بحران بی‎خانمانی سیاه‎پوستان در انگلیس/بیرمنگام‎دیلی: از سال ۲۰۱۰ شمار افراد بی خانمان در انگلیس روندی صعودی دارد

22:00 - 11 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۶۳۸۷
رسانه‌های انگلیسی از افزایش چند برابری افراد بی خانمان سیاه پوست در مقایسه با افراد سفید پوست در شهرهای بزرگ این کشور گزارش داده و عامل اصلی آن را در اختیار نگذاشتن داده‌های دقیق از سوی دولت می‎دانند.
به گزارش گروه بین‌الملل ؛ گزارش‎های منتشر شده نشان می‌دهد که خانواده های  سیاه پوست در شهر بیرمنگام انگلیس ۴ برابر بیشتر در مقایسه با خانواده‌های سفید پوست با بحران بی خانمانی مواجه می‌شوند.

در حالی که خانواده‌های سیاه پوست در این شهر بزرگ انگلیس در مقایسه با خانواده‌های سفید پوستان چندین برابر در معرض از دست دادن سر پناه و آواره شدن در خیابان‌ها هستند، اما بیش از یک سال است که دولت انگلیس اطلاعات در مورد افراد بی خانمان را به روز رسانی نکرده و نمی‌تواند بگوید که چه زمانی این اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد داد.

به گزارش بیرمنگام میل، وزارت مسکن، جوامع و دولت محلی انگلیس می‌گوید، در نحوه سرشماری افراد بی خانمان تغییراتی به وجود آمده و قرار است اطلاعات در ماه سپتامبر با بهبود کیفیت داده‌ها ارائه شود. اما این در حالی است که در خصوص افراد بی خانمان در گروه‌های اقلیت چیزی بیان نکردند.
 
 
افراد سیاه پوست چند برابر بیشتر از افراد سفید پوست در انگلیس بی خانمان هستند
 
سازمان‌های خیریه، فعالان و سیاستمداران در انگلیس هشدار دادند که در اختیار نداشتن اطلاعات به روز از افراد بی خانمان و اقلیت‌ها مقابله با مشکل بی خانمانی را دشوارتر می‌کند. مدیر انجمن برابری نژاد این موضوع را بسیار نگران کننده اعلام کرده است.

وی می‌گوید، افراد سیاه پوست و جوامع اقلیتی که در انگلیس زندگی می‌کنند بیشتر در معرض خطر بی خانمان شدن و مواجه با تبعیض نژاد در موضوع مسکن هستند. در واقع از بین بردن این نوع از داده‌ها دست یافتن به سیاستی راهبردی برای رفع معضل بی خانمانی را غیر ممکن و دشوار می‌سازد.
 

آمار و ارقام منتشر شده در ماه ژوئن ۲۰۱۸ نشان داد که در مجموع ۹۴۶ خانواده سیاه پوست در شهر بیرمنگام در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در گروه افراد بی خانمان طبقه بندی شدند. این بدان معناست که نرخ بی خانمانی در هر ۱۰ هزار شهروند سیاه پوست در این شهر ۹۰ نفر است.
 
 
افراد سیاه پوست چند برابر بیشتر از افراد سفید پوست در انگلیس بی خانمان هستند
 
 

عامل مهم در افزایش افراد بی خانمان سیاه پوست

در زمان انتشار داده‌های افراد بی خانمان در سال ۲۰۱۸، انجمن ملی بی خانمان اعلام کرد، تعصبات نژادی مالکان خصوصی عامل مهمی در میزان بالای خانواده‌های بی خانمان در میان خانواده‌های سیاه پوستان به شمار می‌آید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *