رونمایی از کتاب‌های «بحر سعید» و «هم‌نفس» در مراسم پاسداشت شهدای عرفه

15:16 - 21 دی 1398
کد خبر: ۵۸۵۵۱۰
مراسم پاسداشت چهاردهمین سالگرد شهادت فرماندهان دلاور لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله؛ شهید مهتدی و شهید سلیمانی برگزار شد.
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی مؤسسه روایت ۲۷ بعثت، همزمان با فرارسیدن چهاردهمین سالگرد شهادت شهدای عرفه، مراسم پاسداشت فرماندهان دلاور لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله؛ شهید مهتدی و شهید سلیمانی و رونمایی از دو کتاب «بحر سعید» و «هم‌نفس» که بر اساس زندگی‌نامه این دو شهید والامقام نوشته‌شده است در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم سردار رضا یزدی فرمانده سپاه تهران، سرادر کوثری، سردار صادقی، سرادر عبداللهی، سردار بیگدلی و تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا حضور داشتند. 

رونمایی از کتاب‌های «بحر سعید» و «هم‌نفس» در مراسم پاسداشت شهدای عرفه
سردار رضا یزدی فرمانده سپاه تهران ضمن تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و خیر مقدم به میهمانان، از شهیدان سعید مهتدی و سعید سلیمانی و دیگر فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: امروز گم‌کرده جامعه ما نگاه به زندگی شهدا است. امروز اگر عزت ما زبانزد است و دشمنان ما به خودشان جرأت نمی‌دهند که بخواهند جلوی ما بایستند، به‌خاطر نام چنین جوانانی است. زندگی امثال شهید سعید سلیمانی و سعید مهتدی ارزش زندگی را نشان می‌دهد و جوانان باید آن‌ها را الگو قرار دهند.

سخنران بعدی مراسم، دکتر موسوی از دوستان شهید سعید سلیمانی، به چند ویژگی او اشاره کرد و گفت: سعید زبان نرم و لطیفی داشت و سخاوتمند بود. جسم و روح قوی و سالم ایشان باعث خستگی‌ناپذیری او در رزم‌ها شده بود و مهم‌ترین ویژگی او ولایت پذیری‌اش بود. 

سردار ناظری نیز در سخنانی چند خاطره از شهید مهتدی بیان کرد. او گفت: مهتدی استاد احکام بود و با حاج احمد کاظمی مباحثه می‌کردند. سعید مهتدی واقعاً مخلص بود. ایشان یکی از پاک‌ترین افرادی است که من می‌شناسم. وی در ادامه به تشریح نقش سعید مهتدی در رزم‌های هشت سال دفاع مقدس پرادخت.

آخرین سخنران این مراسم سردار بیگدلی، از دوستان نزدیک این دو شهید والامقام بود و به ذکر خاطراتی از این شهیدان در عملیات کربلای یک پرداخت. وی گفت: ویژگی بارز همه شهیدان این بود که پای کار بودند و احساس مسئولیت داشتند. وی با اشاره به مجموعه کتاب‌های تاریخ لشکر ۲۷ مانند کتاب «ضربت متقابل» و «همپای صاعقه» گفت: این آثار ارزشمند نتیجه ابتکار شهید سعید سلیمانی و زحمت‌های او برای ثبت خاطرات، تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان لشکر ۲۷ و جمع‌آوری اسناد جنگ بود.

رونمایی از کتاب‌های «بحر سعید» و «هم‌نفس» در مراسم پاسداشت شهدای عرفه
در بخش پایانی این مراسم، دو کتاب «بحر سعید»؛ سرگذشت‌نامه شهید سعید سلیمانی و «هم‌نفس»؛ زندگی‌نامه شهید سعید مهتدی که به قلم دکتر سیدحسن شکری نگاشته شده و توسط نشر ۲۷ بعثت منتشرشده است با حضور همسران و فرزندان این شهیدان رونمایی شد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *