ثبت‌نام بیش از ١۶ هزار داوطلب در انتخابات مجلس یازدهم/ ۲۹ درصد افزایش نسبت به دور قبل/ خیز کارمندان برای تکیه به صندلی‌های سبز/ ٢۴٨ نفر از ۲۸۷ نماینده فعلی ثبت‌نام کردند

12:13 - 17 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۴۹۳۹
رئیس ستاد انتخابات کشور آمادر نهایی ثبت‌نام‌کنندگان در انتحابات یازدهمین دوره مجلس را ١۶ هزار و ١۴۵ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۴۸ نفر از نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

افزایش ۲۹ درصدی ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم نسبت به دوره قبلبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، جمال عرف امروز  در یک نشست خبری درباره امار نهایی داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم گفت: آمار کل ثبت نام داوطلبان در انتخابات مجلس که قطعی شده‌اند ١۵ هزار و ۶١٨ نفر است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه طبق قانون باید قبل از ساعت ٢۴ شب گذشته ثبت‌نام‌ها تمام می شد، تعدادی از داوطلبان که در ستاد بودند، به صورت دستی فرم‌ها را پر کردند و اگر ثبت نام‌شان نهایی شود تعداد نهایی ثبت نام کنندگان به ١۶ هزار و ١۴۵ نفر افزایش می یابد؛ ۵٢٧ نفر فرم دستی تحویل گرفته اند.

عرف خاطرنشان کرد: حدود ۸۸ درصد داوطلبان انتخابات مجلس آقایان و ١٢ درصد را خانم‌ها تشکیل دادند.

وی با اشاره به میانگین سنی ثبت‌نام کنندگان در انتخابات مجلس نیز تصریح کرد: میانگین سنی ٣۶ تا ۴٠ سال، سه هزار و ٢٠٩ نفر؛ از ۴١ تا ۴۵ سال، دو هزار و ٨٣٧ نفر و از ٧١ تا ٧۵ سال نیز ۶١ نفر ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بیشترین گروهای شغلی ثبت نام کننده در انتخابات مجلس نیز کارمندان با ۵ هزار و ۴۶۴ نفر و کمترین گروه شغلی شرکت کنندگان نیز نظامی‌ها با ٩٠ نفر بودند.

عرف تاکید کرد: ایثارگران نیز ٢۶ درصد با ۴هزار و ١٠١ نفر و نمایندگان ادوار ۴ درصد برابر با ۶٣٣ و افراد قبلاً دواطلب شده نیز حدود ٢٣ درصد برابر با ٣ هزار و ۵٣٣ نفر بودند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: نمایندگان کنونی که در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کردند نیز ٢ درصد برابر با ٢۴٨ نفر بودند.

وی درباره میزان تحصیلات ثبت‌نام کنندگان در انتخابات مجلس بیان داشت: بیشترین درصد مربوط به دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد با ١٢ هزار و ۴ نفر بودند و کمترین درصد نیز مربوط به حدود ۶٨٠ نفر با تحصیلات حوزوی بود.

عرف خاطرنشان کرد: تعداد افراد ثبت نام کننده در این دوره نسبت به دوره گذشته حدود ٢٩ درصد افزایش داشته است. هر روز تعداد آمار ثبت نام کنندگان نسبت به بازه زمانی مشابه دوره گذشته افزایش داشت و تنها روز جمعه شاهد کاهش آمار ثبت نام ها بودیم که روز شنبه با ۵هزار و ۵٠٠نفر ثبت نام این آمار روند افزایشی یافت.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات میان‌دوره‌ای ای مجلس خبرگان ٨١ نفر است که این ثبت نام ها ادامه دارد.

وی افزود: هیئت‌های اجرایی همه حوزه ها تشکیل شدند و بعد از طی مراحل قطعی ثبت نام و استعلام مراجع چهارگانه فرایند بررسی صلاحیت ها را آغاز می کنند.

عرف درباره خارج از نوبت ثبت نام کردن یکی از داوطلبان در روز گذشته گفت: کسی قبلاً مدارک‌ ایشان را آورده بود.

وی درباره زمان اعلام احراز صلاحیت ها نیز توضیح داد: بعد از رسیدگی هیئت‌های اجرایی و استعلام از مراجع چهارگانه، معتمدین، فرماندار، استاندار و رییس ثبت احوال در یک پروسه ١٠ روزه مدارک و استعلام ها رسیدگی می شود و اسامی افراد تایید صلاحیت شده اعلام می شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در دو بازه زمانی ٢٠ روزه به اعتراضات رسیدگی می‌کنیم و جمعا کل فرایند رسیدگی به اعتراضات و احراز صلاحیت ها ۵٠ روز است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *