ارتفاع بارش‌ها از ۱۷۰ میلیمتر عبور کرد/ کاهش ۷ درصدی بارش نسبت به سال قبل

0:30 - 08 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۰۵۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
ارتفاع بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا ۶ اسفندماه با کاهش ۷ درصدی به ۱۷۲.۱ میلیمتر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، آخرین وضعیت بارش‌ها در سال آبی جدید نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی تا ۶ اسفند ماه ارتفاع بارش‌ها در کل کشور به ۱۷۲.۱ میلیمتر رسیده است.

این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱۸۵.۸ میلیمتر بارش در حوضه‌های آبریز اصلی به ثبت رسیده که کاهش ۷ درصدی داشته و نسبت به دراز مدت ۵۱ ساله با رشد ۱۸ درصدی روبرو بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حوضه آبریز خزر ارتفاع بارش‌ها به ۲۳۰.۶ میلیمتر رسید که نسبت به بارش‌های سال گذشته با کاهش ۲۳ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۵ درصدی داشته است.

در این بین حوضه آبریز دریای خلیج فارس و دریای عمان با ۲۹۶.۶ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۱ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۲۱ درصدی داشته است.


حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی با ۱۷۶.۵ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته کاهش ۳۳ درصدی و نسبت به دراز مدت رشد ۳ درصدی را به ثبت رسانده است.


حوضه فلات مرکزی در مدت مورد بررسی با ۱۱۰.۲ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با رشد ۸ درصدی و نسبت به دراز مدت ۵۱ ساله با افزایش ۱۹ درصدی داشته است.


حوضه مرزی شرق نیز با ۸۲.۹ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۹ درصدی و نسبت به دراز مدت رشد ۵۲ درصدی را به ثبت رسانده است.

گفتنی است حوضه آبریز قره قوم نیز از ابتدای سال آبی جاری با ۱۰۲.۲ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته کاهش ۲۴ درصدی نسبت به میانگین ۵۱ ساله کاهش ۳ درصدی را به ثبت رسانده است.

 

ارتفاع بارش‌ها از ۱۷۰ میلیمتر عبور کرد/ کاهش ۷ درصدی بارش نسبت به سال قبل

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *