بازار خودرو در حال بازگشت به روز‌های آرام

11:29 - 31 تير 1398
کد خبر: ۵۳۵۱۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
بازار خودرو پس از ماه‌ها تلاطم و افسار گسیختگی قیمت‌ها طی روز‌های گذشته به سمت کاهش قیمت و آرامش گام برداشته است.

بازار خودرو در حال بازگشت به روز‌های آرام/ قیمت‌هایی که روزانه افت می‌کنندبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بازار خودرو که ماه‌های گذشته به ویژه پس از فروردین ماه سال جاری روز‌های پر التهابی را تجربه کرده بود طی یک هفته اخیر روز‌های آرامی را پشت سر می‌گذارد.

 تقاضای زیاد و مشکلاتی که خودروسازان در عرضه با آن مواجه شدند موجب شد تا این بازار روز‌های سختی را تجربه کند و قیمت‌ها به صورت سرسام آوری افزایش یابد، موضوعی که نارضایتی مصرف کنندگان و مسئولان را در پی داشت.

دپو بیش از ۱۰۰ هزار خودروی تولیدی ناقص در کف پارکینگ‌های خودروسازان موجب شد تا حتی وزیر صنعت نیز به این موضوع واکنش نشان دهد.

رضا رحمانی در این باره گفته بود: همیشه تعدادی خودرو در پارکینگ‌های خودروسازان موجود است و اکنون هم به علت تحریم و کمبود برخی قطعات، تعدادی خودرو در پارکینگ‌ها موجود است که مشکل آن در حال حل شدن است.

وی در جدیدترین اظهار نظر در این باره گفت؛ آمار خودرو‌های کف پارکینگ و تولید خودرو‌های ناقص منفی است، سایپا حدود ۶ درصد و ایران خودرو ۱.۷ منفی بوده است و به عبارتی ورود خودروی ناقص به پارکینگ خودروسازان کاهش پیدا کرده است.

اقداماتی که برای سر و سامان دادن به تولید خودرو و تکمیل خودرو‌های ناقص صورت گرفت موجب شد، تولید و عرضه به بازار افزایش و قیمت‌ها در بازار نزولی شوند.

در این میان کاهش نرخ ارز نیز موجب شد روند نزولی شدن قیمت‌ها سرعت بیشتری به خود بگیرد و افت قیمت به صورت روزانه انجام شود.

در این باره سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت‌وگو با میزان نیز اظهار کرد: قیمت خودرو در سراشیبی قرار گرفته است به طوری که قیمت‌ها هر روز نسبت به روز قبل از آن کمتر می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه طی ماه های گذشته ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت بیش از ۹۰ میلیون تومان و ۲۰۶ تیپ ۵ بالای ۱۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید، گفت:، اما اکنون ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۷۷ میلیون تومان و ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و افرادی که هفته‌های قبل خرید کردند متضرر شدند.

موتمنی با بیان اینکه اگر عرضه ادامه دار باشد، کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت تصریح کرد: در حال رسیدن به قیمت فروردین ماه سال جاری هستیم.

با توجه به اقدامات صورت گرفته در بخش تولید و ارزی کشور، بر اساس پیش بینی فعالان این حوزه و کارشناسان اقتصادی، بازار خودرو پس مدت‌ها در حال رسیدن به آرامش است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *