع شود. وی تصریح کرد: ۱۳ منطقه در زمینه نگهداشت در ۱۳ پهنه در محدوده حرم و اطراف آن انتخاب شدند و ۵ منطقه هم مسئول برپایی ایستگاه‌های پذیرایی هستند.

 

• تا هفته بعد عینک آفتابی بزنید

سازمان هواشناسی هشدار داد: از امروز تا پایان هفته شاهد افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور خواهیم بود و با توجه به افزایش تابش امواج ماورای بنفش، استفاده از عینک‌های آفتابی توصیه می‌شود. مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر اعلام کرد: از امروز تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش بینی می‌شود که این افزایش دما در نیمه شمالی به حدود ۴ تا ۶ درجه خواهد رسید. احد وظیفه افزود: طی این مدت در ساعات بعدازظهر بارش‌های پراکنده‌ای در مناطق مختلف کشور رخ می‌دهد. امروز یکشنبه در شمال فارس، جنوب و غرب اصفهان، غرب کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب شرق لرستان در ساعات بعدازظهر رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید خواهیم داشت و برای جنوب غرب یزد و بخش‌هایی از کرمان رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود.


• ۳/۵ میلیون تردد غیرمجاز در محدوده طرح ترافیک
دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: به جای پافشاری بر یک تصمیم اشتباه برای سه و نیم میلیون تردد غیر مجاز در محدوده طرح ترافیک سال ۹۷ چاره اندیشی کنید. محمد علی کرونی، در گفتگو با مهر، با اشاره به پافشاری بر تصمیمات اشتباه در حوزه حمل و نقل، بزرگ‌ترین عارضه برای شهر و بدهکاری به شهروندان است، افزود: اینکه به اشتباه از همه تردد کنندگان در محدوده زوج و فرد مبلغی ثابت صرفاً براساس سلیقه شخصی و نه متکی بر روشی اصولی اخذ شود یعنی تخلف و بدهکاری شهرداری به شهروندان. چرا که محدوده زوج و فرد در سال ۹۷ مجهز به دوربین در مبادی خروجی نبوده و مستندات متقن و متعدد در این خصوص به کمیسیون واصل شده است.


• تغییر در چهره، نیازمند صدور مجددکارت ملی است
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: افرادی که دارای کارت هوشمند ملی هستند و بنابر دلایلی چهره آن‌ها تغییر کرده است برای صدور دوباره کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند. به گزارش ایرنا، سیف الله ابوترابی افزود: برخی افراد بنابر دلایلی مانند جراحی که با تغییری در چهره مواجه می‌شوند و بعد از آن هم برای شناسایی از سوی برخی از دستگاه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند، بهتر است برای تعویض کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.

• دعوت بهزیستی از حقوق‌بگیران برای پیوستن به پویش «شکرانه توانایی»

مدیرکل امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیوستن وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طرح «شکرانه توانایی» از همه افراد حقوق بگیر دعوت کرد تا با پیوستن به این پویش به نیازمندان کمک کنند. به گزارش ایسنا، محمدعلی رستمیان ضمن تشریح جزئیات طرح «شکرانه توانایی» گفت: در این طرح افراد به شکرانه توانایی و تمکن مالی که دارند بخشی از درآمد ماهانه خود را در اختیار نیازمندان می‌گذارند. وی در ادامه توضیح داد: در این طرح افراد حقوق بگیر چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی به انتخاب خودشان، ۳، ۴ یا ۵ رقم از رقم انتهای حقوقشان را که حداکثر ۹ هزار و ۹۹۹ تومان می‌شود را ماهانه برای کمک به مددجویان و محرومان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور اختصاص می‌دهند.

• تخلف تاکسیرانی در افزایش نرخ کرایه‌ها

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از تخلف تاکسیرانی در افزایش نرخ کرایه‌ها در برخی خطوط خبر داد و گفت: منتظر پیگیری‌ها در این زمینه هستیم. به گزارش فارس، محمد علیخانی در مورد اعتراضات مردمی به نرخ کرایه‌های تاکسی، اظهار داشت: طبق مصوبه شورای شهر تهران که به تأیید فرمانداری رسید حداکثر نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جاری ۲۰ درصد است و دریافت وجه بیش از این میزان تخلف محسوب می‌شود.

  • توزیع «عیدانه» عید فطر بین سیل‌زدگان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه ۲۸ هزار بسته غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان خوزستان تأمین شده است، گفت: خدمات امدادی ما با توزیع عیدانه مربوط به عید فطر بین سیل‌زدگان تمام می‌شود. مرتضی سلیمی درباره «آخرین وضعیت خدمات رسانی به سیل زدگان»، اظهار داشت: در استان خوزستان در حال توزیع سبد‌های غذایی ماه رمضان هستیم. به گزارش فارس، وی ادامه داد: تعدادی از سبد‌های غذایی را سازمان امداد و نجات و تعدادی کمک برنامه جهانی غذا است که تحویل ما داده است و در مجموع، نیاز استان خوزستان بالغ بر ۲۸ هزار بسته غذایی بود که تأمین شد ودر پلدختر نیز ۸۵۰۰ بسته توزیع می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *