رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همکاری کمیته امداد با ۱۴۰ گروه جهادی خدمت‌رسان در مناطق محروم

11:31 - 15 تير 1398
کد خبر: ۵۳۰۸۶۰
در دیدار رئیس کمیته امداد با نمایندگان گروه‌های جهادی، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در خدمت‌رسانی به مناطق محروم و آمادگی کمیته امداد برای در اختیار قرار دادن امکانات و ظرفیت‌های خود به این گروه‌ها تاکید شد.

به گزارش گروه جامعه ، سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در دیدار با نمایندگان گروه‌های جهادی، بر اهمیت تعامل گروه‌های جهادی با دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: کمیته امداد آمادگی دارد تمام امکانات و ظرفیت‌های خود را برای ارتقای خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در مناطق محروم، در اختیار این گروه‌ها قرار دهد.

وی کار جهادی را مصداق عمل صالح دانست و افزود: عمل صالح در هر جایگاهی باشد ماندگار است و جهاد در هر سنگری مقدس دانسته شده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ارزش و اهمیت کار جهادی، خاطرنشان کرد: عملکرد گروه‌های جهادی و اقدامات آنان نباید به صورت کمی سنجیده شود، زیرا کار جهادی تجلی ایثار و فرهنگ انقلابی و اسلامی است.

فتاح ادامه داد: کار گروه‌های جهادی از جنس کار امدادی است و به دلیل صداقت در عمل، کار گروه‌های جهادی با استقبال قلب‌ها و دل‌های آزاده روبرو می‌شود.

در ادامه این جلسه، وحید کمرروستا، مدیر دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های جهادی کمیته امداد به ارائه گزارشی از عملکرد گروه‌های جهادی در ارائه خدمات به محرومان و مناطق سیل زده پرداخت.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی متشکل از ۱۰ هزار جهادگر از اواخر اسفندماه ۹۷ در مناطق محروم کشور مستقر شدند، افزود: ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و حمایتی، مهم‌ترین اقدامات این گروه‌ها در مناطق محروم بود که از روز‌های پایانی اسفند آغاز شد و با وقوع سیل فروردین‌ماه در استان‌های مختلف، تا زمان فروکش کردن سیلاب، ادامه داشت.

کمرروستا با اشاره به ساخت و تکمیل ۴۸ واحد مسکونی مددجویان در مناطق محروم توسط گروه‌های جهادی تاکید کرد: همچنین در این مدت ۱۷۷ واحد مسکونی مددجویان تعمیر و ۱۷۷ چشمه سرویس بهداشتی و حمام احداث شد.

مدیر دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های جهادی کمیته امداد از توزیع هفت هزار سبد کالا و بسته‌های غذایی در مناطق محروم و سیل‌زده خبر داد و اضافه کرد: ۱۲ هزار مورد ویزیت و درمان پزشکی و دندانپزشکی نیز توسط داوطلبان گروه‌های جهادی به نیازمندان ارائه شد.

کمرروستا توزیع ۲۲۸ سری جهیزیه میان نوعروسان در مناطق محروم را از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی همکار با کمیته امداد در ایام نوروز ۹۸ و پس از آن دانست و گفت: برگزاری جلسات مشاوره خانوادگی و روانشناسی و برگزاری کلاس‌های کمک درسی برای دانش‌آموزان نیازمند از دیگر خدمات گروه‌های جهادی در مناطق محروم در بازه زمانی اعلام شده است.

وی با اشاره به لایروبی شمار زیادی از منازل مردم سیل‌زده و ایجاد سیل‌بند در این مناطق توسط گروه‌های جهادی، افزود: گروه‌های جهادی به دلیل حضور در مناطق محروم، از نخستین ساعات به امدادرسانی به سیل‌زدگان پرداختند.

مدیر دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های جهادی کمیته امداد خاطرنشان کرد: ارزش کل خدمات ارائه شده توسط گروه‌های جهادی به هموطنان نیازمند در مناطق محروم و سیل‌زده از اواخر اسفند تا پایان بحران اولیه سیل، بیش از ۲۳ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *