ایران انتظار دارد «بی‌طرفی» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هر شرایطی حفظ شود

10:22 - 09 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۳۳۸۱
دسته بندی: سیاست
سفیر کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، درباره موضع ایران در قبال انتخاب مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: ایران همواره بر حرفه‌ای‌گری، استقلال و بی‌طرفی آژانس تاکید کرده و انتظار دارد که این رویکرد باید در هر شرایطی توسط آژانس و مقامات آن حفظ شود و کشور‌های عضو نیز از اعمال فشار به آژانس جدا خودداری کنند.
ایران انتظار دارد «بی‌طرفی» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هر شرایطی حفظ شودگروه سیاسی ؛ کاظم غریب‌آبادی در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص موضع ایران در قبال انتخاب مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حرفه‌ای‌گری، استقلال و بی طرفی آژانس تاکید کرده و انتظار دارد که این رویکرد باید در هر شرایطی توسط آژانس و مقامات آن حفظ شود و کشور‌های عضو نیز از اعمال فشار به آژانس جدا خودداری کنند.

سفیر کشورمان افزود: سیاست و رفتار ایران نیز همواره بر ترویج و همچنین رعایت این اصول استوار بوده و بدیهی است تداوم و تقویت حفظ اصول فوق توسط آژانس، با رهیافت مثبت و تعاملی از جانب ایران مواجه خواهد شد.

غریب آبادی تاکید کرد با توجه به مسوولیت آژانس در راستی آزمایی اجرای برجام، مدیرکل جدید نیز همانند سلف خود، نقش مهم آژانس در حفظ توافق هسته‌ای را به درستی ایفاء کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *