آمریکا دریافت ویزای این کشور را مشروط به ارائه آدرس حساب شبکه‌های اجتماعی کرد

14:13 - 13 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۲۷۹۱
بر اساس قانون جدید وزارت خارجه آمریکا متقاضیانی که قصد دریافت ویزای آمریکا را دارند باید آدرس حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی را ارائه دهند.

ارائه آدرس حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی متقاضیان؛ شرط دریافت ویزای آمریکابه گزارش گروه بین الملل ؛ بر اساس قانون جدید وزارت خارجه آمریکا، ارائه آدرس حساب کاربری متقاضیان در شبکه‌های اجتماعی برای دریافت ویزای این کشور الزامی است.

تمامی متقاضیان برای ویزای آمریکا به جز موارد دیپلماتیک خاص و مقامات، به عنوان بخشی از روند دریافت ویزای آمریکا باید شماره تلفن‌های ۵ سال گذشته، آدرس ایمیل‌ها و آدرس حساب‌های کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی ارائه بدهند.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز اطلاعات مربوط به فعالیت متقاضیان در شبکه‌های اجتماعی را جمع‌آوری می‌کرده، اما این اقدام در موارد امنیتی و درباره افرادی بوده که سابقه سفر به مناطق «تحت کنترل تروریست‌ها» را داشته‌اند.

بر اساس دستور پیشین وزارت خارجه آمریکا ۶۵۰۰ متقاضی دریافت ویزا مجبور به ارائه چنین اطلاعاتی بودند، اما قانون جدید ۱۴ میلیون متقاضی ویزای غیر مهاجرتی و ۷۰۰ هزار متقاضی ویزای مهاجرتی آمریکا را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا طی مصاحبه با پایگاه خبری «هیل» در این باره می‎گوید: البته متقاضیان می‌توانند بگویند که از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند، اما دروغ گفتن در این باره «تبعات جدی مهاجرتی» را در پی خواهد داشت.

در حال حاضر فرم دریافت ویزا شکه‌های اجتماعی بسیار مشهور را در بر می‌گیرد، اما به زودی متقاضیان قادر خواهند بود تا نام تمامی سایت‌هایی که استفاده می‌کنند را در فرم درخواست ویزا وارد کنند.

سال ۲۰۱۸ آمریکا این قانون را به صورت آزمایشی اجرا کرد که «اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» ضمن اعتراض به این قانون، آن را «غیرمؤثر و عمیقا دردسرساز» توصیف کرد.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرده که این اقدام با از میان بردن آزادی بیان، حقوق مهاجران و شهروندان آمریکایی را نقض می‌کند به خصوص به این دلیل که اکنون مردم درباره این موضوع که آیا آنچه که به صورت آنلاین بیان می‌کنند از سوی مقامات مورد تفسیر نادرست و یا سوءتفاهم قرار می‌گیرد یا خیر نگران خواهند بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *