رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرسه مرگبار افراط گرایی در فضای مجازی؛ اروپا و آمریکا قربانیان بومرنگ نژادپرستی

22:00 - 21 مرداد 1398
کد خبر: ۵۴۰۷۷۸
پلیس نروژ اخیرا با اعلام خبر حمله یک فرد مسلح به مسجدی در پایتخت این کشور اعلام کرد افراط گرایان در فضای مجازی اقدام به سربازگیری می‌کنند.
به گزارش گروه بین الملل ؛ وقوع تیراندازی‌های گسترده در آمریکا و اروپا در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نگرانی‌های امنیتی و خطر رشد روزافزون افراط گرایی را تشدید کرده است.

تیراندازی به نمازگزاران مسجدی در «اسلو» پایتخت نروژ در آستانه عید قربان، جدیدترین نمونه بروز خشونت بار افراط گرایی و سفیدبرتر پنداری است که اروپا و آمریکا را با چالش‌های مهمی روبرو کرده است.

در پی تیراندازی در مسجد مرکز اسلامی «النور» اسلو، پلیس در صحنه حاضر و فرد مهاجم را دستگیر کرد.
 
پرسه مرگبار افراط گرایی در فضای مجازی/ اروپا و آمریکا قربانیان بومرنگ نژادپرستی و افراط گرایی

پلیس محلی در کنفرانس خبری اعلام کرد در بررسی منزل فرد مهاجم جنازه یک زن جوان پیدا شد که احتمالا پیش از تیراندازی در مسجد به ضرب گلوله به قتل رسیده است.
 
 
 
ضمن این که فرد مهاجم تنها چند ساعت پیش از این اقدام در فضای آنلاین به تحسین عامل جنایت «کرایست چرچ» نیوزیلند که با حمله به ۲ مسجد دست‌کم ۵۰ نفر را کشته بود، پرداخته بود. وی در این پست آنلاین همچنین از وعده بهشت مصطلح افراط گرایان سفیدپوست برای افرادی که در مبارزه کشته می‌شوند، استفاده کرده بود.

براساس گزارش‌ها در پی ورود این فرد مسلح به درون مسجد، یک مرد ۷۵ ساله با وی درگیر شده و از رقم خوردن جنایتی دیگر جلوگیری کرده است.
 
پلیس نروژ با اشاره به این که انجمن‌های آنلاین و مانیفست‌های افراط گرایان افراد زیادی را به این سمت سوق می‌دهند، در مورد گسترش رادیکالیسم هشدار داد.
 
براساس گزارش پلیس نروژ، فرد مهاجم جوان ۲۰ ساله اهل نروژ است که در نزدیکی محل حادثه زندگی می‌کند.
 
 
پرسه مرگبار افراط گرایی در فضای مجازی/ اروپا و آمریکا قربانیان بومرنگ نژادپرستی و افراط گرایی

وی که لباس ضد گلوله و کلاه ایمنی بر سرداشت، با در دست داشتن دو قبضه اسلحه و یک هفت تیر با شلیک اقدام به شکستن در شیشه‌ای مسجد کرد که با اقدام به موقع سه نمازگزار و پیش از حضور پلیس خلع سلاح شد.

این مسجد در اوایل سال جاری و در پی وقوع قتل عام کرایست چرچ اقدامات امنیتی مازادی را در نظر گرفته بود.

نروژ قربانی یکی از بدترین اقدامات تروریستی راست افراطی اروپا در سال ۲۰۱۱ است که سبب کشته شدن ۷۷ نفر شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *