لزوم ارتباط معنوی شیعیان با «حضرت مهدی(عج)»/علت غم موجود در غروب جمعه‌ها چیست؟

9:00 - 29 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۸۴۵۳
کارشناس علوم قرآنی گفت: ویژگی‌های یاران امام دوازدهم به این معنا نیست که فقط پاکان و مخلصان می‌توانند امام زمان (عج) را دوست داشته باشند یا عاشق امام زمان (عج) هستند، بلکه آن‌ها نیز می‌توانند امام زمان (عج) را دوست داشته باشند.

محمدرضا محسنی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص غصه دار شدن شیعیان در عصر روزهای جمعه گفت: اصلی‌ترین دلیلی که باعث می‌شود شیعیان در روز‌های جمعه غصه دار شوند، این است که آن‌ها یک نوع ارتباط معنوی با «امام زمان (عج)» دارند.

وی ادامه داد: درحقیقت ارتباط معنوی شیعیان با «امام زمان (عج)» باعث می‌شود که در غروب روز‌های جمعه یک غم درونی وجود انسان را فرا بگیرد.

لزوم ارتباط معنوی شیعیان با «حضرت مهدی(عج)»/یاران امام دوازدهم چه ویژگی‌هایی دارند؟
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: پس از اینکه «حضرت مهدی(عج)» ظهور کنند، یاران اصلی ایشان ارکان اصلی سپاهشان را تشکیل می‌دهند و اگر تعداد یاران کامل شود، امام دوازدهم ظهور می‌کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: براساس آنچه در روایات آمده است «امام دوازهم (عج)» زمانی ظهور می‌کنند که تعداد ۳۱۳ نفر از یارانشان کامل شده باشد. همچنین در روایت دیگری چنین بیان شده که وقتی ۳۱۳ نفر آمدند باز حضرت صبر می‌کند و یک لشکر ده هزار نفری به آن‌ها ملحق می‌شود.

محسنی توضیح داد: اگر بخواهیم ویژگی‌های یاران «حضرت مهدی (عج)» را بررسی کنیم یک راه این است که ما با توجه به اهداف «حضرت مهدی (ع)» ویژگی یاران ایشان را بیان کنیم. به طور یقین هدف‌هایی که در راستای ظهور «امام دوازدهم (عج)» وجود دارد بسیار فراتر از سطح زندگی شخصی است و ابعاد جهانی و وسیع تری را در بر می‌گیرد.

وی همچنین یادآور شد: ویژگی‌های یاران امام دوازدهم به این معنا نیست که فقط پاکان و مخلصان می‌توانند «امام زمان (عج)» را دوست داشته باشند یا عاشق «امام زمان (عج)» هستند، بلکه آن‌ها نیز می‌توانند ایشان را دوست داشته باشند، «حضرت مهدی(ع)» برای همه مهربانی، خوبی و عدالت را حاکم خواهند کرد و این‌ها هم از این سفره یقیناً فیضی خواهند برد، اما طبیعی است کسی که یار حضرت باشد باید سنخیتی با ایشان داشته باشد.

لزوم ارتباط معنوی شیعیان با «حضرت مهدی(عج)»/یاران امام دوازدهم چه ویژگی‌هایی دارند؟
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: یاران «امام زمان (عج)» باید از امتحان‌های مختلف، پیروز بیرون بیایند، امتحان‌هایی که شاید ده‌ها برابر سخت‌تر از امتحان طلحه و زبیر باشد، یعنی کار، کار سختی است.

وی اظهار کرد: نگاه و مبارزه یاران حضرت جهانی است. یاران امام دوازدهم نیز کسانی هستند که در امتحان‌های مختلف محکم ایستاده اند، چون قرار است حاکمیت ایشان جهانی باشد و امامی بیاید که همه عالم را رهبری کند لذا امتحان هم سخت‌تر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *