جشن نودانشجویان پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران برگزار شد

14:28 - 14 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۶۰۹۵
جشن نودانشجویان پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران در محل پردیس بین المللی ارس- جلفا برگزار شد.

به گزارش گروه جامعه ،جشن نودانشجویان پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه ۹۸ با حضور دانشجویان جدیدالورود ایرانی و خارجی این پردیس، دکترزهره عزیزی، معاون مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران، دکتر یوسف داداش زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه آزاد ارس، زهرا امام جمعه، رئیس پردیس بین المللی ارس، هیئت رئیسه این پردیس و جمع کثیری از استادان و کارکنان دانشگاه تهران در محل پردیس بین المللی ارس- جلفا برگزار شد.

امام جمعه، رئیس پردیس بین المللی ارس، در این مراسم ضمن خیرمقدم به ایراد سخن پرداخت و گفت: دانشگاه تهران بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی در ایران است و تحصیل در دانشگاه تهران فرصت خوب و مغتنمی است.

وی گفت: این واحد دانشگاهی در رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و MBA، فنی و مهندسی، هنر و علوم پایه در ۱۶ عنوان رشته مقطع دکتری و ۸ رشته کارشناسی ارشد تعداد ۱۸۰ دانشجوی جدیدالورد ایرانی و ۱۹۸ دانشجوی خارجی پذیرفته است.

امام جمعه درباره شرایط پذیرش دانشجودراین پردیس گفت: پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چهارچوب برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی سند چشم انداز بیست ساله، سیاست‌های نظام آموزش عالی کشور و همچنین برنامه‌های استراتژیک دانشگاه در زمینه گسترش فعالیت در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و با هدف پاسخگویی به تقاضای داوطلبان ایرانی و غیر ایرانی وتوسعه پژوهش ازطریق بررسی سوابق آموزشی - پژوهشی و مصاحبه درمقطع دکترى تخصصى (Ph.D.)، و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش نموده است.

رییس پردیس بین المللی ارس همچنین با بیان اینکه پردیس ارس یکی از پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه تهران به شمار می‌آید، یادآوری کرد: دو هدف دراینجا دنبال می‌شود یکی پذیرش دانشجویان خارجی و دیگری بسترسازی برای ادامه تحصیل متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند. به گفته وی، علاقه خروج از ایران حالا بیشتر در دوره‌های تحصیلات تکمیلی است که با توجه به وضعیت جمعیت جوان کشوراین اتفاق به نفع کشورما نخواهد بود. فلسفه تشکیل پردیس بین المللی، جذب دانشجویانی است که می‌خواهند در خارج کشور تحصیل کنند.

زهره عزیزی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم، اظهار داشت: دانشگاه تهران به عنوان پرچمدار علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران در عرصه رقابت‌های علمی با سایر دانشگاه‌های برتر جهان است از این رو اجرای آیین نامه‌های آموزشی و دانشجویی بسیار حائز اهمیت می‌باشد هدف اصلی از تدوین این آیین نامه‌ها شناخت بیشتر دانشجویان با قوانین و آیین نامه‌های آموزشی در جهت بهبود سطح علمی است. از این جهت از دانشجویان تقاضا می‌شود قبل از ورود به دانشگاه تهران مفاد این آیین نامه‌ها را مطالعه نمایند.

یوسف داداش زاده، دیگر سخنران این آئین بزرگ دانشجویی بود. معاون امور اجتماعی و فرهنگی گردشگری منطقه آزاد ارس با اشاره به پتانسیل‌های موجود در منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس از نظر اقتصادی فرصتی ارزشمند برای کشوراست؛ که امیدواریم با وجود پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران از نظر علمی نیز جزبرترین‌ها باشیم.

داداش زاده در این نشست اعلام آمادگی کرد براساس دستورالعمل منطقه آزاد تمام سعی خود را برای تجهیز پردیس ارس به عنوان نماد دانشگاه تهران برای اسکان دانشجویان خارجی به کار می‌گیرند.

درپایان این جلسه با پرسش و پاسخ از سوی دانشجویان و هیئت رئیسه پردیس به پایان رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *