مهاجرت معکوس ۲۰ درصدی در جزیره هرمز

14:21 - 09 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۲۳۷۳
مدیرعامل بنیاد برکت اعلام کرد: با اجرای طرح جامع پیشرفت منطقه‌ای و آبادانی جزیره هرمز توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شاهد مهاجرت معکوس ۲۰ درصدی در این منطقه هستیم.

به گزارش گروه جامعه ، سیدامیرحسین مدنی در حاشیه بازدید از پروژه‌های بنیاد برکت در جزیره هرمز تاکید کرد: جمعیت جزیره هرمز در سال ۹۵ کمتر از ۶ هزار نفر بوده که هم اکنون پس از اجرای طرح‌های متعدد اجتماعی اقتصادی به بیش از ۷ هزار نفر رسیده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: میزان ورود گردشگر به جزیره هرمز با اجرای طرح‌های توسعه‌ای این بنیاد چندین برابر شده و این موضوع ظرفیت اشتغال بسیار بالایی را برای منطقه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد توانمندسازی اجتماعی-اقتصادی «سحاب» و «آسمان» در جزیره هرمز تصریح کرد: هیچ‌گونه محدودیتی برای حمایت از کارآفرینان مشاغل خرد در منطقه نداریم و این جزیره می‌تواند با ورود سرمایه‌گذاران و مشارکت در طرح‌های بنیاد به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

مدنی اضافه کرد: تاکنون بیش از یکصد طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در جزیره هرمز در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و خدمات اجرا شده که ایجاد بیش از ۴۰۰ شغل پایدار را به دنبال داشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی استان در حال اجرای فاز نخست پیشرفت و آبادانی هرمز با اجرای ۲۸ پروژه هستیم که با سرعت بخشیدن به پروژه‌ها، این فاز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: در طرح جامع در نظر گرفته شده برای توسعه جزیره هرمز که به عنوان سند رسمی استان در آمده، به مقولات و موضوعات اجتماعی، اقتصادی، کالبدی، زیست محیطی و گردشگری به صورت توامان نگاه شده و با پیوست مشارکت مردمی در حال پیاده‌سازی است.

مدنی افزود: جزیره هرمز سبقه فرهنگی بسیار غنی در طول تاریخ داشته و در طول قر‌ن‌ها نماد مقاومت و سلطه ناپذیری ملت ایران بوده و خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *