تلفیق کتاب و هنر اوقات فراغت پر باری را رقم می‌زند/خانواده کانون فرهنگ سازی برای مطالعه است

13:45 - 18 فروردين 1399
کد خبر: ۵۹۷۵۹۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نویسنده کتاب «بی قرار» گفت: پر کردن اوقات فراغت با خواندن کتاب کاری ارزشمند است، اما من معتقدم پرداختن به هنر و فرهنگ باید همواره مد نظر قرار بگیرد، پر کردن اوقات فراغت با استفاده از موسیقی نقاشی سینما و حتی رفتن به موزه می‌تواند روح مخاطبان را خلاق کند.

احسان احمدی خاوه نویسنده کتاب «بی قرار» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی پیرامون دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه گفت: متاسفانه سطح مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و این مهم را ابتدا در خانواده و بعد جامعه و هنجار‌های آموزشی باید جستجو کرد

وی شغل دوم خود را معلمی دانست و ابراز کرد: سیستم آموزش نیازمند ایجاد انگیزه بیشتر برای کودکان و نوجوانان برای مطالعه است.

تلفیق کتاب و هنر اوقات فرغت پر باری را رقم می‌زند/ خانواده کانون فرهنگ سازی برای مطالعه است
خاوه ارزش و توجه کتاب در بین کودکان را مورد ارزیابی قرار داد و بیان کرد: کتاب نتوانسته جایگاه خود را در بین کودک و نوجوان پیدا کند، ارزش کتاب و کتابخوانی را در بین بچه‌ها می‌توان ارزیابی کرد، همین بی توجهی به کتاب در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد و شاهد جامعه‌ای با سرانه مطالعه پایین خواهیم بود.

وی فضای مجازی را یکی دیگر از معضلات پیش روی جامعه امروزی عنوان و تصریح کرد: کار فضای مجازی در انتقال اطلاعات همانند فست فود است که در طول روز می‌خوریم، این نوع غذا اجازه صرف غذا‌های اصلی و مقوی را نمی‌دهد، بدین ترتیب نمی‌توانیم مواد مغذی مورد نیاز و سالم را به بدن برسانیم. در عین حال سیر هستیم.

وی پر کردن اوقات فراغت با خواندن کتاب را کاری ارزشمند دانست و بیان کرد: پر کردن اوقات فراغت با خواندن کتاب کاری ارزشمند است، اما من معتقدم پرداختن به هنر و فرهنگ باید همواره مد نظر قرار بگیرد، پر کردن اوقات فراغت با استفاده از موسیقی نقاشی سینما و حتی رفتن به موزه می‌تواند روح مخاطبان را خلاق کند، خواندن کتاب و تلفیق آن با هنر کاری بسیار ارزشمند و تاثیرگذار در اوقات فراغت خواهد بود.

تلفیق کتاب و هنر اوقات فرغت پر باری را رقم می‌زند/ خانواده کانون فرهنگ سازی برای مطالعه است

خاوه در مورد کتابی که هم اکنون در حال نگارش آن است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشغول نگارش کتابی با عنوان لانه جاسوسانه که به عملیات آزادسازی بخش‌هایی از ارتفاعات منطقه جاسوسان هستم، این کتاب به فعالیت های نیرو‌های سپاه و بسیج در سال ۱۳۹۰ که در این ارتفاعات رخ داده بوده می پردازد. 

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *