رفع تصرف ۳۹۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد/ ورود دادستانی به بررسی مشکلات پیست اسکی یاسوج

9:00 - 29 فروردين 1399
کد خبر: ۶۰۰۹۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نگین تاجی در تشریح عملکرد دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد از رفع تصرف ۳۹۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان خبرداد.
جلوگیری از تعطیلی ۴۰ واحد تولیدی دراستان / ورود دادستانی به بررسی پارکینگ پیست اسکی یاسوج / ۳۹۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان رفع تصرف شد رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در تشریح عملکرد دستگاه قضایی این استان اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۳۹۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان رفع تصرف شده است.
 
وی گفت: دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حقوق عامه از قبیل آب، خاک، جنگل، کوه و بهداشت که متعلق به همه‌ی مردم است،  ورود کرده است.

نگین تاجی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته بیان کرد: شایسته است متولیان برای صیانت و حفاظت از این منابع مانند آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، بهداشت، محیط زیست و سایر سازمان­هایی که وظیفه ذاتی شان است، نسبت به صیانت از این منابع طبیعی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تنگه‌ تفریحی مهریان یاسوج اظهار کرد: یکی از محور‌ها و برنامه‌ها در این راستا، بررسی تصرف اراضی در تنگه‌ی مهریان و در تمام نقاطی دیگر که تصرف وجود دارد، است.

نگین تاجی در ادامه به ورود دادستان مرکز استان به پیست اسکی یاسوج اشاره کرد و گفت: دادستان به مسئله پیست اسکی ورود کرده و بحث پارکینگ آن تحت بررسی قرار دارد.

وی به موضوع آموزش پرداخت و بیان داشت: آنچه که بسیار مورد تاکید قرار گرفته موضوع آموزش است در هیچ نظام حقوقی و قضایی و سایر نظام‌ها تا نظام آموزش جدی گرفته نشود تحول ایجاد نخواهد شد.
 
وی افزود: در پایان هر ماه نظریات مطرح شده در نشست های قضایی جمع بندی شده و در پایان سال مجموعه‌ی نشست‌ها به صورت یک کتاب منتشر می شود، تا در سراسر کشور همه‌ی همکاران قضایی بتوانند از آن استفاده کنند که در این کتاب نوآوری‌های قانونی، از قبیل جدیدترین آرای وحدت رویه، نظریه اداره حقوقی قرار دارد.

این مقام قضایی استان با اشاره به ایجاد طرح هر مسجد یک حقوقدان  بیان کرد: هر هفته در هر مسجد یک حقوقدان حضور دارد و مردم می‌توانند ابهامات و سوالات حقوقی خود را مطرح کنند و علاوه بر مباحث علمی و آگاهی بخشی‌های حقوقی ممکن است خیلی از معضلاتی که در شهر‌ها و روستا‌ها وجود دارد در همین نشست‌های مسجدی حقوقدانان، حل و فصل شود.
 
پاسخ دستگاه قضایی به مشکلات حقوقی مردم در صدای استانی شبکه دنا 

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص افزایش دانش حقوقی مردم همچنین گفت: روز‌های دوشنبه هر هفته، در صدای استانی شبکه دنا، همکاران قضایی به فراخور موضوع حقوقی مطروحه، حاضر و به سئوالات مردم به صورت تماس تلفنی پاسخ می‌دهند.

60 درصد پروندهای معوق مختومه شد 

وی گفت: مختومه نمودن قریب به ۶۰ درصد از پرونده‌های مشمول دستورالعمل رئیس قوه قضائیه در خصوص پرونده‌های معوق که تاریخ تشکیل آن‌ها قبل ۹۸/۰۷/۰۱ است و در راستای تلاش مضاعف و تمرکز بر مختومه نمودن پرونده‌های معوق مشمول دستورالعمل، در حال حاضر تنها ۳۲ پرونده مربوط به سال‌های ۹۵ و قبل از آن موجود است.

میانگین ابلاغ الکترونیک در استان ۹۱ درصد است

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میانگین ابلاغ الکترونیک در استان ۹۱ درصد است، افزود: ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیک بوده که در نتیجه منجر به کسب رتبه سوم تا پنجم کشوری در طول این مدت شده است.

نگین تاجی گفت: افزایش ۳ درصدی ابلاغ الکترونیک نسبت به مدت مشابه از تلاش‌های همکاران قضایی و اداری در این مدت بوده است.

وی از کسب رتبه‌های اول تا سوم کشوری در رابطه با خروجی (مختومه) پرونده‌های دادسرا‌های استان با میانگین خروجی ۱۶۵ پرونده به ازای هر شعبه در طول این مدت خبر داد و در خصوص میزان مانده در شعب اجرای احکام مدنی گفت: کسب رتبه سوم کشوری از منظر کمترین میزان مانده پرونده به ازای هر شعبه، در اجرای احکام مدنی از موفقیت‌های دادگستری استان در این مدت بوده است.

وی افزود: کسب رتبه پنجم کشوری از منظر کمترین میزان مانده پرونده به ازای هر شعبه در شعب تجدیدنظر، دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری یک استان و افزایش میانگین خروجی در دادگاه‌های کیفری ۲ مرکز استان به قریب ۲۰۰ فقره به ازای هر شعبه وهمچنین افزایش میانگین خروجی دادگاه‌های حقوقی به قریب ۱۵۵ فقره پرونده به ازای هر شعبه و افزایش میانگین خروجی دادگاه‌های تجدیدنظر استان به ۱۸۰ فقره به ازای هر شعبه و افزایش میانگین خروجی دادگاه‌های تجددینظر استان به ۱۸۰ فقره به ازای هر شعبه در این مدت بوده است.

حسن نگین تاجی از افزایش میزان خروجی پرونده در دادگاه‌های تجدیدنظر استان هم خبر داد و گفت: میزان ۱۰۲۲ فقره پرونده در شعب تجدیدنظر استان و در نتیجه کسب عملکرد به مدت مشابه (شش ماهه آخر) ما قبل از فعالیت‌های مجدانه همکاران قضایی در این شعب بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه در همین مدت دادگستری استان موفق به کسب رتبه اول تا سوم کشوری از منظر امتیاز عملکرد اداری و قضایی در دادسرا‌های استان شده است ازکسب رتبه پنجم و ششم و سوم کشوری از منظر امتیاز عملکرد اداری و قضایی به ترتیب در دادگاه‌های حقوقی ودادگاه‌های تجدیدنظر استان و در دادگاه‌های کیفری ۲ استان خبر داد.

بیشتربخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *