سرخط خبر‌های مهم جهان

8:17 - 19 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۶۳۰۱
تنش در میان مقام‎های آمریکا بر سر موضوع استیضاح دونالد ترامپ، پیشروی نیرو‌های ارتش سوریه در ریف استان حسکه و تظاهرات در بارسلون در آستانه انتخابات سراسری در اسپانیا از جمله تحولات جهان طی ساعات گذشته هستند.

سرخط خبر‌های مهم جهانبه گزارش گروه بین الملل ، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌هایی که طی ساعات گذشته در جهان به وقوع پیوسته‌اند به شرح زیر است:

*تنش در میان مقامات آمریکا بر سر موضوع استیضاح

در ادامه تنش میان مقامات آمریکا بر سر موضوع استیضاح، دونالد ترامپ بار دیگر دموکرات‌ها را هدف حملات لفظی خود قرار داد.

*پیشروی ارتش سوریه در ریف استان حسکه

پس از انتشار گزارش‌ها مبنی بر درگیری نیرو‌های سوری با ارتش ترکیه در ریف استان حسکه، خبرگزاری سانا گزارش داد که نیرو‌های ارتش سوریه موفق شدند روستای «ام شفیعه» را به کنترل خود در آورند.

*تظاهرات در بارسلون در آستانه انتخابات در اسپانیا

در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در اسپانیا که امروز یکشنبه برگزار خواهد شد، تعداد زیادی از حامیان جدایی منطقه کاتالونیا، در خیابان‌های شهر بارسلون تظاهرات بر پا کردند.

*ادامه آتش سوزی گسترده در جنگل‌های استرالیا

آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های استرالیا که تاکنون مرگ ۲ نفر و تخریب ۱۵۰ ساختمان را در پی داشته همچنان ادامه دارد و آتش‌نشانان در تلاش برای مهار آن هستند.

*خشونت پلیس فرانسه در پنجاه و دومین شنبه تظاهرات جلیقه زرد‌ها

پلیس فرانسه روز شنبه و در جریان پنجاه و دومین تظاهرات جلیقه زرد‌ها، بار دیگر به اقدامات خشونت‌باری مانند استفاده از گاز اشک‌آور علیه معترضان متوسل شد و در پی این خشونت‌ها ۶ نفر مجروح شدند. ۷ نفر دیگر نیز از سوی پلیس بازداشت شده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *