بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی و اسکله صیادی بندرعباس/ دستور تشکیل دادسرا و دادگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالا در هرمزگان/ پرونده‌های قاچاق ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف شوند/ اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات مجموعه قضایی استان

7:19 - 11 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۵۱۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در ادامه سفرهاى استانى خود و در راس یک هیئت عالى قضایى به استان هرمزگان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در ادامه سفرهاى استانى خود و در راس یک هیئت عالى قضایى به استان هرمزگان سفر کرد.

بیشتر ببینید:

آیت الله رئیسی در نشست با فرماندهان ارشد نظامی استان هرمزگان: دریا را برای قاچاقچیان ناامن کنید/ با کسانی که زد و بند می‎کنند در هر مقامی که باشند برخورد می‌کنیم
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۱:۰۶

آيت الله رییسی شب گذشته با حضور در نشست فرماندهان ارشد نظامی استان هرمزگان با بیان اینکه گمرک مرزبان اقتصادی کشور در واردات و صادرات است، گفت: چشم گمرک همیشه باید مثل آن ماموری که در برج دیدبانی مرزبانی می‌کند، باز باشد و به عنوان یک برج دیدبانی در حوزه اقتصادی عمل کند.

آیت الله رئیسی خطاب به فرماندهان ارشد نظامی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه دریا و محیطش را برای قاچاقچیان ناامن و به قول همکارانتان قرمز کنید، اظهار کرد: قاچاقچیان باید احساس کنند اینجا خطر از دست دادن همه منافعشان را دارند نه فقط خطر از دست دادن کالا و کشتی، بلکه خودشان هم محاکمه شوند.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2290030_259.mp4']

وی خاطرنشان کرد: همکاران قضایی نیز در این استان  از اقدامات صورت گرفته در این زمینه حمایت می‌کنند.

ريیس قوه قضاییه با اشاره به اظهاراتش در سمینار سپاه با بیان اینکه نباید میدان به مفسدین داد، گفت: یقه کسی که زد و بند می‌کند را باید گرفت و از این موضوع نمی‌گذریم. با کسانی که زد و بند می‎کنند در هر مقامی که باشند برخورد می‌کنیم و این قضیه باید در جامعه جا بیفتد.

وی خطاب به حاضرین در جلسه ادامه داد : همانطور که در دریا همه کشتی‌ها در کنترل و دیدبانی شما هستند و نمی‌توانند از چتر شما فرار کنند، در کشور نیز کسی نمی تواند از زیر چتر ما فرار کند.

var player = videojs('player_403271_2289985',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2289985',{},function (data) {}); }));

آیت الله رئیسی همچنین در حاشیه این جلسه ضمن بازدید از مرکز فرماندهی کنترل نیروی دریایی سپاه افزود: سطح اشراف اطلاعاتی و اقتدار امنیتی نیروهای مسلح در تنگه هرمز و آبهای خلیج فارس افتخارآفرین و غرورانگیز است.

 

اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات و تنگنا‌های دادگستری ها، زندان‌ها یا سازمان پزشکی قانونی استان هرمزگان
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۰۲:۲۲
 آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در نشست خبری استان هرمزگان در محل فرودگاه این استان در پاسخ به سوالی درخصوص این مورد که بعد از این سفر تصمیمات مخصوصا در بحث قاچاق چگونه خواهد بود و همکاری میان دستگاه‌های مرتبط به چه نحوی می‌باشد، اظهار کرد: در ابتدا از میزبانی مسئولان در استان هرمزگان تشکر می‌کنم. اولین بازدید ما در خدمت نماینده مقام معظم رهبری در استان هرمزگان و استاندار هرمزگان، بازدید از بندر فعال شهید رجایی بود. این بندر بیش از ۵۰ درصد از صادرات و واردات کشور را به عهده دارد. از بخش‌هایی بازدید کردیم و مهمتر از همه جلسه‌ای بود که با حضور ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتیم.

وی افزود: اعضای ستاد از تهران آمده بودند و جلسه را در بندر شهید رجایی تشکیل دادیم. گزارشی از روند کار و پیشرفت کار ارائه شد. اقداماتی که انجام شده در رابطه با راه اندازی هشت سامانه است که سامانه حمل و نقل، سامانه ارزیابی کالا و سامانه انبارداری‌ها است، ولی اقداماتی که انجام شده، با آنچه که باید انجام گیرد، فاصله دارد. تاکیدی که در آن جلسه به اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه مسئولین محلی و مسئولین گمرکات این بود که باید وضع موجود رصد شود و فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب را بسنجیم و حتما تفاوتی در مبارزه با قاچاق کالا وجود داشته باشد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: تاکید ما بر مبارزه با قاچاق سازمان یافته است. موارد جزیی که در نقاط مرزی اتفاق می‌افتد، اصلا مساله ما نیست. اینکه یک شخصی با کوله بری، شخصی با نیازی که دارد و کالایی را در مرز جا به جا می‌کند، مساله ما نیست. مساله ما قاچاق سازمان یافته و شبکه‌های قاچاق کالا است که مانع رونق تولید در کشور می‌شوند و در این جلسه یک تصمیم جدی گرفته شد تا هم در شناخت اطلاعاتی شبکه‌های قاچاق کالا و هم در جهت برخورد اقدامات پیگیرانه انجام شود که نسبت به ۲ چیز در آن جلسه تاکید کردیم؛ یکی هماهنگی همه دستگاه‌ها و دوم یک حرکت پیگیرانه و بدون هیچگونه انقطاعی یعنی همچنان مجدانه کار دنبال شود تا شاهد باشیم که مبارزه با قاچاق کالا جدی‌تر از وضع فعلی است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دومین نشست ما با خانواده‌های شهیدا ن و نخبگان و روحانیت معظم و اساتید دانشگاه بود. نکات بسیار خوبی از ناحیه نمایندگانشان مطرح شد و نقش جوانان برای برون رفت از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم به ویژه در حوزه اقتصاد؛ موضوع بسیار مهمی که در این جلسه و شورای اداری مطرح شد، بحث اقتصاد دریا بود. اقتصاد دریا باید فعال شود. هم رونق تولید در اقتصاد دریا داریم و هم ایجاد اشتغال داریم. گام‌هایی برداشته شده و گزارشی توسط استاندار ارائه شد و نشان داد که اقداماتی شروع شده است، اما اقتصاد دریا با توجه به ارتباط بیش از هزار کیلومتری که با دریا وجود دارد، حتما می‌تواند استان را در جهت تولید و اشتغال فعال کند.

وی خاطرنشان کرد: در شورای اداری بر حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران تاکید شد. به همه کارآفرینان و سرمایه گذاران عرض می‌کنم که کار آن‌ها مورد حمایت همه اجزاء در نظام جمهوری اسلامی است. دستگاه قضایی نیز خود را موظف می‌داند که از سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت کند. نظام بانکی هم حمایتش این است که تسهیلات را به کارآفرین و تولیدکننده بدهد نه به دلال. اگر پولی می‌خواهد داده شود، به دلال داده نشود و به کارآفرین و تولیدکننده داده شود، چرخ‌های تولید بیشتر به حرکت در می‌آید وشاهد رونق تولید خواهیم بود.
بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی و اسکله صیادی بندرعباس/ دستور تشکیل دادسرا و دادگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالا در هرمزگان/ پرونده‌های قاچاق ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف شوند/ انتقاد رئیس قوه قضاییه از نقص در ۴ گلوگاه قاچاق در بندر شهید رجایی؛ درب‌های ورود و خروج، وضعیت انبارداری و تاخیر در ترخیص کالاها، سامانه‌های گمرکی، شبکه حمل و نقل و پایانه‌های حمل کالا

آیت الله رئیسی گفت: جلسه‌ای با همکاران قضایی داشتیم و سخنان و مشکلات آن‌ها را شنیدیم. ۹ هیات از طرف ما به جای جای استان اعزام شد و وضعیت و شرایط تمام شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت. در جلسه شورای قوه قضاییه که بعد از نماز مغرب و عشا تشکیل شد، ۹ هیات گزارش دادند و ۵ هیات در مرکز استان، وضعیت دادگاه ها، سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را بررسی کردند. مجموع این ۱۴ هیات گزارشات خود را ارائه دهند و تصمیماتی نسبت به رفع کمبود نیروی انسانی، نیروی اداری و نیروی قضایی گرفته شد. مشکلات مالی وجود داشت که بحمدلله تصمیمی که گرفته شد، بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات قوه قضاییه و اعتبارات استانی برای رفع مشکلات و تنگنا‌های دادگستری ها، زندان‌ها یا سازمان پزشکی قانونی که با آن مواجه هستند، اختصاص داده شود تا نسبت به رفع مشکلات اقدام شود که انشالله قرار شد به زودی رئیس کل دادگستری استان پیگیری کنند. استاندار استان نیز از طریق امکانات و اعتباراتی که در استان وجود دارد کار دنبال کنند.

رئیس قوه قضاییه افزود: در بعضی از مناطق مثل بشاگرد دادگستری با مشکلات جدی مواجه است و قرار شد که به سرعت کاری بکنند که بتوانیم در آن مناطق دادگستری داشته باشیم که مردم به عدالت دسترسی داشته باشند. در نقاط محروم دیگر نیز چنین گزارشاتی داشتیم. ۱۴ هیات که گزارش دادند تصمیماتی گرفته شد که این تصمیمات به دنبال یک گروه بازرسی بود که سه هفته قبل در استان فرستادیم تا کمبود‌های جای جای استان را بررسی کنند. کار کارششناسی صورت گرفت و بعد از این کار کارشناسی تصمیماتی گرفتیم که این تصمیمات حتما می‌تواند موثر باشد.
وی بیان کرد: آنچه در این استان دیدم وحدت و انسجام بین همه گویش‌ها و شیعه و سنی، مسئولین و مردم در حوزه‌های مختلف، بخش‌های قضایی، بخش‌های اجرایی و نمایندگان مجلس بود که بسیار ارزشمند است. با محوریت نماینده مقام معظم رهبری در استان به نظرم اگر این انسجام، وحدت و یکپارچگی که در هرمزگان دیدم ادامه پیدا کند حتما در توسعه یافتگی استان نقش به سزایی خواهد داشت. شرط توسعه یافتگی استان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در گرو وحدت و انسجام در این منطقه است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: امیدواریم که به برکت نام وجود مقدس اباعبدالله الحسین (ع) روز به روز شاهد توسعه این استان باشیم. به ویژه در این استان نخبگان و جوانانی داریم که می‌توانند نقش کارآمدی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی ایفا کنند. انشاالله این انسجام و این به کارگیری فکر و اندیشه و کار و فعالیت جوانان که تاکید رهبر معظم انقلاب است، در همه حوزه‌ها به گره گشایی بینجامد. در دادگستری هم در مدت کوتاهی که از دوره مدیریت رئیس کل جدید می‌گذرد، همه بازرسی‌ها گواه بر این بود که تغییر محسوسی در وضعیت دادگستری داده شده و ضمن ارج نهادن به همه زحمت‌هایی که تاکنون انجام شده، تلاش جدید، تلاش ماندگاری خواهد بود و بتوانیم آن اهداف مهمی که رهبر معظم انقلاب برای قوه قضاییه تعیین نمودند مانند کاهش ورودی پرونده به دادگستری، کاهش جمعیت کیفری در زندان ها، اتقان آرا نسبت به احکام و آرای قضایی و رسیدگی سریع به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی را محقق نماییم که از موارد مهمی است که باید دنبال شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: ۱۴ یا ۱۵ پرونده قاچاق کالا هم در گمرکات مطرح شد و قرار شد که هم در دادگستری استان و هم در مرکز دنبال شود و به سرانجام روشنی برسد. از میزبانی همکاران عزیز تشکر می‌کنم و امیدوارم آنچه که تصمیم گرفته شد، بسنده به تصمیمات جلسه نباشد بلکه پیگیری شود تا اجرایی گردد و بار دیگر که توفیق پیدا می‌کنیم خدمت مردم عزیزمان در استان هرمزگان می‌رسیم، یک گام به جلو باشد در جهت اهدافی که قوه قضاییه و مجموعه نظام خواهد داشت.
دیدار رئیس قوه قضاییه با تعدادی از مراجعین به دادگستری کل استان هرمزگان
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۲۲:۱۳

ر جریان سفر آیت الله رییسی به استان هرمزگان، پس از جلسه شورای عالی قوه قضاییه، تعدادی از مراجعه کنندگان به دادگستری هرمزگان، پرونده‌های خود را با رییس قوه قضاییه در میان گذاشتند و آیت الله رییسی دستورات لازم را برای بررسی مشکلات قضایی صادر نمود.

در این ملاقات مردمی، علاوه بر رییس قوه قضاییه، رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، رییس کل دادگستری استان هرمزگان و دادستان مرکز این استان حضور داشتند.

بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی و اسکله صیادی بندرعباس/ دستور تشکیل دادسرا و دادگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالا در هرمزگان/ پرونده‌های قاچاق ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف شوند/ انتقاد رئیس قوه قضاییه از نقص در ۴ گلوگاه قاچاق در بندر شهید رجایی؛ درب‌های ورود و خروج، وضعیت انبارداری و تاخیر در ترخیص کالاها، سامانه‌های گمرکی، شبکه حمل و نقل و پایانه‌های حمل کالا

 

بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی و اسکله صیادی بندرعباس/ دستور تشکیل دادسرا و دادگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالا در هرمزگان/ پرونده‌های قاچاق ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف شوند/ انتقاد رئیس قوه قضاییه از نقص در ۴ گلوگاه قاچاق در بندر شهید رجایی؛ درب‌های ورود و خروج، وضعیت انبارداری و تاخیر در ترخیص کالاها، سامانه‌های گمرکی، شبکه حمل و نقل و پایانه‌های حمل کالا

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری هرمزگان: دستور تشکیل دادسرا و دادگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالا در هرمزگان/ پرونده‌های قاچاق ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف شوند
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان هرمزگان زمینه هر توسعه یافتگی در استان را در گرو وحدت و انسجام همه مدیران و مردم و بخش‌ها و کنشگران فعال در عرصه اجتماعی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اقداماتی که آغاز شده نباید با جابجایی مدیران در استان سست شود، گفت: خیلی از کارها را باید اتقان انجام داد تا ماندگاری داشته باشد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر توجه به اقتصاد دریا، ادامه داد: این موضوع بسیار می‌تواند اشتغال زا باشد و باید در این زمینه تلاش کرد.

بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی و اسکله صیادی بندرعباس/ دستور تشکیل دادسرا و دادگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالا در هرمزگان/ پرونده‌های قاچاق ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف شوند/ انتقاد رئیس قوه قضاییه از نقص در ۴ گلوگاه قاچاق در بندر شهید رجایی؛ درب‌های ورود و خروج، وضعیت انبارداری و تاخیر در ترخیص کالاها، سامانه‌های گمرکی، شبکه حمل ونقل و پایانه‌های حمل کالا

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: حتما باید به رونق تولید و رونق اشتغال که به عنوان دو محور اساسی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و نیاز جدی کشور است، توجه شود.

وی با بیان اینکه در این جنگ اقتصادی ما می‌توانیم مبتنی بر داشته‌هایمان مقاومت و ایستادگی کنیم، ادامه داد: هرجا که عزیزان در هر حوزه‌ای فعال شدند توانسته‌اند و منشاء برکاتی شده است.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.

حضور سرزده رئیس قوه قضاییه در اسکله صیادی بندرعباس
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۷:۱۱

آیت الله رئیسی با حضور سرزده در اسکله صیادی بندرعباس، ضمن بازدید از اسکله در جمع صیادان حاضر شد و پای درد و دل آنها نشست و حرف‌هایشان را شنید.

گله مندی از شیلات بابت صدور مجوز صیدترال و مشکلات بیمه‌ای از جمله مسائل مطرح شده توسط صیادان بود.

آیت الله رئیسی به رییس کل دادگستری استان هرمزگان دستور داد در خصوص موضوع صید ترال از شیلات و سایر مراجع مربوطه تحقیق کند.

var player = videojs('player_226116_2289574',{poster:'/fileshttps://www.mizan.news/news/1398/7/11/2290224_255.jpg',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2289574',{},function (data) {}); }));
 
 
بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی و اسکله صیادی بندرعباس/ آیت الله رئیسی: سخن گفتن از رونق تولید باید با مبارزه با قاچاق کالا همراه باشد/ انتقاد رئیس قوه قضاییه از نقص در ۴ گلوگاه قاچاق در بندر شهید رجایی؛ درب‌های ورود و خروج، وضعیت انبارداری و تاخیر در ترخیص کالاها، سامانه‌های گمرکی، شبکه حمل ونقل و پایانه‌های حمل کالا
 
بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی و اسکله صیادی بندرعباس/ آیت الله رئیسی: سخن گفتن از رونق تولید باید با مبارزه با قاچاق کالا همراه باشد/ انتقاد رئیس قوه قضاییه از نقص در ۴ گلوگاه قاچاق در بندر شهید رجایی؛ درب‌های ورود و خروج، وضعیت انبارداری و تاخیر در ترخیص کالاها، سامانه‌های گمرکی، شبکه حمل ونقل و پایانه‌های حمل کالا
 
بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی و اسکله صیادی بندرعباس/ آیت الله رئیسی: سخن گفتن از رونق تولید باید با مبارزه با قاچاق کالا همراه باشد/ انتقاد رئیس قوه قضاییه از نقص در ۴ گلوگاه قاچاق در بندر شهید رجایی؛ درب‌های ورود و خروج، وضعیت انبارداری و تاخیر در ترخیص کالاها، سامانه‌های گمرکی، شبکه حمل ونقل و پایانه‌های حمل کالا

 

آیت الله رئیسی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان هرمزگان: پیشرفت و توسعه یافتگی استان هرمزگان در گرو تعامل دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی و همه بخش‌ها است
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۵:۱۷

آیت الله رئیسی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان هرمزگان، حقیقت قضاوت را کار علوی دانست و تصریح کرد: فردی از در وارد می‌شود و سواد حقوقی، لسان بیان حق خود و پول هم برای اخذ وکیل ندارد؛ ولی با زبان خودش به قاضی می‌گوید که جای علی (ع) نشسته‌‌ای و انتظار او از این قلم، قلم امیرالمومنین (ع) است و قاضی هم با عدالت در مورد او قضاوت میکند.

وی با قدردانی از زحمات اعضای شورای حل اختلاف به ویژه در صلح و سازش بین طوایف صورت می‌گیرد، از این اقدام به عنوان اقدامی ارزشمند یاد کرد.وی با بیان اینکه قلم قاضی باید بر اساس عدالت بچرخد و حکم کند، افزود: حقیقت قضا خلافت الهی است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به سختی منطقه، مشکل آب و هوایی، کمبود نیروی انسانی که در بیان قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان هرمزگان در این جلسه مطرح شده بود، به بیان روایتی پرداخت.

آیت الله رئیسی خطاب به قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان هرمزگان یادآور شد: همه شما که کمک می‌کنید که این عدلیه بتواند اجرای عدالت کند، در این زمینه سهیم هستید.

بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی و اسکله صیادی بندرعباس/ آیت الله رئیسی: سخن گفتن از رونق تولید باید با مبارزه با قاچاق کالا همراه باشد/ انتقاد رئیس قوه قضاییه از نقص در ۴ گلوگاه قاچاق در بندر شهید رجایی؛ درب‌های ورود و خروج، وضعیت انبارداری و تاخیر در ترخیص کالاها، سامانه‌های گمرکی، شبکه حمل ونقل و پایانه‌های حمل کالا

آیت الله رئیسی تاکید کرد: امیدوارم با تلاش قضات و کارکنان این بخش نواقص شناخته شوند و برنامه ریزی‌هایی برای رفع آن صورت گیرد تا مردم نیز احساس کنند وضعیت تغییر کرده است.

وی ادامه داد: گزارش‌های خوبی امروز ارائه شد حال ما امید داریم با همکاری همه همکاران اقدامات به نحوی باشد که در سطح استان هرمزگان شاهد کاهش ورودی پروند‌ه‌ها، کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری، افزایش سرمایه اجتماعی باشیم تا دادگاه‌ها به نوعی برای مردم پناهگاه باشند و مردم بدانند اگر ظلمی به آن‌ها صورت گرفته از آن‌ها رفع ظلم خواهد شد این همان موضوعی است که مورد انتظار مقام معظم رهبری از دستگاه قضا است که به تبع ما نیز از این استان انتظار داریم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت همکاری با دستگاه‌های اجرایی گفت: البته که این تعامل با دستگاه‌های اجرایی همواره مورد تاکید است و پیشرفت و توسعه یافتگی در استان هرمزگان که ضرورتی اجتناب ناپذیر است در گرو تعامل و همکاری جدی بین دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی و همه بخش‌ها است و بدون شک این تعامل می‌تواند گره گشا باشد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم لذا باید ضمن آموختن تجربه از گام اول و آن چه در گام اول از موفقیت‌ها داشتیم و شناخت کاستی‌ها، در گام دوم همه این نقش را ایفا کنیم.

بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی و اسکله صیادی بندرعباس/ آیت الله رئیسی: سخن گفتن از رونق تولید باید با مبارزه با قاچاق کالا همراه باشد/ انتقاد رئیس قوه قضاییه از نقص در ۴ گلوگاه قاچاق در بندر شهید رجایی؛ درب‌های ورود و خروج، وضعیت انبارداری و تاخیر در ترخیص کالاها، سامانه‌های گمرکی، شبکه حمل ونقل و پایانه‌های حمل کالا

آیت الله رئیسی گفت: همه اجزای قوه قضاییه باید ایفای نقش کنند و اگر عضوی غایب بود به همان میزان تحول صورت نمی‌گیرد؛ تحول امر بخشنامه‌ای نیست بلکه یک امر میدانی و اجرایی است و باید پای کار بود تا اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تشخیص حق نکته بسیار مهمی است گفت: باید از خدا بخواهیم به ما توفیق تشخیص حق دهد. در طول تاریخ برخی تشخیص حق از باطل ندادند، برخی تشخیص حق دادند؛ اما هوای نفسانی نگذاشت بر تشخیص حق گرایش پیدا کنند و اما برخی تشخیص حق دادند و گرایش به حق هم پیدا کردند، اما تا آخر پای حق نایستادند و در میانه راه دچار چرخش شدند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: دلیل بقای شهدای در تاریخ انقلاب اسلامی همین است که همانند شهدای کربلا حق را شناختند و به آن گرایش پیدا کردند و پای آن نیز ایستادند.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.

رئیس قوه قضاییه در دیدار با خانواده معظم شهدا، روحانیون و اقشار مختلف مردم: سخن گفتن از رونق تولید باید با مبارزه با قاچاق کالا همراه باشد
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۲:۱۹

آیت الله رئیسی در دیدار با خانواده معظم شهدا، روحانیون و اقشار مختلف مردم با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و استفاده از فرصت‌ها، تصریح کرد: باید از ظرفیت نیروی انسانی متراکم، کارآمد و جوان و ظرفیت‌های مادی و ساحلی استان هرمزگان درست استفاده شود.

وی ادامه داد: در برخی از کشور‌های اروپایی که با ساحل و دریا ارتباط کمی دارند؛ اما بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی آن‌ها، اقتصاد دریا است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه جا دارد اقتصاد دریای ما فعال باشد و اهالی استان هرمزگان و استان‌هایی از این دست دغدغه اشتغال نداشته باشند، گفت: خداوند متعال این موهبت و ظرفیت را عنایت کرده و باید از این ظرفیت و موهبت بهترین استفاده را داشت.

آیت الله رئیسی

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دغدغه دستگاه قضا مبارزه با قاچاق سازمان یافته است، تصریح کرد: دغدغه ما کوله‌بر‌ها و کسانی که کالایی را برای اینکه زندگی را اداره کند از نقطه‌ای به نقطه دیگر حمل کند، نیست.

وی ادامه داد: دغدغه ما قاچاقچیان بزرگی است که تمام این کسانی که در این میدان قاچاق هستند، عوامل آن‌ها می‌باشند آن‌ها دست پشت پرده هستند و خودشان به میدان نمی‌آیند، آن‌ها را نمی‌شود دید و باید آن‌ها را کشف کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بازدید خود از بندر شهید رجایی و نشست با مسئولین متولی مبارزه با قاچاق در ابتدای ورودش به استان هرمزگان، بیان داشت: مسئله ما آن عزیز مرزنشینی نیست که برای ارتزاق خانواده خود دنبال یک کالا می‌رود، بلکه مسئله ما مسئله‌ای است که تولید ملی را تهدید می‌کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه سخن گفتن از رونق تولید باید با مبارزه با قاچاق کالا همراه باشد، ادامه داد: مبارزه با قاچاق سازمان یافته که دست‌های پشت پرده‌ای هستند و کانتینری بلکه کانتینر‌هایی و نه یک محموله بلکه محوله‌های را از شهری به شهری جابجا می‌کنند، مسئله اساسی است.

وی با قدردانی از سپاه برای مبارزه با قاچاقچیان صید که دریا و آبزیان را تهدید می‌کنند، گفت: صیادان محلی اینکه چه زمانی، در چه نقطه‌ای و چه صید کنند را خوب میدانند و به هیچ عنوان اقدام آن‌ها دریا را تهدید نمی‌کند، بلکه صیادی این افراد روز به روز بر امنیت و اقتصاد دریا می‌تواند بیفزاید.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: افرادی که سپاه با آن‌ها برخورد کرده و خارجی‌هایی که از اساس آبزیان را تهدید می‌کنند به عنوان کاری است که حتما باید انجام می‌شد.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.

رئیس قوه قضاییه: وضع موجود در رابطه با قاچاق کالا با وضع مطلوب فاصله دارد و باید این فاصله را کم کرد
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۱:۱۸

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان هرمزگان در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بیان اینکه باید واردات و صادرات به صورت نظام یافته و با نظم انجام شود، گفت: خصوصا با وجود ابزار‌های پیشرفته، ارتباطی و اطلاعاتی و شرایط دیجیتالی که هست و با شکل دادن به سامانه‌ها، گمرک، بنادر و کشتیرانی و مناطق آزاد بتوانند وظیفه خود را انجام دهد و دستگاه‌های مختلف مسئول هرکدام بتوانند نقشی ایفا نمایند.

وی با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و جدیت و قاطعیت معظم له مبنی بر اینکه نباید قاچاق کالا در کشور شود و همچنین با خاطرنشان کردن قوانین موضوعه که به همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها در این زمینه تکلیف کرده است، افزود: هر کدام از دستگاه‌هایی که دور این میز نشسته‌اند حتما یک گزارشی از عملکرد خود دارند و همه گزارش‌ها، گزارش‌های درستی است؛ حال اگر به کف خیابان و بازار برویم ملاحظه می‌کنیم که بازار پُر از کالای قاچاق است.

var player = videojs('player_467970_2289507',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2289507',{},function (data) {}); }));

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه به دنبال نفی آن عملکرد‌ها نیستیم و حتما عملکرد‌ها و گزارش‌های دستگاه‌ها درست است، تصریح کرد: آنچه که انجام می‌شود با آنچه که باید انجام شود تفاوت دارد و وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد و باید این فاصله را کم کرد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: کم کردن این فاصله در گرو آن است که همه دستگاه‌ها یک بازنگاهی به آنچه تاکنون انجام شده، داشته باشند و آنچه در رابطه با قاچاق کالا ترسیم کرده‌ایم را ملاحظه و با آنچه که باید باشد، مقایسه نمایند، البته حتما با قبل تفاوت کرده است.

وی بیان داشت: گزارشاتی که در این جلسه ارائه شده و گزارش‌هایی که قبلا داشته‌ایم حاکی از آن است که کنترل‌ها، پیگیری‌ها و تشکیل و فعال کردن برخی از سامانه‌ها حتما تاثیر داشته است؛ اما وضع موجود با آنچه که باید تفاوت بسیاری دارد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در دستگاه قضایی باید یک بازنگاهی بین آنچه که انجام داده‌ایم و آنچه که باید انجام دهیم داشته باشیم، اظهار کرد: دستگاه‌های دیگر نیز همینطور، تا معلوم شود هر بخشی، کاری که انجام داده با کاری که باید انجام دهد چه تفاوتی دارد که این می‌تواند نتیجه این جلسه باشد.

آیت الله رئیسی بیان داشت: با این اقدام به عنوان مثال معلوم می‌شود بندر شهید رجایی با حجمی که بیش از 50 درصد واردات و صادارت کشور در آن صورت می‌گیرد، بررسی شود که آیا ورود و خروج همان وضعیتی است که باید باشد؛ یعنی می‌شود با باز بودن چند درب تمام موارد را کنترل کرد. از درب شروع کنیم و نسبت به درب ورود و خروج یک بازنگاهی انجام دهیم. انبارها را بررسی کنیم که چرا کالا باید در انبار بماند و بررسی شود که مشکل آن چیست؟

وی ادامه داد: باید انبارها را بررسی کنیم که چرا کالا باید در انبار بماند و بررسی شود که مشکل آن چیست؟ این مال یا متعلق به مردم است که با ثبت سفارش و اقدامات بانکی و تجاری وارد این بندر شده و درخصوص آن ممنوعیت‌ها لحاظ شده است، چرا این اموال از بین برود؟

آیت الله رئیسی ادامه داد: فرض کنید متعلق به دولت باشد که آن هم باید درست تحویل دولت شود.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر بازنگری در نظام انبار و واردات و صادرات گفت: نظام ارزیابی با سامانه‌هایی که راه اندازی شده متفاوت شده است؛ اما هدف از راه اندازی نظام ارزیابی این بود که دست شخص در آن کمتر کار ببرد و دستگاه بتواند ارزیاب را تعیین کند؛ اما اگر هم دستگاه باشد و هم شخص، طبیعتا در کنار آن اشکالاتی پیدا می‌شود.

بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی/ آیت الله رئیسی: هرکدام از دستگاه‌ها حتما گزارشی از عملکرد خود دارند؛ حال اگر به کف خیابان و بازار برویم ملاحظه می‌کنیم که بازار پُر از کالای قاچاق است

وی بر ضرورت بازنگری در سامانه‌های ارزیابی، حمل و نقل و انبار و انبارداری تأکید کرد و افزود: این اقداماتی است که باید در آن بازنگری انجام تا معلوم شود که آنچه انجام می‌شود چگونه است.

آیت الله رئیسی ضمن تقدیر از تلاش مسئولان در شرایط کنونی بیان داشت: البته این موضوع در اجرای اوامر مقام معظم رهبری کافی نیست؛ اما این را ما تأکید داریم. به عنوان مثال ایکس ری اگر هست باید یک اطمینانی به انسان بدهد و گردش کامل کار باشد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: یک دستگاه یا چند دستگاه اگر وجود دارد باید کامل باشد و اگر ناقص نباشد بهتر است؛ چراکه با سیستم‌های ثابت یک اطمینان بخشی نسبی وجود دارد؛ اما اینکه سیستم آن دستگاه وجود داشته باشد و ناقص باشد، به بخش‌های مختلف اطمینان بخش نخواهد بود.

وی گفت: اگر قرار است ایکس ری اطمینان بخش باشد باید یک حلقه کاملی در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد به عنوان مثال در نظام‌های دیجیتال اگر ۹۰ درصد انتقال اطلاعات انجام بگیرد؛ اما ده درصد منتقل نشود قابل استناد نیست و اگر ایکس ری قرار است اطمینان بخش باشد به صورت کار کامل انجام شود.

رئیس قوه قضاییه در خصوص قاچاق سوخت بیان کرد: در جلسه‌ای با وزیر نفت به وی گفتم که با نظرات استانداران در استان‌های مختلف کشور پمپ‌هایی بگذارند که عواید آن برای دولت باشد و همچنین برای مرز نشینان و آن‌ها به کار گرفته شود، از سویی نیاز آن سوی مرز‌ها نیز برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه اجازه ندهیم شهروندان ما مرتکب جرم و قاچاق کالا شوند، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری سخن در قاچاق سازمان یافته است و طبق آمار وجود بیش از ۱۰ میلیارد دلار کالای قاچاق زیبنده کشور نیست.

آیت الله رئیسی ضمن تشکر از زحمات وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه گفت: این دو نهاد در به دست آوردن شبکه‌های ورود قاچاق کالا یا خروج آن به شکل قاچاق، تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند؛ اما باید گفت این امر پیچیده‌ای نیست که نشود نسبت به آن اطلاعات پیدا کرد.

var player = videojs('player_374551_2289508',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2289508',{},function (data) {}); }));

رئیس قوه قضاییه گفت: تاکنون به دست دستگاه‌های امنیتی شبکه‌هایی در این کشور شناسایی شده‌اند که از دید بسیاری از دشمنان از سخت‌ترین کار‌ها بود و شناخت یک شبکه تجاری غیرمجاز که به قاچاق کالا مبادرت می‌کند واقعا کار پیچیده‌ای نیست که از دست با کفایت شما بتواند خارج شود.

وی ضمن تاکید بر اقدام اطلاعاتی در این حوزه افزود: شناسایی شبکه‌های قاچاق سازمان یافته به لحاظ اطلاعاتی و پیگیری دستگاه‌های امنیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آیت الله رئیسی به وظیفه دستگاه قضایی در این باره اشاره کرد و گفت: بعد از این مراحل، سپردن آن به دستگاه قضایی مدنظر است که از مواردی به شمار می‌رود که باید خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد تا علاوه بر اینکه کالا از بین نرود آثار آن برای دیگران درس عبرتی باشد.

بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی/ آیت الله رئیسی: هرکدام از دستگاه‌ها حتما گزارشی از عملکرد خود دارند؛ حال اگر به کف خیابان و بازار برویم ملاحظه می‌کنیم که بازار پُر از کالای قاچاق است

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: به نظر می‌رسد آنچه در فرآیند مبارزه با قاچاق کالا است باید مورد بازنگاهی قرار بگیرد.

در پایان جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور رئیس قوه قضاییه در استان هرمزگان از سردار سرتیپ پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران که به پیشنهاد این ستاد به عنوان دستگاه برتر انتخاب شده بود، بابت توفیق در مبارزه با قاچاق سوخت تقدیر بعمل آمد

مشروح خبر در اینجا بخوانید

بازدید سرزده رئیس دستگاه قضا از گمرک شهید رجایی
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۰:۲۵

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به استان هرمزگان به صورت سرزده از گمرک شهید رجایی بازدید کرد.

وی خلاف رویه معمول که در این گونه سفرها از محل‌های رسمی بازدید می‌شود، بدون حضور مسئولین مربوطه نقاط ضعف و آسیب‌های بندر و گمرک شهیدرجایی را شخصا مورد بررسی قرار داد و با برخی از مراجعه کنندگان گفت‌وگو کرد.

حضور رئیس دستگاه قضا در اسکله شهید رجایی نشان می‌دهد، شاهراه اقتصادی کشور در واردات و صادرات باید از هرگونه فساد پاک باشد.

var player = videojs('player_846034_2289150',{poster:'/fileshttps://www.mizan.news/news/1398/7/11/2289690_678.jpg',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2289150',{},function (data) {}); }));
 
var player = videojs('player_502050_2289494',{poster:'/fileshttps://www.mizan.news/news/1398/7/11/2290031_914.jpg',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2289494',{},function (data) {}); }));

بعد از بازدید از گمرک اولین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد.

بازدید سرزده رئیس دستگاه قضا از گمرک شهید رجایی/ آیت الله رئیسی: موضوع نگران کننده قاچاق کالا که از مسائل بسیار رنج آور است و رونق تولید را تهدید می‌کند، مورد توجه قرار می‌دهیم

به گزارش ، گمرک شهید رجایی بندر عباس بزرگترین گمرک کشور شناخته می‌شود که راه اندازی آن در سال ۱۳۷۶ توسط هیئت وزیران کشور تصویب شد، این گمرک به تنهایی بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت کشور را برعهده دارد.

همچنین سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا در بندر این گمرک تخلیه و بارگیری می‌شود که بعد از ترخیص در تمام نقاط کشور توزیع می‌شود. این رقم شامل تخلیه ۹۰ درصد بارگیری کالا‌های کانتینری کشور می‌شود.

محدوده عملیاتی و همچنین پس کرانه بندر گمرک شهید رجایی حدود ۴۸۰۰ هکتار است که در فاصله ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

بازدید سرزده رئیس دستگاه قضا از گمرک شهید رجایی/ آیت الله رئیسی: موضوع نگران کننده قاچاق کالا که از مسائل بسیار رنج آور است و رونق تولید را تهدید می‌کند، مورد توجه قرار می‌دهیم

برخی از مصادیق نفوذ مفسدان در اسکله شهید رجایی، شامل تبانی و قاچاق سازمان یافته کالاهای ممنوعه همچون مشروبات الکلی با همکاری برخی کارکنان، کشف ۳۴ كانتينر گازوييل قاچاق به وزن ۴۷۴ تن، شناسایی ۲۷ کانتینر کالای قاچاق شامل ۱۳کانتینر یخچال فریزر ساید بای ساید، ۶ کانتینر لوستر و ۸ کانتینر ظروف سرامیک، ظروف چینی، شیشه، آلومینیومی و استیل، کشف بزرگترین محموله سوخت شامل ۱۷ میلیون لیتر که مخازن اسکله شهید رجایی، بارانداز قاچاقچیان بوده است، کشف خودروهای خارجی قاچاق است.

بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی

بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی

بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی

بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی

بازدید سرزده از گمرک شهید رجایی

رئیس قوه قضاییه با حضور در گلزار شهدای بندرعباس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۸:۱۵

آیت الله رئیسى، رئیس قوه قضاییه پس از ورود به استان  هرمزگان براى اداى احترام به مقام شامخ شهدا در گلزار شهداى بندرعباس حاضر شد.

رئیس قوه قضاییه: موضوع نگران کننده قاچاق کالا که از مسائل بسیار رنج آور است و رونق تولید را تهدید می‌کند را مورد توجه قرار می‌دهیم/ همفکری با مسئولان استانی برای مبارزه با قاچاق کالا
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۸:۱۱

 آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران دیدار با مردم، خانواده معظم شهدا، نخبگان، روحانیون، دانشگاهیان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی این استان و نشست با مسئولین ادارات و سازمان‌ها در شورای اداری استان هرمزگان را به عنوان برنامه‌های این سفر اعلام کرد.

وی در رابطه با مسائل استان هرمزگان گفت: علیرغم همه تلاش‌ها و اقداماتی که در این چهل ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت توسعه یافتگی استان هرمزگان و در جای جای این استان انجام شده، ولی باز هم مشکلاتی وجود دارد.

آیت الله رئیسی

آیت الله رئیسی با بیان اینکه استان هرمزگان قطب کشاورزی و از محورهای مهم صنعت به ویژه صنایع سنگین و از محورهای چندگانه شیلاتی در کشور است که کار بسیار گسترده‌ای انجام شده، ادامه داد: به دلیل مشکلات اقتصادی مردم با مسائلی مواجه هستند که بحمداله گام‌هایی در جهت رفع مشکلات برداشته شده است و ما هم در این سفر مسائل مختلف به ویژه صادرات و وارادات که این استان یکی از محورهای صادرات و واردات کشور است و موضوع نگران کننده قاچاق کالا که از مسائل بسیار رنج آور است و رونق تولید را تهدید می‌کند را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه حتما باید در زمینه مبارزه با قاچاق کالا از سوی همه اجزا و بخش‌های مختلف گام‌هایی برداشته شود که از دغدغه‌های ما نیز هست، ادامه داد: موضوع قاچاق کالا از نکاتی است که بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و با مسئولان مختلف همفکری خواهیم کرد که چگونه با این مسئله مواجه شویم.

رئیس قوه قضاییه وارد استان هرمزگان شد
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۷:۱۹

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در ادامه سفرهاى استانى خود و در راس یک هیئت عالى قضایى وارد استان هرمزگان شد.

آیت الله رئیسی

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *