رتبه نخست هرمزگان در کاهش جرایم / کاهش ۲۱ درصدی ارتکاب جرایم اولویت دار در استان

10:08 - 01 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۱۹۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ساوری گفت: در نتیجه تدابیر و اقدامات مؤثر پیشگیرانه در دستگاه قضایی استان هرمزگان، آمار ارتکاب ۱۰ جرم اولویت دار در این استان به میزان 21 درصد کاهش یافته و هرمزگان رتبه نخست کشوری را در این شاخص کسب نموده است.
رتبه نخست هرمزگان در کاهش جرایم / کاهش ۲۱ درصدی ارتکاب جرایم اولویت دار در استانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جریان برگزاری دومین دوره جامع آموزش هفتگانه داوری حقوقی استان هرمزگان با اعلام ۱۰ عنوان اتهامی اول در سطح کشور اظهارداشت: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین، ایراد ضرب و جرح غیر عمدی ناشی از سوانح رانندگی، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، رانندگی بدون پروانه رسمی، خیانت در امانت و نگهداری و مالکیت مواد مخدر ۱۰ عنوان مجرمانه اولویت دار در سال جاری هستند که در پی تدابیر اتخاذ شده، روند رو به رشد آن‌ها متوقف و رو به کاهش است.

وی یادآور شد: در نتیجه برگزاری جلسات مستمر و هدفمند در دستگاه قضایی استان هرمزگان بالغ بر ۸۰ بند به صورت مصوبه توسط شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

ساوری تصریح کرد: تغییر جایگاه استان هرمزگان از رتبه سوم کشوری در افزایش ارتکاب جرایم به رتبه اول کشوری در کاهش جرایم، دستاورد بزرگی است که تنها در کمتر از یک سال محقق شده و جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: در نتیجه اقدامات پیشگیرانه و تدابیر اتخاذ شده در دستگاه قضایی استان هرمزگان ضمن ارتقای ضریب امنیت، آمار ارتکاب ۱۰ جرم اولویت دار در این استان نیز به میزان 21 درصد کاهش یافته و استان هرمزگان رتبه نخست کشوری در این شاخص را کسب نموده است.

ساوری تصریح کرد: استان هرمزگان تنها استان کشور است که شورا‌های پیشگیری از وقوع جرم در تمام شهرستان‌های آن فعال هستند و به نقش آفرینی مؤثر مشغولند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح مصلحین خانواده به صورت گسترده در مناطق مختلف استان هرمزگان به مرحله اجرا گذاشته شده و در نتیجه آن ۲۷ درصد از پرونده‌های ارجاعی طلاق به صلح و سازش منجر شده و این آمار صلح و سازش در برخی شهرستان‌ها از جمله رودان ۳۷ درصد است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطر نشان کرد: طرح هر مسجد یک حقوقدان که در بیانات اخیر رئیس قوه قضائیه مورد تأکید قرار گرفت، از سال ۱۳۹۶ در استان هرمزگان اجرایی شده است.

ساوری در ادامه اظهار داشت: با پیگیری‌های دادگستری استان هرمزگان ۲۲ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی این استان شناسایی شده که در نتیجه تدابیر اتخاذ شده، ۱۵ مورد آن رفع و اصلاح شده و ۷ نقطه دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۲ طرح پایلوت ملی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیز برای اولین بار در استان هرمزگان به مرحله اجرا گذاشته شده است اظهار داشت: از رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان به دلیل اجرای موفق ۴۴ برنامه پیشگیرانه در گستره استان هرمزگان تشکر و قدردانی می‌کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *