رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خدمات‌رسانی نیروهای نظامی در مناطق صعب‌العبور جاسک/ ۵ روستا قابل سکونت نیست/ استقرار ۳۵۰ نفر در کمپ اضطراری/ رفع مشکل قطعی برق و راه‌های ارتباطی و مواصلاتی

21:00 - 05 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۰۲۰۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
فرماندار جاسک گفت: سیل اخیر به تأسیسات آب، برق، راه، کشاورزی، دامداری و منازل مسکونی روستایی این شهرستان بیش از هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.
گفتگو|محمد رادمهر در گفت‌وگو با خبرنگارگروه سیاسی ، با اشاره به آخرین اقدامات پس از سیلاب اخیر در شهرستان جاسک اظهارداشت: بارندگی ۱۵ روز پیش در استان هرمزگان حدود ۹ روستا از شهرستان جاسک را تحت تاثیر قرار داد و آن‌ها را کاملا تخریب کرد؛ اهالی این روستاها، هم اکنون در کمپ‌های اسکان اضطراری زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اثر سیل اخیر مسیر مواصلاتی ۸۰ روستا بسته شد، تاکید کرد: همه جاده‌ها و مسیرهای روستایی هم اکنون بازگشایی شده‌اند.
 
فرماندار جاسک با اشاره به اینکه از ۹ روستایی که تحت تاثیر سیل قرارداشتند هم اکنون ۵ روستا با  مجموع ۳۵۰ نفر در کمپ‌های اضطراری زندگی می‌کنند، افزود: بارش‌های اخیر به تاسیسات برق  در مناطق روستایی این شهرستان خسارات فراوانی وارد کرد که همه این خسارات بازسازی شده است و هم اکنون در هیچ نقطه‌ای از شهرستان جاسک مشکل قطعی برق نداریم.
 
رادمهر با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته مخابرات در هیچ نقطه‌ای از شهرستان جاسک قطع نیست، اظهارداشت: راه اصلی جاسک به کنارک با راه اندازی جاده کنارگذر وصل شده است همچنین جاده‌های جاسک به بشاگرد و نیز جاسک به میناب مشکلی از نظر تردد ندارند. 
 
بیشتر بخوانید: 
 
وی خاطرنشان کرد: سیل اخیر خسارات‌های زیادی به مردم روستا‌های دهستان گابریک بخش لیردف شهرستان جاسک ازجمله «کروچ »، « لیره‌ای » و «حاجی آباد » وارد کرده است. حدود ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی از بین رفته است و صد‌ها رأس دام سبک و سنگین، قایق‌های صیادی و ادوات صید همشهریان آسیب دیده اند.

فرماندار جاسک بیان داشت: با توجه به خساراتی که سیل اخیر وارد کرده است، پنج روستا دیگر قابل سکونت نیستند که یا باید مورد بازسازی کلی قرار بگیرند و یا اینکه بعد از کار کارشناسی، یک محل جدید برای ساکنان این مناطق در نظر گرفته شود. 

رادمهر با تشکر از امداد رسانی هلال احمر، نیروهای دریایی ارتش و سپاه، نیرو‌های جهادی، مردمی و راهداری  که در سیل اخیر به مردم در مناطق سیل زده جاسک خدمات رسانی کرده‌اند، گفت: بالای ۱۰۰ سورت پرواز امدادی با بالگرد‌های نیروی دریایی سپاه، ارتش و هلال احمر به مناطق کوهستانی صعب العبور جاسک در طول این مدت داشته‌ایم.
 
وی یادآور شد: با توجه به اینکه در روز‌های آتی بارندگی‌هایی در سطح این شهرستان خواهیم داشت و زندگی در چادر سخت است، امیدواریم تدابیر بودجه ای و تسهیلات لازم هر چه زودتر تعیین و ابلاغ شود تا مشکلات مردم نیز هرچه سریعتر برطرف شود.  روز دوشنبه جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان برگزار می‌شود؛ مصوبات خوبی برای روستا‌های خسارت دیده  پیش بینی شده است. 

فرماندار جاسک اضافه کرد: خسارت سیل اخیر به تأسیسات آب، برق، راه، کشاورزی، دامداری و منازل مسکونی روستایی؛ هزار میلیارد تومان بوده است. البته نیروهای بنیاد مسکن هنوز در مناطق در حال برآورد خسارات  هستند. 

رادمهر در پایان یادآورشد: خوشبختانه در سیل اخیر با وجود همه شدتی که داشت، تلفات جانی نداشتیم و با تدابیر صورت گرفته، جان صد‌ها نفر از همشهریان  که در معرض سیلاب بودند را  با کمک و همکاری سایر نیروهای امدادی و اجرایی نجات بخشیدیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *