پیونگ یانگ آزمایش موشکی بسیار مهمی انجام داد

8:49 - 17 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۴۸۱۲
خبرگزاری رسمی کره شمالی می‌گوید پیونگ یانگ آزمایش موشکی موفقیت آمیز مهمی انجام داده که بر موقعیت استراتژیک این کشور تاثیر بسیاری دارد.
پیونگ یانگ آزمایش موشکی بسیار مهمی انجام دادبه گزارش گروه بین الملل ؛ خبرگزاری رسمی کره شمالی از انجام موفقیت آمیز آزمایش موشکی بسیار مهم در تاسیسات پرتاب ماهواره‌ای «سوهائه»، خبر داد.

به گزارش کِی‌سی‌ان‌اِی، کره شمالی امروز (یکشنبه)، آزمایش موشکی "بسیار مهمی" را در تاسیسات موشکی سوهائه انجام داده است.

این خبرگزاری با اشاره به تاثیر مهم نتیجه آزمایش اخیر بر موقعیت استراتژیک کره شمالی، جزئیات بیشتری در مورد آزمایش جدید ارائه نکرد. رئیس ستاد کل ارتش کره جنوبی که معمولا این آزمایش‌ها را رصد و اعلام می‌کند نیز حاضر به اظهار نظر در این مورد نشد.

کارشناسان موشکی بر این باورند پیونگ یانگ این بار به جای آزمایش موشک، آزمایش استاتیک یک موتور موشک را انجام داده است.

کارشناسان امور هسته‌ای بر این باورند که این آزمایش حامل پیامی مهم در مورد تحولات سال آینده کره شمالی است.

پیشاز این مقام‌های آمریکایی مدعی شده بودند که کره شمالی متعهد شده تاسیسات سوهائه را تعطیل کند.

      • بیشتر بخوانید:

خبر آزمایش موشکی کره شمالی در حالی منتشر می‌شود که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا شنبه شب در جمع خبرنگاران گفته بود رابطه بسیار خوبی با «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی، داشته و تصور نمی‌کند که کیم بخواهد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا مداخله کند.

ترامپ همچنین گفته بود در صورت دست زدن کره شمالی به اقدام خصمانه، شگفت زده خواهد شد.

حال آن که «کیم سانگ»، نماینده کره شمالی در سازمان ملل، روز شنبه درخواست مذاکرات اساسی و پایدار آمریکا را رد کرده و گفته بود خلع سلاح اتمی که توسط ترامپ دنبال می‌شد، از میز مذاکرات خارج شده است.

کره شمالی در پی انجام دو دور مذاکرات بی حاصل با آمریکا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، ضمن سرخورده شدن از تعهد واشنگتن به انجام مذاکرات و یافتن راه حلی برای پایان دادن به بحران شبه جزیره کره، تا پایان سال جاری میلادی به این کشور برای تغییر رویکرد خصمانه‌اش علیه کره شمالی فرصت داد.
 
پیونگ یانگ همچنین به آمریکا هشدار داد در غیر این صورت مسیری جدید را در پیش خواهد گرفت. کارشناسان بر این باورند که منظور پیونگ یانگ از مسیر جدید احتمالا پرتاب ماهواره فضایی است که به این کشور این امکان را می‌دهد که آزمایش موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای خود را راحت‌تر انجام دهد.

حزب حاکم کره شمالی نیز از برگزاری گردهمایی بی سابقه مقام‌های عالی رتبه این حزب در اواخر ماه جاری خبر داد.

شمار پرواز‌های نظامی آمریکا بر آسمان شبه جزیره نیز طی هفته‌های اخیر افزایش یافته که نشان دهنده نگرانی آمریکا از افزایش آزمایش‌های کره شمالی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *