برخی به بدحجابی در لواسان دامن می‌زنند/ ادارات دولتی برنامه‌ای در زمینه عفاف و حجاب در لواسان ندارند/ آخر هفته‌ها حجاب شل‌تر است

8:38 - 27 مرداد 1398
کد خبر: ۵۴۲۴۰۴
حجت الاسلام سید سعید لواسانی گفت: فعالیت و برنامه خاصی از ادارات دولتی در زمینه عفاف و حجاب در لواسان ندیدم و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه به فعالیت نیروی انتظامی ختم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،«چون مرکز تفریحی است حجاب شل‌تر است» این روز‌ها همه مطالب منتشره پیرامون لواسان به حواشی باستی هیلز ختم می‌شود، اما خبرنگار میزان به سراغ مورد دیگری در این شهر رفته است، موردی که شاید کمتر در مورد آن در این شهر گفته شده است، «عفاف و حجاب»

جمله فوق الذکر توصیف حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسان از وضعیت حجاب در این شهر بود.

لواسانی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه در مورد وضعیت حجاب در لواسان اینگونه سخن می‌گوید: لواسان مرکز تفریحی است موضوع عفاف و حجاب هم به همین‌خاطر شل‌تر است مثل همه اماکن و مناطق تفریحی!

امام جمعه لواسان البته کنایه‌ای هم در ادامه در مورد وضعیت حجاب در این شهر می‌زند و می‌گوید: آدم‌های یک "قشر خاص" که در لواسان زندگی می‌کنند بیشتر به این موضوع [بدحجابی]دامن می‌زنند. "

مسئله عفاف و حجاب در لواسان حساس‌تر است

او البته این نکته را هم اضافه می‌کند که "وضعیت حجاب در لواسان مانند جا‌های دیگر است، منتهی، چون خوش آب و هوا‌تر است طبیعتا مسئله عفاف و حجاب هم در آن حساس‌تر است. "

ادارات دولتی برنامه‌ای در زمینه عفاف و حجاب در لواسان ندارند

سوال بعدی خبرنگار میزان از امام جمعه لواسان این بود که «آیا اقدامی هم در زمینه حجاب در شهر لواسان انجام شده؟»پاسخ لواسانی به این سوال صریح بود: فعالیت و برنامه خاصی از ادارات دولتی در زمینه عفاف و حجاب در لواسان ندیدم و فعالیت‌ها انجام شده در این زمینه به فعالیت نیروی انتظامی ختم شده است.

او البته در ادامه به تشکیل ستاد نهی از منکر در منطقه شمیرانات و برنامه ریزی انجام شده در این ستاد اشاره می‌کند، اما می‌گوید هنوز نتیجه عملی قابل ذکری انجام نشده است.

لواسانی در ادامه به تلاش‌ها و پای‌کار بودن اعضای این ستاد نیز اشاره می‌کند و می‌افزاید: این ستاد بیشتر بر نیرو‌های مردمی متمرکز شده است و در تلاش است با شناسایی نیرو‌های مردمی که علاقه‌مند به بحث امر به معروف و نهی از منکر هستند از آن‌ها در این زمینه یاری بگیرد.

امام جمعه لواسان با بیان اینکه کار جدی و عملی در منطقه لواسان در زمینه عفاف و حجاب صورت نگرفته که نتیجه آن ملموس باشد، عنوان می‌کند:" معتقدم در امر به معروف و نهی منکر عمده کار فرهنگی و بر عهده مردم است و این امر باید تبدیل به فرهنگ عمومی و مردمی شود. "

بافت غالب منطقه لواسان مذهبی است

لواسانی در بخش دیگر گفت‌وگوی خود تاکید می‌کند که بافت غالب منطقه لواسان مذهبی است و ادامه می‌دهد: "همیشه تظاهر بر ناهنجاری سر و صدای بیشتری دارد و بیشتر به چشم می‌آید. "

لواسانی تاکید می‌کند که برخی حجاب را به خوبی رعایت نمی‌کنند و این مسئله تنها مختص به لواسان و شمیرانات نیست.

او در خاتمه با بیان اینکه "لواسان در روز‌های عادی مانند همه جای ایران است"، می‌گوید: "بدحجابی در این منطقه بیشتر به آخر هفته‌ها برمی‌گردد که مسافران برای تفریح به لواسان می‌آیند و برخی از آن‌ها رعایت نمی‌کنند. "



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *