گلایه بازیگر جوان تئاتر از معیشت بازیگران/آخرین جدول فروش هفتگی سینمای ایران

16:30 - 21 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۶۳۶۱
بیست و یکمین روز از آذر ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه بازیگر جوان نمایش مانستر به وضعیت معیشت اهالی تئاتر اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، بیست و یکمین روز از آذر ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه بازیگر جوان نمایش مانستر به وضعیت معیشت اهالی تئاتر اشاره کرد.

«کامبیز دیرباز» از تجربه بازی در «خروج» می‌گوید/گلایه کارگردان تئاتر از بی‌عدالتی در هنر نمایش

خانه تئاتر هیچ تاثیری در بدنه هنرهای نمایشی ندارد

علی حسین زاده بازیگر جوان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون وضعیت معیشتی هنرمندان تئاتر گفت: به هیچ وجه نمیتوان به تئاتر به عنوان یک شغل درآمدزا یاد کرد، در تئاتر امروز شاید ۵ درصد از کل بازیگران پول خوبی در آورده و می‌توانند با دستمزدشان امرار معاش کنند، من هم مثل بسیاری دیگر از دوستان همچنان درگیر و مشغول کار دیگری در کنار تئاتر برای گذران زندگی هستم.

وی در همین راستا ادامه داد: بسیاری از اهالی امروز تئاتر مشغول مشاغل دیگر هستند، مشاغلی که صرفاً در آن‌ها فعالیت می‌کنند تا بتوانند به تئاتر برسند، قطعاً اگر تئاتر برای من درآمدزایی داشت توانم برای ارائه و ایفای نقش بسیار بالاتر می‌رفت، زیرا فشار کار، استرس و مشکلات شغل درآمدزا را نداشته و تمام تمرکزم را روی تئاتر می‌گذاشتم.

خانه تئاتر هیچ تاثیری در بدنه هنرهای نمایشی ندارد/به زودی با «مانستر» به تماشاخانه شهرزاد می‌روم///////////////پنجشنبه

بازیگر نمایش «بی‌پدر» وجود دستمزد مناسب برای بازیگران تئاتر را لازم دانست و اضافه کرد: به عنوان یک بازیگر جوان تئاتر که خوشبختانه در آثار خوبی هم به ایفای نقش پرداختم، روزانه شش ساعت مشغول کار دیگری جز تئاتر برای درآمدزایی هستم، پس از آن کار تمرینات تئاترم آغاز می‌شود و گا‌ها در طول روز شاید شش ساعت هم وقت استراحت نداشت باشم، طبیعی است که من هم شرایط نرمالی در دستمزد تئاتر داشتم تمام تمرکزم را روی بازیگری گذاشته و بازیگر موفق تری می‌شدم.

وی درباره اشاعه تماشاخانه های خصوصی طی سالهای گذشته اذعان کرد: مزیت تماشاخانه‌های خصوصی این است که گروه‌ها پشت صف طولانی تماشاخانه‌های دولتی که گا‌ها تا دو سال زمان می‌برد نمی‌ایستند، اما از سویی این تماشاخانه‌ها دروازه ورودی سفت و محکمی نداشته و هر کاری می‌تواند حتی بدون کیفیت در آن‌ها روی صحنه برود.

حسین زاده درباره وضعیت گیشه در تئاتر امروز افزود: فروش و کیفیت در تئاتر هیچ الگوی ثابتی ندارد، به طور مثال کیفیت به هیچ عنوان ضامن کیفیت نیست، از طرفی داشتن چهره و سلبریتی هم ضامن فروش نیست، به همین خاطر می‌گویم که هیچ قاعده‌ای وجود ندارد که ما بگوییم به این دلایل فروش داشته است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«مطرب» برای چهارمین هفته متوالی صدرنشین شد

صدرنشینی مجدد فیلم سینمایی «مطرب» در جدول فروش سینما/صعود چشمگیر انیمیشن «بنیامین» در گیشه

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، جدول فروش سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی «مطرب» به کارگردانی مصطفی کیایی در پنجمین هفته از اکران این فیلم سینمایی منتشر شد.

از جمله نکات قابل توجه جدول فروش این هفته سینمای ایران می‌توان به شروع نسبتاً ضعیف «خداحافظ دختر شیرازی» در هفته نخست اکرانش اشاره کرد، همچون دو فیلم «لیلاج» و «معکوس» خیلی زود جدول فروش را ترک کرده و رتبه های پایینی ایستادند. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده جدول فروش هفتگی سینمای ایران طی هفته گذشته اینجا کلیک کنید

مطرب

فروش هفتگی: ۳,۸۵۹,۴۸۶,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۲۱,۴۱۴,۶۵۲,۰۰۰ تومان

کارگردان: مصطفی کیایی

بازیگران: پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، محسن کیایی، مهران احمدی، حسین امیدی، امین مقدم، محمدرضا شیرخانلو، دیانا دهقان، عایشه گل جوشکن

خلاصه داستان: اینا اصلا ما رو قبول ندارن بهمون میگن مطرب.

چشم و گوش بسته

فروش هفتگی: ۱,۳۸۱,۳۴۷,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۶,۰۲۶,۴۰۶,۰۰۰ تومان

کارگردان: فرزاد موتمن

بازیگران: امین حیایی, بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی و مانی حقیقی، با حضور پوریا پورسرخ

خلاصه داستان: مردی توسط یک زن تبهکار کُشته میشود و دو غریبه را به جرم قتل بازداشت میکنند. یکی صحنه قتل را ندیده چون نابیناست، آن یکی هم فقط صحنه را دیده چون ناشنواست! آنها یک صبح تا غروب فرصت دارند که از این مهلکه جان سالم به در ببرند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

نوشتن کتاب با نیت رضایت خدا کاری ارزشمند است / کتاب «یادداست‌های یک غواص» خاطره نگاری یک شهید از جبهه  ///// خوانده نشود

«یادداشت‌های یک غواص» دی‌ماه منتشر می‌شود

مصیب معصومیان نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی پیرامون مضمون کتاب «یادداشت‌های یک غواص» گفت: حضور هم‌زمان من، برادر و پدرم در جبهه جزو خاطراتی است که برادرم «شهید محمد علی معصومیان» همه آن‌ها را لحظه به لحظه نوشته بود که در کتاب «یادداشت‌های یک غواص» به رشته تحریر در آمده است.
  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده تازه‌های نشر انتشارات شهید کاظمی اینجا کلیک کنید
وی در همین راستا ادامه داد: کتاب «یادداشت‌های یک غواص» شامل یادداشت‌ها، خاطرات و نقاشی‌هایی است که توسط «شهید محمدعلی معصومیان» غواص شهید لشکر ۲۵ کربلا تهیه شده، این یادداشت‌ها به صورت ۸۵۰ صفحه دست نوشته بود که با تنظیم توانستم آن را در قالب یک کتاب ۲۲۰ صفحه‌ای در بیارورم.

وی در همین راستا ادامه داد: «شهید محمد علی معصومیان» در مدتی که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت به خاطره نگاری پرداخته و تمام اتفاقاتی که برایش رخ می‌داد را می‌نوشت، وی حتی در اوقات خالی خود در جبهه برخی مواقع چهره همرزمان و دوستان خود را می‌کشید.

معصومیان در مورد تاریخ انتشار کتاب «یادداشت‌های یک غواص» اظهار کرد: کتاب «یادداشت‌های یک غواص» تا قبل از چهارم دی ماه هم زمان با سالرروز شهادت «شهید محمدعلی معصومیان» توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر خواهد شد. این شهید بزرگوار درسن ۲۱ سالگی هنگامی که همراه با پنج نفر از همرزمان خود از رود عبور می‌کردند، برای دفاع از میهن به سوی دشمن رفته و به شهادت رسید.
 
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

کتاب «گیلداد» قابیلت تولید سریال را دارد / کتاب «گیلداد» یک رمان عاشقانه با زیر ساخت‌های اجتماعی و سیاسی است

رمان «گیلداد» نگاهی متفاوت به انقلاب جنگل و تاریخ مشروطه دارد

حسن قلی‌پور نویسنده شانزدهمین جایزه قلم زرین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی پیرامون مضمون این کتاب «گیلداد» گفت: این کتاب، یک رمان عاشقانه با زیر ساخت‌های اجتماعی و سیاسی مربوط به دوره قاجار است. داستان در دوره معروف به انقلاب جنگل و تاریخ مشروطه باز می‌گردد.

وی در همین راستا ادامه داد: «گیلداد» یک روایت عاشقانه است که در یک فضای سیاسی رخ می‌دهد، زیر ساخت زیستی، آداب و رسوم، نوع فرهنگ و باور‌ها و عقاید یک جامعه در ابتدای رمان بیان شده است، البته بسیاری از آن خرده فرهنگ‌های موجود در کتاب در جامعه امروز دیده نمی‌شود. 
  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه تازه‌های نشر انتشارات سوره مهر اینجا کلیک کنید
قلی‌پور در همین راستا ادامه داد: رمان تلاش دارد که تمام عقاید و باور‌های مردم دوره قاجار و افرادی که در دوره انقلاب جنگل و انقلاب مشروطه زندگی می‌کردند را به قلم بکشد.

نویسنده شانزدهمین جایزه قلم زرین به سبک نگارش کتاب «گیلداد» اشاره و ابراز کرد: سبک نگارش کتاب برگرفته از نثری شاعرانه و در عین حال تصویری بوده است، در این رمان روایت به گونه‌ای نقل شده تا مخاطب در هنگام خواندن کتاب به خوبی بتواند حوادث و وقایع نقل شده را در ذهن خود به تصویر بکشد.

وی به ساخت فیلمی از این کتاب «گیلداد» اشاره و ابراز کرد: اخیرا فیلمی از کتاب «گیلداد» در ۷ قسمت ساخته شده است، این امر نشان می‌دهد که کتاب قابلیت تبدیل شدن به یک سریال را هم دارد، چرا که فضا و سبک نمایش تصویری است.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
/////////////////
 

اپرای «رستم و سهراب» روی صحنه می‌رود/فراخوان جشنواره مهرگان منتشر شد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، تئاتر در هفته جاری با اخبار و حواشی متعددی روبرو بوده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به لغو اجرای جمعه شب نمایش «فرانکنشتاین» در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر اشاره کرد.

انتشار فراخوان جشنواره نمایشنامه خوانی مهرگان، برگزاری سمینار «مطالعات تاریخی تئاتر و درام ایران»، اجرای نمایشی جدید در تماشاخانه سپند، ارائه تخفیف دانشجویی برای بلیت فروشی نمایش فرمالیته، اجرای نمایش والس تصادفی در تماشاخانه شانو و انتشار جلد تازه ماهنامه نمایش از دیگر اخبار مهم تئاتر در هفته جاری است. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

سمینار «مطالعات تاریخی تئاتر و درام ایران» برگزار می‌شود

سمینار «مطالعات تاریخی تئاتر و درام ایران» از پنجم تا هفتم اسفند ۱۳۹۸ در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود.

کانون تئاتر دانشگاهی این اداره‌کل قصد دارد سمینار «مطالعات تاریخی تئاتر و درام ایران» را برگزار کند. این سمینار در ادامه برنامه‌های پژوهشی کانون بوده و مکمل سمینار «مطالعات اجرا»ست که در مرداد ۹۷ برگزار شد.

کانون تئاتر دانشگاهی از این طریق همه پژوهشگران علوم اجتماعی، تاریخی و هنرهای نمایشی را دعوت به مشارکت می‌کند.

متقاضیان حضور در این سمینار باید فایل  word و pdf چکیده پژوهش خود را تا تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ به نشانی ایمیل کانون Universitycenter@theater.ir  ارسال کنند. چکیده‌های منتخب در تاریخ ۳۰ دی‌ماه مشخص می‌شوند و مقالات نهائی باید تا اول اسفندماه به دبیرخانه ارائه شوند.

سمینار «مطالعات تاریخی تئاتر و درام ایران» با تمرکز بر بازه تاریخی «مشروطه تا انقلاب اسلامی» از پنجم تا هفتم اسفندماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود. فراخوان این سمینار به همراه خبر ارسال شده است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *