پیک مصرف برق اندکی کاهش یافت/ ریزش۱۵۰۰ مگاواتی اوج مصرف برق در کشور

12:28 - 21 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۴۴۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وقوع بارندگی در برخی از مناطق کشور همزمان با کاهش دما باعث شد پیک مصرف برق روز گذشته با کاهش یک هزار و ۵۰۰ هزار مگاواتی به حدود ۵۱ هزار مگاوات نزدیک شود.

به‌گزارش گروه اقتصاد ، افزایش محسوس دمای هوا در چند روز اخیر موجب شده بود تا پیک مصرف نیز این هفته با افزایش چهار هزار مگاواتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۵۳ هزار مگاوات برسد.

اما از روز گذشته با وقوع بارندگی در برخی از مناطق کشور و استفاده کمتر از سیستم‌های سرمایشی پیک مصرف نیز روند نزولی به خود گرفته و در ساعت ۱۵:۱۹ دقیقه روز گذشته به حدود ۵۱ هزار و ۶۷۰ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با اوج مصرف روز یکشنبه حدود یک هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش یافته است.

روز گذشته تمامی مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود یک هزار و ۵۵۱ مگاوات بوده که از این میزان یک هزار و ۲۴۲ مگاوات مربوط به صادرات و ۳۰۵ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است.

همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به دو هزار و ۷۷۵ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به سه هزار و ۵۷۳ مگاوات رسیده بود.

توان قابل تامین امسال حدود ۵۹ هزار مگاوات است و بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه اوج مصرف برق تابستان به ۶۲ هزار مگاوات نیز خواهد رسید که صنعت برق درصدد است با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و همکاری مردم بتواند با همان توان قابل تامین، پیک امسال را بدون خاموشی سپری کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *