انتقاد آیت‌الله مکارم‌شیرازی از برخی افراد کج فهم در استفاده از تکنولوژی

9:30 - 15 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۳۱۴۷
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با روز گفت: البته برخی افراد خشک مقدس و تندرو به این گونه کار‌ها اشکال می‌کنند، باید آن‌ها را تحمل کرد و جا‌هایی که باعث حساسیت آن‌ها می‌شود را مراقب بود؛ نمی‌شود به خاطر آن‌ها از برنامه‌های مفید دست کشید، بلکه باید قویتر انجام داد.
انتقاد آیت‌الله مکارم‌شیرازی از برخی افراد کج فهم در استفاده از تکنولوژیبه گزارش گروه سیاسی به نقل از حوزه، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با دست اندرکاران تولیدات رسانه‌ای Makarem.ir گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که شرایط آن با دنیای گذشته متفاوت شده است، سابقا بیشتر برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغات دینی، مواعظ و نصایح اخلاقی تنها منحصر به مساجد، حسینیه‌ها و منابر بود، اما در دنیای امروز راه‌های زیادی برای ابلاغ ایده‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه خطابه‌ها و منابر همچنان باید محفوظ باشند افزود: اگر بخواهیم تنها به خطبه‌های در مسجد و حسینیه قناعت کنیم، عقب می‌مانیم؛ باید ببینیم دنیا از چه وسائلی استفاده می‌کند ما هم در کنار حفظ حدود الهی از آن وسائل برای نشر معارف دینی استفاده کنیم.

معظم له تاکید کرد: اگر بخواهیم عقب نمانیم راهش این است که در راه ترویج مکتب اسلام از وسائل و تکنولوژی روز نیز بهره مناسب ببریم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه پیامبرگرامی اسلام (ص) مسلمانان را تشویق به عقب نماندن از قافله علم و دانش می‌کردند ابراز داشت: در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) به ایشان اطلاع دادند که در طائف یک ابزار جدید جنگی ساخته شده است، بلافاصله حضرت دستور دادند به مسلمانان که بروید ببینید آن وسیله چیست شما هم بسازید؛ بنابراین نه تنها نباید عقب بمانیم، بلکه باید جلوتر هم باشیم.

این مرجع تقلید با انتقاد از برخی افراد کج فهم در استفاده از تکنولوژی روز گفت: البته برخی افراد خشک مقدس و تندرو به این گونه کار‌ها اشکال می‌کنند، باید آن‌ها را تحمل کرد و جا‌هایی که باعث حساسیت آن‌ها می‌شود را مراقب بود؛ نمی‌شود به خاطر آن‌ها از برنامه‌های مفید دست کشید، بلکه باید قویتر انجام داد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های جمع حاضر گفت: کار شما یک کار مثبت دینی است و حتما مفید واقع خواهد شد و به یقین مورد رضایت خدا و امام زمان (عج) خواهد گرفت؛ به هرحال کارتان را دنیال کنید و مراقب باشید از زمان عقب نمایند، چرا که در روایت آمده است که کسی که عالم به زمان خویش باشد مسائل پیچیده دامنش را نمی‌گیرد.

معظم له در پایان ضمن توصیه‌ای اخلاقی گفت: در گذشته ما هیچ راهی برای تبلیغ اسلام جز منابر و مجلات نداشتیم، اما امروزه از انواع وسائل می‌شود استفاده کرد بنابراین باید همراه با زمان پیش رفت البته باید مراقبت کرد از خطوط قرمز شریعت عبور نشود.

پیش از سخنان آیت الله مکارم شیرازی، ضمن رونمایی و نمایش موشن کمیک «یک روز بعد از نوزدهم» حجت الاسلام و المسلمین وحید علیان نژاد مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له گزارشی از فعالیت‌های رسانه‌ای این مرکز ارائه داد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *