رفع مشکل تأمین آب ۲۹۷ روستا/ برخی روستاها فاقد برق و ارتباط تلفنی هستند/ ۱۱ روستای کوهستانی جاسک و ۱۰ روستا در بشاگرد دچار انسداد مسیر هستند/خسارت سیل به ۲۱ مدرسه

10:16 - 02 بهمن 1398
کد خبر: ۵۸۹۲۳۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار هرمزگان گفت: ۹۵۰ کیلومتر راه روستایی در بشاگرد بازگشایی و ارتباط جاده‌ای با روستاها برقرار است. صرفاً ۱۱ روستای کوهستانی شهرستان جاسک و ۱۰ روستا در شهرستان بشاگرد هنوز دچار انسداد مسیر هستند و تیم‌های عملیاتی با جدیت مشغول انجام عملیات بازگشایی مسیرها هستند.
هرمزگانفریدون همتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در مدیریت سیلاب شهرستان‌های جاسک و بشاگرد در استان هرمزگان اظهارداشت: در حال حاضر آب روستا‌ها به جز ۳۰ روستای شهرستان جاسک و ۶ روستای شهرستان بشاگرد و ۲ روستای سندرک میناب وصل شده است و تاکنون از ۳۳۵ روستایی که دچار قطعی آب شده بودند، مشکل تأمین آب ۲۹۷ روستا برطرف شده است.

وی با بیان اینکه با زحمات شرکت فناوری ارتباطات و مخابرات استان، مشکلات عمده ارتباطی مرتفع شده است، افزود: در حال حاضر تنها در روستا‌هایی که فاقد برق هستند و همزمان مسیر دستیابی آن‌ها نیز هنوز بازگشایی نشده و امکان انتقال دیزل ژنراتور جهت تأمین برق اضطراری وجودندارد، مشکل ارتباط تلفنی و موبایل دارند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: ۹۵۰ کیلومتر راه روستایی در بشاگرد بازگشایی شده و ارتباط جاده‌ای با روستا‌ها برقرار شده است و صرفا ۱۱ روستای کوهستانی شهرستان جاسک و ۱۰ روستا در شهرستان بشاگرد هنوز دچار انسداد مسیر هستند که تیم‌های عملیاتی با جدیت و پشتکار مشغول انجام عملیات بازگشایی مسیر‌ها هستند.
 
بیشتر بخوانید: 

همتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین برق مناطق سیل‌زده در این استان نیز گفت: خسارات نسبتاً بزرگی به زیرساخت تامین برق وارد شده است. پس از سیل اخیر، برق حدود ۲۵۰ روستا در شهرستان‌های بشاگرد و جاسک قطع شد اما با اقدامات صورت گرفته هم اکنون، تنها ۸ روستا در شهرستان جاسک و ۳ روستا در شهرستان بشاگرد فاقد برق هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ سورتی پروازی توسط هلال احمر و همکاران معین در نداجا و ندسا داشته‌ایم، گفت: نیرو‌های امدادی و اجرایی در این روز‌ها زحمات زیادی را برای کمک رسانی متقبل شده‌اند و خدمات رسانی به مردم در مناطق آسیب دیده از سیل در استان هرمزگان همچنان ادامه دارد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه سیل اخیر خسارات فراوانی به حوزه کشاورزی این استان وارد کرده است، اظهارداشت: تخریب ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زراعی، ۳۵۰ هکتار باغات، تلف شدن ۳ هزار و ۱۰۰ دام، تخریب ۸۰ واحد دامداری، ۱۷۰ حلقه چاه کشاورزی، ۵۰ کیلومتر جاده بین مزارع و نیز ازبین رفتن یک هزارو ۵۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار و ۶۰ سازه آبخیزداری از جمله  خسارت‌های احصا شدهدر این حوزه، تاکنون است.

همتی با اشاره به مرمت سیل بند به طول نزدیک به یک هزارو ۹۱۷ متر در مناطق سیل‌زده استان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: ارسال ۱۰ کانتینر جهت بازسازی مدارس مناطق آسیب دیده و انجام اقدامات اولیه جهت احداث پل موقت بر روی رودخانه جگین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در وضعیت پساسیل بوده است. 

وی با بیان اینکه سیل اخیر به ۲۱ مدرسه و ۵۲ کلاس درس آسیب جدی وارد کرده است، تاکید کرد: تعداد ۳۳ مدرسه در قالب ۷۶ کلاس درس و دو سالن ورزشی نیاز به تعمیرات اساسی و تکمیل تجهیزات دارند.
 
به گزارش میزان، استان هرمزگان، جنوبی‌ترین استان ایران، در ساحل خلیج فارس و دریای عمان با جمعیت ۱ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۱۸۳ نفر و مساحتی حدود ۶۸ هزار و ۴۷۶ کیلومتر مربع قرار دارد. این استان از شمال و شمال شرقی با استان کرمان، از شمال غربی و غرب با استان‌های فارس و بوشهر و از شرق با استان سیستان و بلوچستان همسایه بوده و جنوب آن را آب‌های گرم خلیج فارس و دریای عمان به صورت نواری به طول تقریبی ۹۰۰ کیلومتر در بر گرفته است. مرکز استان هرمزگان، بندر عباس است و ۱۳ شهرستان، ۳۸ شهر، ۳۸ بخش و ۱۲۷۷ روستا دارد.
 
رفع مشکل تأمین آب ۲۹۷ روستا/ برخی روستاها فاقد برق و ارتباط تلفنی هستند/ ۱۱ روستای کوهستانی جاسک و ۱۰ روستا در بشاگرد دچار انسداد مسیر هستند/خسارت سیل به ۲۱ مدرسه


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *