فرآیند انتخاب روحانیان کاروان‌های حج ۹۹ آغاز شد

8:46 - 06 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۱۴۱۰
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: فرآیند اعلام روحانیان کاروان‌های حج، تغییر یافته است و با توجه به اصلاحاتی که در این زمینه انجام‌شده و تجربیات سال‌های گذشته، این فرآیند به انتخاب و تخصیص معین و معینه‌های کاروان‌ها سرعت خواهد بخشید.

به گزارش گروه جامعه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در جلسه امروزشورای مدیران بعثه مقام معظم رهبری، گفت: با توجه به نزدیک شدن زمان فراخوان حج ۹۹، معاونت‌ها و مدیریت‌های بعثه مقام معظم رهبری باید برنامه‌های خود را برای موسم حج آینده به‌زودی آماده و اعلام کنند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اهمیت انجام کار‌های کارشناسی در معاونت‌ها بر فعال کردن شورای مشورتی درمعاونت‌های بعثه تأکید کرد و یادآور شد: تلاش شود برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که درمعاونت‌های بعثه مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد بر اساس کار کارشناسی در شورای مشورتی معاونت‌ها به تصویب برسد و پس از آن اجرایی شود.

وی همچنین بر تهیه بسته‌های فرهنگی مناسب نیاز زائران حج ۹۹ تأکید کرد و ادامه داد: در این زمینه دقت‌های لازم صورت بگیرد تا سبد فرهنگی در زمان مشخص‌شده به دست زائران برسد و همه حجاج از این محصولات استفاده کنند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، برنامه‌های فرهنگی این معاونت را برای حج ۹۹ ارائه کرد.

وی از برخی تغییرات در این خصوص خبر داد و گفت: ازجمله این تغییرات تعیین و تخصیص روحانیان برای کاروان‌ها است، با توجه به اینکه قرار است امسال سازمان حج و زیارت، لیست کاروان‌های حج را زودتر از سال گذشته اعلام کند، به همین منظور عملیات انتخاب روحانیان کاروان‌ها را از دو هفته پیش شروع کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: امسال فرآیند اعلام روحانیان کاروان‌ها تغییر کرده است و اصلاحاتی در این زمینه انجام‌شده و با توجه به تجربیات سال‌های گذشته و برخی از تغییرات، این فرآیند به انتخاب تخصیص معین و معینه‌های کاروان‌ها سرعت خواهد بخشید.
حسین اسماعیلی مدیر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری نیز در این نشست از برگزاری جلسات کارشناسی و آسیب‌شناسی حج ۹۸ خبر داد و گفت: در این خصوص اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و باقوت بیشتر در حج ۹۹ حضور پیدا می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به تأکید نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت مبنی بر کاهش نیرو‌های اعزامی در حج ۹۹، تصریح کرد: طبق کار کارشناسی انجام‌گرفته این موضوع محقق می‌شود و راهکار‌های عملی نیز در این خصوص وجود دارد.

در ادامه جلسه سید محمد حسینی معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این معاونت ارائه کرد و گفت: امسال حلقات علمی و آموزشی را زودتر شروع می‌کنیم تا فرصت بیشتری برای حضور حجاج فرهیخته در این دوره‌ها وجود داشته باشد.

وی افزود: امسال هشت نشست دانش‌افزایی برای حلقات زائران فرهیخته پیش‌بینی‌شده و همچنین حدود ۱۰ همایش و نشست علمی را در دانشگاه‌ها و فضای علمی کشور برگزار خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی اکبری مدیر واحد اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری نیز در این جلسه از اقدامات این مدیریت در حج ۹۹ گزارشی ارائه کرد و یادآور شد: دوره‌های آموزشی بدو خدمت روحانیان اهل سنت کاروان‌های حج از اواخر دی‌ماه در مشهد شروع خواهد شد.

وی همچنین از فعالیت مدارس حج، آماده شدن فهرست روحانیان کاروان‌های حج ۹۹ و تدوین آیین‌نامه اعزام روحانیان کاروان‌های اهل سنت خبر داد و یادآور شد: امسال به‌منظور حمایت از کار‌های علمی روحانیان اهل سنت جدول تألیفات آنان در حوزه حج و زیارت را جمع‌آوری و منتشر می‌کنیم.

  • بیشتر بخوانید


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *