استقبال ویژه از جشنواره بین المللی سیمرغ/ بهره‌بردن از هنر در حوزه سلامت بر فرهنگ جامعه موثر است

15:42 - 08 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۱۸۵۲
عضو هیئت داوران جشنواره بین‌المللی سیمرغ گفت: امسال دومین دوره حضور من در هیات داوران بخش موسیقی جشنواره سیمرغ است، بیش از ۶۰ گروه متقاضی حضور در این رویداد شدند که در نهایت ۱۵ گروه به مرحله نهایی راه پیدا کردند.
استقبال ویژه از جشنواره بین المللی سیمرغ/ بهره‌بردن از هنر در حوزه سلامت بر فرهنگ جامعه موثر استبهزاد رواقی عضو هیئت داوران جشنواره بین‌المللی سیمرغ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون برگزاری این دوره از جشنواره و کیفیت آثار حاضر در آن گفت:  امسال دومین دوره حضور من در هیات داوران بخش موسیقی جشنواره سیمرغ است، بیش از ۶۰ گروه متقاضی حضور در این رویداد شدند که در نهایت ۱۵ گروه به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی در همین راستا ادامه داد: امسال در مقایسه با سال گذشته کیفیت آثار ارائه شده و اجرای هنرمندان افزایش یافت و شرکت کنندگان تلاش کرده بودند تا نقاط ضعف خود را برطرف کنند. اما نباید فراموش کنیم که فعالیت فرهنگی و هنری برای دانشجویان رشته پزشکی اولویت نخست نیست، با توجه به اینکه این دوستان در کنار رشته تخصصی خود هنری را هم آموخته و در آن فعالیت می‌کنند ارزشمند است.
 
این هنرمند با اشاره به رویکرد جشنواره سیمرغ، تاکید کرد: آنچه که هر سال مدنظر ما بوده تشویق بیشتر این دوستان برای حضور در این رویداد هنری است و هدف دست اندرکاران هم حمایتی است. ضمن آنکه ما در میان آثار ارائه شده و شرکت کنندگان حاضر استعداد‌های بسیار نابی دیده‌ایم که نشان از عملکرد خوب دانشجویان پزشکی دارد.

رواقی درباره اینکه بهره بردن از ظرفیت هنرمندان برای آگاهی بخشی به جامعه در حوزه سلامت تا چه اندازه نتیجه‌بخش است، توضیح داد: این موضع نیاز به حمایت دارد، وزارت بهداشت از نظر کیفیت اجرا در تحقق این هدف به خوبی عمل کرد و در بخش‌هایی به جشنواره‌های فجر پهلو زد، امیدوارم که این روند ادامه پیدا کند و بهتر شود.
 
وی افزود: رویداد‌های این‌چنینی حمایت‌های دولتی می‌خواهند، فرهنگ جامعه را باید ساخت و برگزاری برنامه‌هایی از این دست مطمئنا در این زمینه نقش دارد. هنرمندان سرمایه‌های ملی هستند و می‌توانند نقش مهمی را در زمینه فرهنگسازی ایفا کنند، حوزه سلامت هم از این قاعده مستثنی نیست. فرهنگ زیرساخت جامعه است و باید برای تقویت آن تلاش کنیم چرا که تفاوت ملل در زیرساخت‌هاست.

رواقی با تاکید بر تاثیر مثبت هنر بر درمان هم توضیح داد: تاثیر هنر بر حوزه سلامت از نظر درمانی هم بسیار مورد توجه قرار گرفته و به نظر من هم نتایج مثبتی برای جامعه در پی دارد. هر فردی که ذوق هنری دارد یک نعمت بزرگ برای افراد است و می‌تواند بر فرهنگ هم تاثیرات خوبی بگذارد و اعتماد مردم را هم به خود جلب کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *