افزایش دما در سواحل شمالی طی ۲۴ ساعت آینده

14:56 - 13 تير 1398
کد خبر: ۵۳۰۵۳۰
سازمان هواشناسی از افزایش دما در سواحل شمالی طی ۲۴ ساعت آینده خبرداد.

به گزارش گروه جامعه ، سازمان هواشناسی با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اعلام کرد از امروز (پنجشنبه) تا شنبه (۱۵ تیر) در غالب مناطق کشور جوی پایداری حکمفرماست و فقط در برخی دامنه‌های البرز شرقی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و در ساعات بعد از ظهر برای جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رشد ابر‌های همرفتی، رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست.

در این مدت برای جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، شمال و شرق اصفهان، یزد، مرکزی و خوزستان وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

روز‌های یکشنبه (۱۶ تیر) و دوشنبه (۱۷ تیر) برای شمال غرب و نوار ساحلی شمال کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود. طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. همچنین طی ۲۴ ساعت‌آینده دمای هوا در نوار شمالی کشور بین ۴ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد و روز یکشنبه (۱۶ تیر) مجدداً کاهش دما پیش بینی می‌شود. طی پنج روز آینده شرق دریای عمان و از پنجشنبه تا روز شنبه (۱۳ تا ۱۵ تیر) شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

آسمان تهران در روز جمعه (۱۴ تیر) در روز و شب صاف، گاهی وزش باد در اواخر وقت، افزایش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۸ و ۲۶ درجعه سانتی‌گراد، در روز شنبه (۱۵ تیر) آسمانی صاف تا کمی ابری با وزش باد گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۳۷ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد، برای روز یکشنبه (۱۶ تیر) آسمانی صاف تا کمی ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۳۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد و برای روز دوشنبه (۱۷ تیر) آسمانی صاف گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۸ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *