تلاش برای جلوگیری از افراد به زندان با استفاده از چارچوب‌های قانونی و رویکرد صلح و سازش

11:25 - 02 دی 1398
کد خبر: ۵۷۹۴۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
توسلی زاده گفت: سیاست ما در درجه اول این است که برای جرائم خرد و غیر خشن کسی روانه زندان نشود و تا جایی که چارچوب‌های قانونی اجازه دهد و با استفاده از رویکرد صلح و سازش، از ورود افراد به زندان جلوگیری کنیم.

معارفه رئیس دادگستری کرمانشاه به عنوان فرمانده حوزه 9 بسیج  کارمندی امام علی (ع)به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مراسم معارفه رئیس دادگستری کرمانشاه به عنوان فرمانده حوزه ۹ بسیج کارمندی امام علی (ع) دادگستری این استان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و جمعی از مسئولین و مدیران نهاد‌ها و ارگان‌های استان و نیز فرماندهان و بسیجیان نواحی و پایگاه‌های مختلف برگزار شد، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و به دنبال آن سند تحول قوه قضائیه ریاست قوه قضائیه یادآور شد: برای همراهی با این دو مقوله بسیار مهم نیاز هست با رویکرد جدید وارد شویم و با تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها و با فکر و برنامه ریزی در جهت مشکلات مردم و جامعه گام برداریم.

توسلی زاده اضافه کرد: ما خدمتگزار مردم هستیم و راضی نگه داشتن مردم یکی از وظایف اصلی است که باید برای تحقق آن تلاش کنیم. بر همین اساس در دستگاه قضائی استان کرمانشاه با برنامه ریزی، بر آنیم تا کمترین مراجعه به دادگستری صورت گیرد و موجودی پرونده‌ها را کاهش دهیم.

رئیس کل دادگستری استان با یادآوری این نکته که همواره سعی داشته در همه حال با مردم ملاقات داشته باشد و تنها به یک روز در هفته اکتفا نشود گفت حداقل در طول هفته ۵۰۰ نفر برای بررسی مشکلات قضایی به بنده مراجعه می‌کنند و این علاوه بر روز‌های چهارشنبه است که با حضور در شهرستان‌ها و در یک مسجد با مردم دیدار حضوری و چهره به چهره داریم.

وی با اشاره به اهم برنامه‌ها، کاهش جمعیت کیفری استان را از مقولات مهم عنوان کرد و گفت: سیاست ما در درجه اول این است که برای جرائم خرد و غیر خشن کسی روانه زندان نشود و تا جایی که چارچوب‌های قانونی اجازه دهد و با استفاده از رویکرد صلح و سازش، از ورود افراد به زندان جلوگیری کنیم.

توسلی زاده در ادامه طی سخنانی به مقوله بسیج و دیدگاه حضرت امام (ره) در این رابطه پرداخت و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درون اقشار میلیونی به طور خودجوش و با بیان حضرت امام (ره)، حرکتی در جهت حفظ و حراست دست آورد‌های انقلاب و پیروزی بزرگی که نصیب امت اسلامی شده بود، بوجود آمد؛ که همچنان ادامه دارد و در مراحل حساس حیات جمهوری اسلامی ایران همواره حضوری فعال داشته است.

در ادامه این مراسم با قرائت حکم انتصاب توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به عنوان فرمانده حوزه ۹ بسیج کارمندی امام علی (ع)، این حکم از سوی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به وی اهدا شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *