وزارت خارجه ابراز امیدواری کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دوره جدید «بی‌طرف» عمل کند

10:31 - 09 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۳۳۸۳
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تبریک انتخاب «رافائل گروسی» به عنوان مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، ابراز امیدواری کرد این نهاد بین المللی در دوره مسئولیت آقای گروسی در نهایت بی طرفی و حرفه‌ای‌گری به وظایف و مامور یت‌های بین المللی خطیر خود عمل کند.
وزارت خارجه ابراز امیدواری کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دوره مدیرکل جدید «بی‌طرف» عمل کندگروه سیاسی ؛ سید عباس موسوی با تبریک انتخاب آقای رافائل گروسی به عنوان مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، برای او در این مسئولیت خطیر آرزوی توفیق کرد. 
 
وی با اشاره به نقش بسیار حساس و مهمی که کشور‌های عضو این نهاد در حوزه خلع سلاح و عدم اشاعه هسته‌ای و نیز توسعه همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای بر دوش آژانس بین المللی انرژی اتمی نهاده اند، ابراز امیدواری کرد که این نهاد بین المللی در دوره مسئولیت آقای گروسی در نهایت بی طرفی و حرفه‌ای گری به وظایف و مامور یت‌های بین المللی خطیر خود عمل کند.

موسوی با تاکید بر نقش منحصر به فرد آژانس در ارتباط با جنبه‌های هسته‌ای برجام، و نیز اهمیت این نهاد در حوزه همکاری‌های هسته‌ای صلح آمیز کشورمان با سایر کشور‌های عضو، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده حفظ و گسترش تعامل و همکاری سازنده توام با حسن نیت و احترام متقابل با آژانس بر مبنای دقت حرفه‌ای و بیطرفی این نهاد است.
 
به گزارش میزان، کاظم غریب‌آبادی نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص موضع ایران در قبال انتخاب مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حرفه‌ای‌گری، استقلال و بی طرفی آژانس تاکید کرده و انتظار دارد که این رویکرد باید در هر شرایطی توسط آژانس و مقامات آن حفظ شود و کشور‌های عضو نیز از اعمال فشار به آژانس جدا خودداری کنند.

سفیر کشورمان افزود: سیاست و رفتار ایران نیز همواره بر ترویج و همچنین رعایت این اصول استوار بوده و بدیهی است تداوم و تقویت حفظ اصول فوق توسط آژانس، با رهیافت مثبت و تعاملی از جانب ایران مواجه خواهد شد.

غریب آبادی تاکید کرد با توجه به مسوولیت آژانس در راستی آزمایی اجرای برجام، مدیرکل جدید نیز همانند سلف خود، نقش مهم آژانس در حفظ توافق هسته‌ای را به درستی ایفاء کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *