کمالوند: چون زمان شروع لیگ نامشخص است، برنامه تیم‌ها بهم ریخته/ هرچه بازی‌ها دیرتر شروع شود، به نفع ما است

11:51 - 06 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۶۸۵۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
اگر به خودمان باشد هرچه بازی‌ها دیرتر شروع شود، به نفع ما است، اما من عمومی صحبت می‌کنم و فقط مصلحت پارس جنوبی را در نظر نمی‌گیریم.

به گزارش گروه ورزشی و به نقل از روابط عمومی باشگاه پارس جنوبی جم، فراز کمالوند توضیحاتی را در مورد شرایط پارس جنوبی انجام داد و گلایه‌هایی را بابت نامشخص بودن زمان شروع لیگ بیان کرد.

کمالوند در این مورد اظهار داشت: تمرینات خود را از حدود ۲۲، ۲۳ روز پیش در سرعین اردبیل شروع کردیم و اردوی خوبی داشتیم. بعد از آن هم در تورنمنت چهارجانبه جام شهدای شیراز حضور یافتیم. الان حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد از نظر آمادگی جسمانی بازیکنان را توانستیم بالا بیاوریم. منتظریم تا تاریخ دقیق مسابقات اعلام شود تا بر اساس آن شرایط بدنی بچه‌ها را به گونه‌ای جلو ببریم که با مرز ۸۰ تا ۸۵ درصد آمادگی وارد مسابقات شویم.

وی در مورد اعلام نشدن زمان دقیق شروع لیگ برتر گفت: اصولا هر تیمی بین ۵ تا ۷ هفته نیاز دارد تا خودش را از نظر آمادگی جسمانی و بعد تاکتیکی آماده مسابقات کند. فکر می‌کنم اکثر تیم‌ها این پروسه زمانی را پشت سر گذاشتند. ۳ تا ۴ هفته به مسائل بدنی اختصاص می‌دهند و بعد به موضوعات تاکتیکی و بازی‌های دوستانه می‌پردازند. در یکی، دو هفته آخر هم روی اشکالات تیم کار می‌کنند. اما الان، چون زمان شروع لیگ نامشخص است، برنامه تیم‌ها بهم ریخته و دچار نابسامانی شده اند.

سرمربی پارس جنوبی ادامه داد: به طور مثال ما نمی‌دانیم در هفته آینده بازی دوستانه بگذاریم یا نه. چطور تمرین کنیم، پرفشار یا کم فشار؟ کاری که فدراسیون و سازمان لیگ انجام می‌دهند را قبول دارم، اما بهترین راه این است که اولا بازی‌ها را قرعه کشی کنند تا مشخص شود تیم‌ها با چه تیمی بازی دارند. مثلا اگر ما در هفته اول با سایپا بازی داریم، مشخص باشد که دیگر با سایپا بازی دوستانه انجام ندهیم. بعداز قرعه کشی یک تاریخ برای شروع لیگ مشخص کنند، هر تیمی تا آن تاریخ توانست استانداردسازی را رعایت کند در شهر خودش میزبانی می‌کند و هر تیمی نتوانست در شهر دیگری میزبان خواهد بود.

کمالوند درباره جذب ۱۸ بازیکن جدید در پارس جنوبی تصریح کرد: البته اگر به خودمان باشد هرچه بازی‌ها دیرتر شروع شود، به نفع ما است، اما من عمومی صحبت می‌کنم و فقط مصلحت پارس جنوبی را در نظر نمی‌گیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مدیریت کردن ۱۸ بازیکن جدید کار سختی نیست، تاکید کرد: خیلی سخت است؛ ما مشکلات مالی داشتیم و به همین خاطر اکثر بچه‌ها جدا شدند. ما با هر بازیکنی وارد مذاکره شدیم گفت اول طلب ۵۰ درصدی سال گذشته را بدهید و ما مجبور شدیم بازیکن جدید بگیریم که حداقل دنبال طلب ۵۰ درصدی پارسالش نباشد. به همین خاطر اینقدر خروجی و ورودی داشتیم.

سرمربی پارس جنوبی درباره جذب بازیکن جدید خاطرنشان کرد: ما باید لیست بزرگسالان خود را به ۱۸ بازیکن برسانیم و یکی دو جای خالی داریم. کارمان خیلی سخت است، چون حدودا ۹۵ درصد تیم تغییر کرده و باید بیشتر تلاش کنیم.

کمالوند درباره میانگین سنی تیمش گفت: میانگین سنی ما پایین است. به غیر از یکی دو بازیکن باتجربه اکثر بچه‌ها جوان و باانگیزه هستند که لیگ یک جذب شدند. ما با توجه به شرایط مالی مان دنبال بازیکنانی رفتیم که سطح توقع مالی شان پایین‌تر باشد و بتوانند با شرایط ما کنار بیایند. به همین خاطر ۶۰ درصد تیم از لیگ یک جذب شدند.

وی افزود: ما با پدیده مشهد صحبت کردیم که به این شهر برویم و بازی دوستانه انجام دهیم، اما نه آن‌ها می‌دانند چه زمانی بازی را بگذارند و نه ما می‌دانیم. بلاتکلیف هستیم و نامشخص بودن زمان شروع لیگ ضربه می‌زند. من از دوستان در سازمان لیگ و فدراسیون می‌خواهم که حداقل یک تاریخ نسبی مشخص کنند. اگر نمی‌خواهند دقیق زمان شروع لیگ را بگویند، حداقل اعلام کنند که بین این تاریخ تا این تاریخ لیگ برگزار می‌شود که تیم‌ها برنامه شان را بدانند.

سرمربی پارس جنوبی هدفگذاری تیمش در لیگ نوزدهم را اینطور اظهار داشت: ما فقط دنبال این هستیم که تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم.

کمالوند درباره مشکلات مالی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: تا الان یک ریال به کادرفنی و بازیکنانی پرداختی نداشتیم. خدا کمک می‌کند. الان شرایط طوری شده که همه توکل‌شان به خدا است. اصل‌کاری هم خدا است و به فرعیات کاری نداریم. این روز‌ها بیشتر از همیشه دعا می‌کنیم. واقعیت این است که وضعیت مالی خوبی نداریم و نباید کتمان کنیم. امیدوارم شرایط طوری پیش برود که بتوانیم لیگ را تمام کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *