رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آغاز بارش‌ها برای اکثر مناطق کشور از پنج شنبه/پیش بینی جوی آرام برای تهران

8:22 - 29 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۷۴۳۰
کارشناس سازمان هواشناسی، به تشریح وضعیت جوی طی روز‌های آینده در کشور پرداخت.

آغاز بارش‌ها برای اکثر مناطق کشور از پنج شنبه/پیش بینی جوی آرام برای تهرانامین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: امروز روی نقاطی از شمال شرق و زاگرس مرکزی بارش پراکنده به صورت برف و باران خواهیم داشت.


وی ادامه داد: فردا با ورود سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب و غرب به کشور علاوه بر این مناطق برای دامنه‌های زاگرس مرکزی نیز بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.


نقشینه با بیان اینکه برای فردا در مناطقی از جنوب غرب کشور نیز رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: پنج شنبه بر شدت فعالیت این سامانه بارشی افزوده می‌شود و علاوه بر نیمه غربی نوار شمالی کشور دامنه‌های البرز را نیز بارش‌ها فرا می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شدت بارش پنج شنبه روی دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی است، افزود: برای غرب کشور بارش شدید برف و باران پیش بینی می‌شود.


نقشینه با بیان اینکه جمعه از فعالیت سامانه بارشی کاسته می‌شود، گفت: روز جمعه روی دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق به صورت بارش‌های پراکنده تداوم بارش‌ها را خواهیم داشت.


این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه جو کشور آرام خواهد بود، از بعد از ظهر شنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی بعدی از غرب مجددا کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.


وی با بیان اینکه در تهران امروز غبار محلی شکل می‌گیرد، گفت: از فردا بعد از ظهر در تهران افزایش ابر و بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.


نقشینه با تاکید بر اینکه پنج شنبه تهران در برخی ساعات بارانی خواهد بود، افزود: بیشینه دمای مهرآباد به ۱۳ درجه و شمیرانات به ۱۰ درجه خواهد رسید.


وی با بیان اینکه امروز صبح در بین مراکز استانی قزوین با دمای منفی ۵ درجه سردترین و بندرعباس با دمای ۲۹ درجه گرم‌ترین بوده اند، تصریح کرد: پنج شنبه مشهد مقدس افزایش دما خواهد داشت و گیلان نیز فردا و جمعه افزایش دما را شاهد خواهد بود.


کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: امروز در تهران با توجه به اینکه جوی آرام پیش بینی می‌شود شاخص کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.


برچسب ها: هواشناسی باران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *