ماشین خوابی رانندگان شهرستانی

16:43 - 02 بهمن 1398
کد خبر: ۵۸۹۴۷۸
در چند سال اخیر تاکسی‌های اینترنتی در تهران شروع به کار کرده‌اند و افرادی هم از غرب و شمال غربی کشور وارد تهران شده و از طریق این تاکسی‌ها به امرارمعاش می‌گذرانند. شایان ذکر است که اغلب این افراد به اصطلاح ماشین خواب هستند و اموراتشان را در خودرو می‌گذرانند.

به گزارش گروه فضای مجازی ، تعدادی زیادی از اهالی غرب و شمال غرب کشور در سال‌های اخیر به دلایلی نظیر دیوار کشی بین مرز ایران و ترکیه، بسته شدن بازارچه‌های مرزی و نیز خشکسالی‌های چند سال اخیر  برای کسب درآمد راهی تهران شده‌اند. این در حالی است که در چند سال اخیر تاکسی‌های اینترنتی در تهران شروع به کار کرده‌اند و قیمت مناسب و دسترسی آسان به این نوع حمل و نقل شهری با استقبال مردم تهران روبرو شده است.

این اتفاق باعث هجوم افراد بیکار از شهرهای خود به سمت تهران و تاکسی‌های اینترنتی پایتخت شده است. بیشتر این رانندگان بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن داشته و دارای تحصیلاتی از سیکل تا لیسانس هستند.

این افراد با مشکلات زیادی از قیبل اجاره خانه بالا در تهران، مساله جای پارک در خیابان‌ها، سرقت خودرو و لوازم آن روبرو هستند و این دلایل موجب شده تا این رانندگان به ماشین خوابی روی آورده‌اند. بیشتر آنها می‌گویند: اگر در شهرهای خود حداقل روزی ۷۰ هزار تومان درآمد داشته باشیم تا هزینه روزانه امرار معاش خانواده و مسائلی از جمله بیماری و هزینه‌های بالای درمانی را پوشش دهیم، امکان ندارد در چنین شرایطی زندگی کنیم. این تصاویر از حصارک و اطراف بیمارستان فرهیختگان این محله گرفته شده است.

منبع: ایرنا

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: تاکسی راننده

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *