۵۰میلیون ماسک در راه وزارت بهداشت

18:33 - 14 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۲۹۴۲
خط تولید محصولات جدید ضدکرونایی ستاد اجرایی فرمان امام بطور همزمان در تهران، اشتهارد و سنندج افتتاح شد.

به گزارش گروه جامعه ، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم که صبح امروز در شرکت نفت پارس و بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بااشاره به بسیج تمام امکانات ستاد برای مقابله با این ویروس گفت:با بهره برداری ازاین خطوط جدید، روزانه ۱۰۰هزارماسک، ۳۷۰هزارلیتر مایع ضدعفونی کننده، ۳۰دستگاه اکسیژن ساز و ۳هزار لباس مخصوص پزشکان تولید میکنیم.

وی افزود: ظرف کمترازیک هفته تمام امکانات ستاد اجرایی فرمان امام رابرای مقابله باکرونا بسیج کردیم و تاچندروز آینده ازطریق تولید داخلی و واردات،۵۰میلیون ماسک تحویل وزارت بهداشت میدهیم و کاری میکنیم که خلا عرضه و تقاضا طوری جبران شود که احتکار کنندگان اجناس شان رادرزباله بریزند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بااشاره به تولید لباس‌های ایزوله مخصوص پزشکان توسط بنیاد برکت اظهار داشت: در حال حاضر یک جوان کردستانی توانسته باحمایت بنیاد برکت کارخانه خود را تبدیل به کارگاهی برای تولید لباس ویژه پزشکان و پرستاران بکند و ماهی ۶۰ هزار دست لباس پزشکی تولیدکند.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته تولید دستگاه‌های اکسیژن‌ساز است که قبلا در انحصار آمریکا بوده، ولی امروز توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ستاد اجرایی بومی‌سازی شده است.

مخبر بااشاره به اقدام اخیر چندکشور اروپایی گفت: برخی دولت‌های اروپایی با خباثت تمام، جلوی واردات اقلام بهداشتی که خریداری شده بود و تمام مراحل قانونی بارگیری آنهاهم انجام شده بود را گرفتند و این تهدید هم فرصتی برای کشور شد تا بخش زیادی از نیاز کشور ازطریق اقدام جهادی برای تولید داخلی تامین شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *