ضرورت حضور آتش نشانان در مراکز تجمعی/ از آتش نشانان حرفه‌ای استفاده شود

2:41 - 29 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۸۴۴۱
به گفته ملکی حضور آتش نشانان در مراکز تجمعی نیاز است، اما بهتر است به جای آموزش به افراد عادی، از آتش نشانان حرفه‌ای در این مراکز استفاده شود.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه گفت: مراکز صنعتی و تجمعی بسیاری مانند مراکز خرید، از نیرو‌های آموزش دیده آتش نشانی استفاده می‌کنند.

وی افزود: این افراد غالبا آتش نشان نیستند و ارتباطی با سازمان آتش نشانی ندارند، اما دوره‌های اطفای حریق را گذرانده اند.

ملکی ادامه داد: آتش نشانی موافق حضور آتش نشانان در این مراکز است، اما بهتر است در صورت امکان از آتش نشانان حرفه‌ای برای این کار استفاده شود. البته متقاضیان این شغل می‌توانند در ایستگاه‌های آتش نشانی آموزش ببینند.

وی اظهار کرد: در برخی مراکز تجمعی، نگهبانان یا مسئولین تاسیسات دوره‌های آموزشی اطفا حریق را گذارنده اند و در صورت نیاز می‌توانند در خاموش کردن آتش موثر باشند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: بهتر است نیرو‌های آموزش دیده عملیاتی در این مراکز حضور داشته باشند و تنها به آموزش کار کردن با خاموش کننده‌ها اکتفا نشود.

ملکی در پاسخ به این سوال که چرا آتش نشانان حرفه‌ای جذب مراکز تجمعی بزرگ می‌شوند و از این سازمان استعفا می‌دهند، گفت: من تاکنون چنین موردی را نشنیده ام، اما امکان دارد آتش نشانان در روز‌های غیرشیفت خود در این مراکز کار کنند.


برچسب ها: آتش نشانی ملکی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *